Uutta pelliäkö??

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
jote45

Uutta pelliäkö??

Viesti Kirjoittaja jote45 »

Lada farkku katsastettu heinäkuussa 2016 nyt kun alta tarkasteltiin niin kummassakin helmapelissä ruostevaurioita? saakohhan kyseiseen vempeleeseen uusia helmapellejä vai onko hitsattava vaan uutta peltiä (huoltomies epäili että katsastusmiehellä ollut heikko näkö??? :?: :shock: ) Somerolla katsastettu
Avatar
jta
Viestit: 4439
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Uutta pelliäkö??

Viesti Kirjoittaja jta »

Luultavasti mansemotorsilta saa helmapeltejä tuohonkin. Näin näkemättä en osaa ottaa kantaa siihen että kuinka paha tilanne on että onko katsastusmies ollut puolisokea vai ei.
Avatar
pressa
Viestit: 10468
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Uutta pelliäkö??

Viesti Kirjoittaja pressa »

Minultakin löytyisi tuohon uudet helmapellit, jäi kun jaksanut alkaa hitsaamaan vaan vaihdoin autoa. Noudettuna edulliset...
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Uutta pelliäkö??

Viesti Kirjoittaja samarai »

Kyllä ne yllättävän nopeasti nuo romut ruostuu kun on alkuun päässyt.

Katselin tässä taas oman Samarankin pohjaa mikä helmikuussa katsastuksessa hitsauksien jälkeen kunnolla koputeltiin ja ei silloin mennyt "piikki läpi" mennyt mistään. Nythän se näkyi jo olevan taas aika seulana. Eli korkeintaan 6-7 kk pysyi pohja ns. "ehjänä". Varmaan olisi saanut piikin läpi aikaisemminkin.

Saman olen jo huomannut jo aikaisempinakin vuosina, että katsastukseen talvella ehjäämäni Samaran alusta olisi jo kesällä taas uuden hitsauksen tarpeessa ja tätä on jatkunut ja jatkunut.. jos ei pohjasta löydy uutta parsittavaa niin vanhat paikat on jo mätiä.
Hullun hommaahan nämä jokavuotiset hitsaustalkoot on ollut jo monta vuotta ja vaatineet vähän itsetutkiskeluakin, mutta harrastusmielessä vielä ehkä jotenkin ymmärrettävissä. Ja kun auto on muuten mieleinen ja toimiva peli.

Aika turhaa kuitenkaan syyttää ainakaan katsastusmiestä jos on mätänevä auto käytössään. :)
On tietysti eroja katsastusmiesten ruostevaurioiden etsinnässä, jotenkin tuntuu, että omalla kohdalla jotkut löytää monesti ehkä niitä liikaakin..

Tässä kysyjän tapauksessa varmaankin ehjältä näyttävä ja hitsaamaton alusta on päässyt hämäämään katsastajaa joka ei ole tohtinut "rikkoa massoja". Omassa Samarassa ei niin pääse varmuudella käymään heikompi näköiselläkään, joten alusta on katsastus hyväksyttäessä sinä päivänä varmasti kunnossa, parin kuukauden päästä onkin sitten jo paha mennä mitään sanomaan.

Hitsaaminen on kuitenkin perinteistä selvää rehellistä hommaa, ei vanha enää jaksa ihmetellä joidenkin koodivikojen kanssa, ne on paremmin nörttien juttuja.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Uutta pelliäkö??

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kyllä se vaan niin on että hitsattu ja parsittu auto laittaa katsastusmiehen tuntokarvat väreilemään.Nykyään kun autojen hisaus 60€:n tuntiveloituksella toisen työnä on niin vähä-älyistä puuhaa että ihmetellä täytyy.10 tunnin työllä + osat+ vuokra-auto+ rokuli töistä+ mattojen poisto maksaa about 800€ niin sillä saa leimatun auto Nettiautosta jolla ajaa huoletta vuoden pari.
mutta jos omalle työlle ja tarpeille ei laske mitään niin jonkun sairaan tyydytyksen siitä saa kun vanhan pommin näköinen peltipurkki saa vuoden leiman ja katsastuskonttorin koko väki toimihenkilöitä myöten tulee pihalle katselemaan kun tuore leima papereissa resupekka tuulipuvussa autoineen häviää horisonttiin :lol: :lol:
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Uutta pelliäkö??

Viesti Kirjoittaja samarai »

Siitähän se riippuu kuinka arvokkaaksi hinnoittelee sen oman työnsä, itselle ei sillä ole ollut juuri merkitystä auton tai kämpän remonteissa, jos tuntuu että sillä on jotain "lisäarvoa" annettavana siihen, eipä sitä osaa paremmin laskeskella. On sitä on jo elämänsä aikana kannattamattomia juttuja tullut lukuisia tehtyä ja on niitä paljon myös teetetty. Ehkä vielä enemmän teetetty ja oppirahat niistä jo maksettu riittävästi. Omista ei ehkä vielä tarpeeksi. :)

Siinä meneekin itsellä ehdoton raja näiden romujen kanssa, että jos ei jotain itse pysty tekemään, niin silloin paali kutsuu. Korkealta ei kuitenkaan enää pääse putoamaan. Mutta kyllä se hyvältä tuntuu kun saa kovan urakan palkinnoksi uuden otteen, autokin tuntuu heti paremmalta.. Muutamia kertoja ennen leimaa on ollut heikkojakin hetkiä, mutta niistä on selvitty Kevin O'Learyn metodiin perustuvalla itsetutkiskelulla.

Samalla autolla kun ajaa yli 20v. niin siihen tottuu jo liikaa ja mikä tahansa ei enää kelpaakaan tilalle. Ja kun ei AMG-Mersuun ole varaa, niin toinen GM-Samara se pitää sitten löytää kun ei enää nykyinen konttorilla kelpaa. Ei sitä osaa enää muulla ajella, eikä ole halua opetellakaan. 8)

Kun yhdistettiin saksalainen insinööritaito ja kahden avaruustekniikan taitajan kylmä järki, tuloksena syntyi laatuauto GM-Samara. Tähän loppuu Lada.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Uutta pelliäkö??

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Näin se on,mutta minä kun olen töissä....en rikkaana mutta kun maalitehtaan 40vuotiaita tuotannon laitteita korjaillee ja joilla ajetaan 116 tuntia viikossa niin eipä juuri kiinnostusta riitä paljon fixailuun.Sen verran olen saant 38 vuoden työhistorian aikana säästettyä (1000€) että jos nykyiseen 8,5 kertaa maapallon kierrettyyn autoon tulee esim kytkin- ta laatikkovika tms....se menee suoraan paaliin...........
Vastaa Viestiin