Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ei se varmaankaan lämppärin kenno ole koska nestettäkään ei kulu. Itse epäili, että se vesi on tullut kyllä jostain sieltä tuulilasin edestä kanavien kautta mistä lämppäri ottaa ilmaa.

Ja on jo vähän keski-iän ylittänyt kun on kohta 15v. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
KSE 1995
Viestit: 983
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

Tai sitten katto vuotaa. Tarkasta ettei oven tiivisteissä ole "paiseita" eli tiivisteen jäykisterauta ruostunut ja turvonnut.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Antenni katossa voisi olla yksipaikka ja toinen paikka voisi olla jos ei ole kuraläppiä paikoillaan.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Kiitos vaan vinkeistä. Vähän katselin, niin ei ainakaan mitään selvää vuotokohtaa löytynyt. Se katonreunan ja tiivisteen välinen "kolo" on mielestäni kyllä mahdollinen, itse tiiviste ja kouru näytti kyllä aika hyvälle. Antenni on takana niin se ainakaan ole. Vaikea sitä varmaan on paikallistaa eikä se nyt mikään akuutti sinänsä ole. Tuo on mielestäni huono juttu, että kattokouruista luovuttiin designin takia. Siitä on talvellakin haittaa ovien helpomman kiinnijäätymisen muodossa.

Otin pari kuvaa jotta näkee millaisesta 110:stä on kyse. Väri on "419 Opal".

Kuva Kuva
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Ihanpa on Hyvännäköinen Lada..Noita Sedaneita en ole paljon Kuopiossa Nähnyt milloinkaan.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Tosiaan, harvinaisen ruosteeton ajokilometreihin nähden.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
KSE 1995
Viestit: 983
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

samarai kirjoitti:Se katonreunan ja tiivisteen välinen "kolo" on mielestäni kyllä mahdollinen, itse tiiviste ja kouru näytti kyllä aika hyvälle.
En minäkään sitä ensi nähnyt. Vahingossa löytyi. Repsikan puolelta. Kosteusvauriot kuljettajan puolelta.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Otettu 111 käyttöön vaihtelin talvirenkaat alle ja koeajolla tuntui että renkaat toimivat halutulla tavalla pitää vielä paineet tarkastaa. Ajossa en mitään huomautettavaa muutenkaan huomannut, kiva oli ajella lumisateessa. Kesärenkailijat olivat liikenteen ruuhkana ja ainakin yksi kolari näkyi sattuneen.. Mutta ladaan täytyy apukuskin kuraläppä etsiä kun keväällä otin pois kun oli kiinnikkeet repeytynyt..
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Helkutti 111.. vasta 14 vuotta vanhat Takalunkun pumput. Mielestäni en ole vaihtanut ainakaan en ole vanhoja ole autotallissa nähnyt... niin Hallilta lähtiissä en muistanut laittaa lukkoon niin vain ala asentoon jätin kun otin pitkän vääntimen, kun tarvitsin Autotrailerin Jarrurempassa. tuli vaan todettua että ei paksut jarru hihnat ole Uudessa/uudehkossa vain yksi vuotta vanha ja 3 pyörästä jarruhihnat irti. minun mielestä oli huonot liimat olleet ja poikien mielestä että olisi jumissa olleet jarrut ja palaneet irti.. Mutta niihin Pumppuihin.. Ajelin lunkku alhaalla Hongkongille ja siellä oli lunkku vielä alhaalla kun läksin kohti kotia siinä matkalla on tie töitä ja vähän monttusta ja lunkku oli alhaalla vielä siinä vaiheessa ja Valoristeyksen jälkeen jossa ei tietyömaata enää ole kiihdyttelin Ladaa ja kohta kuuntelin että hyvinpä rupesi kuulumaan naapuriauton ääni ja katselin peiliä näin vain takana tulijan valot,,Meni vähän aikaa ennen kuin tajusin että Helvata Takalunkku on ylhäällä kun ei lämpövastuksia näy.. Piti Pysähtyä Linikkapysäkille ja painasta lunkku kiinni asti,,, On varmaan takana tulijaa Naurattanut ja peloittanut yhtä aikaa kun sieltä voisi jotakin tipahtaa vaikka alas asti. mutta hyvin oli vähäiset rojut pysyneet paikoillaan.. että Erittäin hyvät Pumput jos todellakin 14 vuotta..Ja hyvät jos olen vaihtanut Joskus muistin ulkopuolella...
Avatar
jta
Viestit: 4435
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja jta »

Joskus 323 mazdassa naurettiin että olispa joskus sanomalehtiä takakontissa kun siinä oli vähän tuota vikaa ettei aina jäänyt luukku kiinni jos ei kunnolla lyönyt. Saattaisi takana olija ihmeissään kun muutaman viikon kalevat lentäisi tuulilasille. Useammankin kerran aukesi ajossa ennenkuin oppi kokeileen että on varmasti kiinni. Välttämättä ei tarvinnu pysähtyä kun sopivasti jarruttamalla sai luukun pamahtaan kiinni.

Noihin trailerin jarruihin niin sinälläänhän se ei mahdottomuus olisi jos olisivat päälläkin olleet kun ei välttämättä tyhjänä vedettäessä jarrut löysää kunnolla mutta en kyllä tuon ikäisessä kuitenkaan usko tuohon vaivaan. Enemmän uskoisin tuohon että on liimaukset pettäneet mikä ei sinällään kovin harvinaistakaan ole. Tosin aika hyvinhän tuon pystyy päätteleen siitä että minkä näköiset hihnat on olleet. Sen kyllä näkee jos ovat laahanneet pitempään ja pitempään niiden on täytynytkin laahata jos liimaus sen takia pettää. Eivät kuitenkaan ihan pienestä lämmöstä irtoa.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Minusta ei kovin laahanneen näköiset olleet.. Ei niin sanotun korpun näköiset olleet..etu vaijjereihin pitää laittaa suoja putket kun nekin tulevat uudet kun toinen on päässyt irti suojakuorestaan.. Jotennin tuntuu vähän heppoisille vehkeille.
Kuningaspultti
Viestit: 166
Liittynyt: 30.7.2015 19:09
Paikkakunta: Jossain kokkolan suunnalla

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Kuningaspultti »

Ajoin kaustiselta kannukselle ja kokkolaan. Keskikulutus 4,85 :D
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

t tulppu kirjoitti:Helkutti 111.. vasta 14 vuotta vanhat Takalunkun pumput. Mielestäni en ole vaihtanut ainakaan en ole vanhoja ole autotallissa nähnyt... niin Hallilta lähtiissä en muistanut laittaa lukkoon niin vain ala asentoon jätin kun otin pitkän vääntimen, kun tarvitsin Autotrailerin Jarrurempassa. tuli vaan todettua että ei paksut jarru hihnat ole Uudessa/uudehkossa vain yksi vuotta vanha ja 3 pyörästä jarruhihnat irti. minun mielestä oli huonot liimat olleet ja poikien mielestä että olisi jumissa olleet jarrut ja palaneet irti.. Mutta niihin Pumppuihin.. Ajelin lunkku alhaalla Hongkongille ja siellä oli lunkku vielä alhaalla kun läksin kohti kotia siinä matkalla on tie töitä ja vähän monttusta ja lunkku oli alhaalla vielä siinä vaiheessa ja Valoristeyksen jälkeen jossa ei tietyömaata enää ole kiihdyttelin Ladaa ja kohta kuuntelin että hyvinpä rupesi kuulumaan naapuriauton ääni ja katselin peiliä näin vain takana tulijan valot,,Meni vähän aikaa ennen kuin tajusin että Helvata Takalunkku on ylhäällä kun ei lämpövastuksia näy.. Piti Pysähtyä Linikkapysäkille ja painasta lunkku kiinni asti,,, On varmaan takana tulijaa Naurattanut ja peloittanut yhtä aikaa kun sieltä voisi jotakin tipahtaa vaikka alas asti. mutta hyvin oli vähäiset rojut pysyneet paikoillaan.. että Erittäin hyvät Pumput jos todellakin 14 vuotta..Ja hyvät jos olen vaihtanut Joskus muistin ulkopuolella...
Kun ostin 2003 elokuun lopussa uuden Lada 112:n shekillä niin takaluukun pumput oli loppu 2kk:n sisällä.Tämä kuvastaa Ladan epätasaista laatua.Jos huono tuuri käy niin uudessa Ladassa voi kaikki jäädä käteen tai hajota tai toinen yksilö toimii kotuullisesti 14 vuotta.Siksipä uuden Ladan ostaminen on venäläistä rulettia.Jos huumoritaju ja rahapussi antaa myöten niin mieleenpainuva kokemus :lol: :lol: :lol:
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Niva On ollut paljon vika herkempi kuin 111.. vaikkakaan mitään kallista siitäkään ei ole mennyt. Tämä kesä meni Nivallakin paremin kuin Aikaisemmat...Jos Ladassa on Venäläistä rulettia. 5 hyvää ja yksi huono.. Jakelle tuli se Huono..
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Hyvin on 111 pelannut ja nyt Tänään Käyty Katsastuksessa ja Läpi meni muttei Pohjasta.. Ainoa paikka mikä pisti Katsurin silmään oli että täytyy vähän Jarrupaineen säädintä herkistellä. kun toiminta vähän nahkeaa, jarrut Muuten toimi hyvin ja on toiminutkin..
Vastaa Viestiin