Kuvassa siis tuossa alemmassa kurkussa näkyvä läppä.

Kyllä, arvostan sitä suuresti!jta kirjoitti:Degenille häätyy kyllä hattua nostaa kun lähtee kuitenkin tuonkin matkan päähän korjaamaan autoa.
Todellakin joutokäynnin kierrosluku saisi olla korkeampi, luokkaa 900 RPM. Testin perusteella kierrospäästöissä ei ole kauhean kummallisia asioita pielessä. Sytytysvehkeiden korkeajänniteosaston kunnon tarkastuksella ja tarvittaessa uusimisella selvittäneen. Seoshan on kunnossa, koska lambda on 1.Abis kirjoitti:Kyllä, arvostan sitä suuresti!jta kirjoitti:Degenille häätyy kyllä hattua nostaa kun lähtee kuitenkin tuonkin matkan päähän korjaamaan autoa.
Kävin tänään mielenkiinnosta mittauttamassa Ladani päästöt. Sehän on leimattu keväällä korjaamolta haetulla päästölapulla, joten mitään kiirettä tässä ei vielä ole. Degen tosin arveli, että haluan selvittää oliko asentaja pätevä.
Asentajan pätevyydestä ei todellakaan ole epäilystä, halusin vain tietää onko koneessa vielä hienosäädön tarvetta.
Tässä tulokset:
Vähintään 2000 rpm
RPM 2360
CO 0,721 [% vol] *
CO2 14,35 [% vol]
HC 82 [ppm vol]
O2 0,68 [% vol]
LAMBDA 1,006
Joutokäynti
RPM 570
CO 0,098 [% vol]
CO2 9,19 [% vol]
HC 1086 [ppm vol] *
O2 6,56 [% vol]
LAMBDA 1,384
Kuulemma noista tähdellä merkityistä arvoista tulisi hylky katsastuksessa. Sanoivat, että tyhjäkäynti on liian rikasta?
EDIT: Löysin päästörajat kolmitoimikatalysaattorilla varustetulle autolle. Vähintään 2000 rpm:n CO saa olla max. 0,3 ja joutokäynnin HC max. 100. Paranisikohan tuo tyhjäkäyntiseosta laihduttamalla?