Tapoja vastata puhelimeen

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
virtain

Re: Tapoja vastata puhelimeen

Viesti Kirjoittaja virtain »

Lada Scandinavia kirjoitti:
KSE 1995 kirjoitti:
Lattarauta kirjoitti:
On siitä..
Höpöhöpö.
Miksi välistä jätän puhelimen sisälle, johtuu siitä, että olen esimerkiksi auton alla, tai keskittynyt johonkin tekemiseen ja taatusti se puhelin soi, tai tulee tekstiviesti. Mulle puhelimen soitto on välistä ihan häiriöksi ja siksi en kanna sitä taskussa mukana pihalla. Nyt vielä helpommin jätän puhelimen sisälle, kun olen siirtynyt älypuhelimeen(Huawei honor x4) Jätän usein jopa auton ovitaskuun, kun menen kauppaan, kun ei tahdo taskuun mahtua.
Tämä voi tuntua ihan ihmeelliseltä, mutta olen jättänyt 2 tuttua ihmistä sivuun, siis en ole pitänyt yhteyttä enää. Miksikö, no yksi soittaa lähes jokapäivä ja saattoi soittaa jo aamupäivälläkin ja puhuu ja puhuu. 30 minuuttia menee herkästi. Aiheet vaihtelevät iltalehden lööpeistä ja lähes kaikesta negatiivisesta uutisesta. Usein ihan jonnin joutavaakin puhetta. En mää semmosta jatkuvasti jaksa. Uskon, että en ole ainoa, tälläisten asioiden kanssa. Onneksi taas tuli yö ja puhelin hiljaa. Kaikille Ladisteille kutnat.
Minusta tuossa ei ole mitään ihmeellistä....Ei sen puhelimen tarvitse todellakaan olla aina taskussa, tai edes lähelläkään....Itse pidän aina puhelimen yöllä äänettömällä....Ja joskus viikkonlopuiksi saatan jopa sammuttaakkin koko puhelimen...Kenelläkään ei ole niin tärkeää asiaa, että pitäis yöaikaan se päästä sanomaan :lol:
KSE 1995

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

virtain kirjoitti:Itse pidän aina puhelimen yöllä äänettömällä....Ja joskus viikkonlopuiksi saatan jopa sammuttaakkin koko puhelimen...Kenelläkään ei ole niin tärkeää asiaa, että pitäis yöaikaan se päästä sanomaan :lol:
Yöllä voi olla asiaa vaikka pojallasi/tyttärelläsi. Jälkikasvusi on yksin liikkeellä ja jotakin saattuu. Sillon hän tarvitsee isän/äidin apua. Ei ole kiva kun itsekäs vanhempi ajattelee vain itseään ja pitää puhelimen äänettömällä/kiinni. Tai kun vanhempasi ovat iäkkäitä, voivat he tarvita apuasi vaikka keskellä yötä. Minulle ei tulisi mieleenikään pitää puhelinta kiinni öisin. Puhelinta pidän äänettömällä vain pakottavissa tilanteissa (teatteri, elokuvat, jne). Silloinkin on värinä päällä, jotta voin ensitilassa katsoa kuka on soittanut. Sillä joku läheisistäni saatta olla avun tarpeessa.
Lattarauta

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

KSE 1995 kirjoitti:Yöllä voi olla asiaa vaikka pojallasi/tyttärelläsi. Jälkikasvusi on yksin liikkeellä ja jotakin saattuu. Sillon hän tarvitsee isän/äidin apua. Ei ole kiva kun itsekäs vanhempi ajattelee vain itseään ja pitää puhelimen äänettömällä/kiinni. Tai kun vanhempasi ovat iäkkäitä, voivat he tarvita apuasi vaikka keskellä yötä. Minulle ei tulisi mieleenikään pitää puhelinta kiinni öisin. Puhelinta pidän äänettömällä vain pakottavissa tilanteissa (teatteri, elokuvat, jne). Silloinkin on värinä päällä, jotta voin ensitilassa katsoa kuka on soittanut. Sillä joku läheisistäni saatta olla avun tarpeessa.
Soittakoon hätänumeroon jos on hätä.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
virtain

KSE 1995 kirjoitti:
virtain kirjoitti:Itse pidän aina puhelimen yöllä äänettömällä....Ja joskus viikkonlopuiksi saatan jopa sammuttaakkin koko puhelimen...Kenelläkään ei ole niin tärkeää asiaa, että pitäis yöaikaan se päästä sanomaan :lol:
Yöllä voi olla asiaa vaikka pojallasi/tyttärelläsi. Jälkikasvusi on yksin liikkeellä ja jotakin saattuu. Sillon hän tarvitsee isän/äidin apua. Ei ole kiva kun itsekäs vanhempi ajattelee vain itseään ja pitää puhelimen äänettömällä/kiinni. Tai kun vanhempasi ovat iäkkäitä, voivat he tarvita apuasi vaikka keskellä yötä. Minulle ei tulisi mieleenikään pitää puhelinta kiinni öisin. Puhelinta pidän äänettömällä vain pakottavissa tilanteissa (teatteri, elokuvat, jne). Silloinkin on värinä päällä, jotta voin ensitilassa katsoa kuka on soittanut. Sillä joku läheisistäni saatta olla avun tarpeessa.
No siihen menee aikaa ennenkuin poikani on koukussa kännyköihin (hän on nyt 5 v vanha),ja jos hänellä on asiaa, niin hän kyllä tulee yöllä herättämään.....Ja tosiaan, niinkuin esim lattarauta tuossa on jo sanonutkin, niin soittakoot hätänumeroon.

Syy siihen, miksi minun puhelimeni on äänettömällä öisin....johtuu siitä, kun aikoinaan kaverit saattoivat yöllä kännipäissään soitella...Ilman, että mitään asiaa oli kuitenkaan.
Pavlovits
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Yhteen aikaan oli lehdissä pikkuilmoituksia: Onko sinulla alkoholiongelma? Soita numeroon xxxxxx. Muutaman kerran soitettiin: Nyt on ongelma, kaikki viinat on loppu.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Lattarauta

Pavlovits kirjoitti:Yhteen aikaan oli lehdissä pikkuilmoituksia: Onko sinulla alkoholiongelma? Soita numeroon xxxxxx. Muutaman kerran soitettiin: Nyt on ongelma, kaikki viinat on loppu.
Ai Pavlovitsilla on ollut alkoholiongelma? :o

Saitko apua?

.
.
.
.
.

:D

KSE 1995

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

Lattarauta kirjoitti:Soittakoon hätänumeroon jos on hätä.
Hätä voi olla vaikka asia ei hätäkeskukselle kuulukaan. Jonain päivänä tulee se tilanne, jolloin kadut sitä, että itsellä tai tuttavallasi on puhelin kiinni väärään aikaan.
virtain

KSE 1995 kirjoitti:
Lattarauta kirjoitti:Soittakoon hätänumeroon jos on hätä.
Hätä voi olla vaikka asia ei hätäkeskukselle kuulukaan. Jonain päivänä tulee se tilanne, jolloin kadut sitä, että itsellä tai tuttavallasi on puhelin kiinni väärään aikaan.
Minulle ei tule sellaista tilannetta....Koska en holhoa ketään yöaikaan :?
PTViitai

Viesti Kirjoittaja PTViitai »

"Johtaja"
Lattarauta

"Johtaja Turhapuro"

Lattarauta

Haloo!?

Lada Scandinavia

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

KSE 1995 kirjoitti:
Toisaalta ymmärrän KSE:en huolen. Yöllä liikkuu varsinaisesti nuoriso, ei varhaisnuoriso, tai ei ainakaan pitäisi. Pääsääntöisesti nuoriso ottaa kavereihin ensin yhteyttä ja vasta sitten vanhempiin. Varmasti riippuu tilanteesta ja nuoresta. Meillä on käynyt, että poika oli lähettänyt tekstiviestin, että jäi kaverin luo yöksi, kun skootteri ei lähtenyt käymään. Poika soittaa todella harvoin ja nuorison yhteydenpito on teksiviestittää. Aina tulee tekstiviesti, jos ei tule yöksi kotiin. Olen myös jättänyt huolehtimisen vähäiselle ja jos sattuu jotain, niin sitten sattuu. Vanhempien ylihuolehtiminen ei ole hyväksi nuorelle, joka haluaa itsenäistyä, se jopa ärsyttää. Mun äiti (90v) on onneksi palvelutalossa, joten häneltä ei enää soittoja tule. Silloin kuin äitini asui vielä kotona, hänelle oli hankittu hälytys laitteet. Ei hän pitänyt ranneketta ranteessa, vaikka pitäisi pitää. Rannekeessa on nappi mistä painaa ja apua tulee noin vartissa. Jotkut taas voivat painaa ihan vaan yksinäisyydenkin vuoksi, meitä on niin moneen junaan.
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tuli mieleen wanha sketsi, olikohan aikoinaan jossain Spede-showssa tms. Se meni jotenkin näin:

Puhelin soi..

- Haloo!

- Onko kaksiyksi kolmeviisi neljänolla?

- Ei tämä on kaksikymmentäyksi kolmekymmentäviisi neljäkymmentä.

-Ai jaahas, anteeksi väärä numero, en kai mä vaan herättänyt näin keskellä yötä?

- Eihän tässä mitään, olisin mä muutenkin herännyt kun puhelin soi.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Lattarauta

Vastaa Viestiin