
110:n lämppärikysymys
-
- Viestit: 2013
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
110:n lämppärikysymys
Lämppärin pääläppä horottaa jatkuvasti auki =kabiiniin tulee jatkuvasti kuumaa.Eikös läpän mikromoottorin hyrinää pitäisi kuulua virrat päällä ja lämpöä säädettäessä?Jos näin on,ei vika liene jumittuneessa läpässä eikä korkanneissa rattaissa.Ohjaimen vaihto ei vaikuta. 

2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Re: 110:n lämppärikysymys
Virrat päälle, hanikka siniseen palloon, pää jalkatilaan, hanikka punaiseen palloon, hanikka siniseen palloon... pitäisi servomoottorin ääni kuulua, toista muutaman kerran. Mikäli ei kuulu niin moottori hasjalla jos kerran ohjainlaite on kunnossa.
Re: 110:n lämppärikysymys
Eipä se kunnolla rattaansa korkannut servo kovin hyvin kuuluu jos se mitään ei enää liikuta. Minusta se kuuluu parhaiten kun laitat ilman ohjausvivun vasemmalle, jolloin keskisuuttimet aukeaa. Tällöin on myös suora näköyhteys siihen läppään mitä servo liikuttaa ja äänikin sieltä suunnalta kantautuu suuttimiin.
Ei se ihan hirveä homma ole kaivaa sitä servoa esille sieltä, vaikka vähän saattaa joutua samalla verta luovuttamaan.
Ei se ihan hirveä homma ole kaivaa sitä servoa esille sieltä, vaikka vähän saattaa joutua samalla verta luovuttamaan.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: 110:n lämppärikysymys
Vuonna 2003 2 kk vanhassa 112 16 Hb:ssä lämmityslaite antoi kylmää kun autolla oli ajettu 3000km......huippupeli
kyllä ne Deltassakin ihmetteli 



-
- Viestit: 2013
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: 110:n lämppärikysymys
Moottori on ostettu.Pohjan hitsaus lienee tehty.Ensi tai seuraavalla viikolla katsastus ja sitten katsotaan... 

2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Re: 110:n lämppärikysymys
Jaska HKI kirjoitti:Vuonna 2003 2 kk vanhassa 112 16 Hb:ssä lämmityslaite antoi kylmää kun autolla oli ajettu 3000km......huippupeli![]()
kyllä ne Deltassakin ihmetteli
Olisi tuolloin ehkä Delta-Autossa jo pitänyt herätyskellojen alkaa soida, tuohan viittaa jo mahdolliseen kannentiivistevikaankin mikä siitä sitten muistaakseni myöhemmin menikin. Silloin olisi viimeistään pitänyt ainakin tarkistaa vähintään kannenpulttien kireys. Eikä vaan ihmetellä.

Delta-Auton asiantuntevuudesta itsellä on kokemus joskus 90-luvun puolivälissä Hyvinkäältä. Samara oli nelipyörämittauksessa ja korjaamopäällikkö sanoi, että autoon pitää tilata Venäjältä uusi taka-akseli, koska vasen pyörä on vinossa eikä sitä pysty säätämään. Syynä oli kuitenkin pelkästään kiero vanne kun asiaa ruvettiin paremmin tutkimaan. Muistaakseni sanoi vielä akselin hinnaksi 7000-8000 FIM+työt.

Viimeksi muokannut samarai, 8.10.2016 12:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: 110:n lämppärikysymys
Sanokaapa mulle mikä haistelija 111 Ladan sisä katossa surisee ja mikä on sen funktio?
Re: 110:n lämppärikysymys
Lämpötilatunnistin, eli lämpötilan automaattisdäätö toimii sen antaman tiedon mukaan. Ei kuulu siristä eli voitele moottori tai vaihda koko tunnistin http://www.mansemotors.fi/lampotila-ant ... tilan-2110 . Toki voihan sen sirisevän mootorin johdon katkasitakin jolloin lämpötilan tunnistus hidastuu kun ilma kiertää koteloissa huonommin.
Re: 110:n lämppärikysymys
Edellisessä vuoden 2002 ladassani oli tuulettimen ilmamäärän valitsemessa a-asento (automaatti), mutta tässä 2007 ei sitä ole ja silti tässä on lämpötilatunnistin katossa, miksi? Eikä se aina surise, satunnaisesti.. Mihin automaattia tarvitaan jos ei sitä kuitenkaan voi edes kytkeä päälle? Joskus olen kyllä huomannut että lämmönvalitsin ei aina tottele, muttakun aikansa sitä pyörittelee niin johan taas...
Re: 110:n lämppärikysymys
Onhan siinä se lämpötilavalinta, vaikka A-asento puhaltimelta puuttuukin. Valitset lämpötilan nupista ja säädin pitää toivotun lämpötilan ohjaamossa. Tätä varten tarvitaan tieto ohjaamon lämpötilasta.
Jos se kitisee ja ei muuten hiljene, niin johtoja ei tarvitse katkaista, riittää kun irrottaa puhaltimen pistokkeen siitä kattotermostaatista. Siinä on kaksi pistoketta, toinen anturille ja toinen sille puhaltimelle. Tosiaan toimii ilman puhallintakin, mutta säädön tarkkuus kärsii varsinkin kovemmilla pakkasilla.
Jos se kitisee ja ei muuten hiljene, niin johtoja ei tarvitse katkaista, riittää kun irrottaa puhaltimen pistokkeen siitä kattotermostaatista. Siinä on kaksi pistoketta, toinen anturille ja toinen sille puhaltimelle. Tosiaan toimii ilman puhallintakin, mutta säädön tarkkuus kärsii varsinkin kovemmilla pakkasilla.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: 110:n lämppärikysymys
Kun sen irroittaa ja puhdistaa, niin surinat loppuu. Akselin voi voidella ohuella öljyllä.