Koska nihkeä frouva ei antanut ostaa ruumaria, kohdistui etsintäni ympäristöystävällisiin citymaastureihin.
USEAN päivän suunnattoman pähkäilyn jälkeen kaveri soitti ja ilmoitti tietävänsä kuolinpesän myyvän Nivaa huokeaan hintaan. Puhelimessa kuulin että väri on jotain suunnattoman hirveää ruskean ja verisen oksennus välimaastoa. Autossa tupakoitu sisällä rutkasti ja muutenkin sisäpesua vaativaa. Kilometrilukema naurettavan pieni noin 26tkm
Tässä kohtaa alkoi kuulostaa minun kamppeelta joten ei muuta kuin sikari huuleen ja ostohousut jalkaan.
Paikalle saapuessani totesin että ei paskaa oltu jänkhätty ja pikaisen koeajon jälkeen lähdimmekin kirjoittelemaan papereita.
Onnellisena laatokan omistajana lähdin suunnistelemaan kotiin ja huimalla parin-, kolmenkymmenen ajokilometrin saldona ensimmäinen ongelma, lämppärin hana falskasi kuin pidättelyvaikeuksista kärsivä..no pidättelyvaikeuksinen.
Seuraavana päivänä motonetista hanaa hakemaan ja kennoa esille. Vanha hana olikin ehjä mutta kiristetty kennoon liian lujaa jolloin laadukas muovi antanut periksi ja vääntynyt.. Exremefixiä siis väliin ja oli kuin tehtaalta tullut.
Emäntä kehui ajo-ominaisuuksia. Epäilen sen olevan a)päissään b)kuurosokea c) vähän kumpaakin.
Rengastusta tarvinnee muutella. Heppi ojossa kuolaillut toinen toistaan raffimpia kuvioita joilla saisi ajomukavuutta karkoitettua vielä kauemmas. Myös pieni, maltillinen korotus, noin 5-10cm pyörinyt mielessä.. Alkaa valtatiet olla jo parhaat päivänsä nähneet näin etelässä..
Ehdotuksia rengastuksen sekä jousituksen suhteen näin noviisina otan vastaaan enemmän kuin mielellään.
On muuten Ladakerhon-tarrat ikkunassa. Saattaa siis olla jollekin tutumpi kampe. Myös huoltohistoriasta olisi kiva tietää jotain.. Huoltokirjassa oli merkintä että olis noin 4tkm ajettuna ollut Delta-autossa ensihuollossa, siinä kaikki.
Harhaanjohtorykmentti kiittäen kuitta jos jaksoit näin pitkälle lukea, itse tuskin olisin jaksanut..kauhee jano


