Mm. tämän http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 13&t=23523 mukaan tätä laturia ei pitäisi enää olla 2006 vuoden autossa, mutta ainakin minulle on sattunut kaksi yksilöä, jossa tämä kuitenkin on. Toki mahdollista että molempiin vaihdettu joskus, mutta en oikein jaksa uskoa. 2004 farkussa olikin sitten kokonaan erilainen Iskran laturi, liekö tehtaalta vai myöhemmin vaihdettu.
Jänniteongelman lisäksi näiden säätimiä ei kasva puissa, joten siitä se idea sitten lähti. Boschin laturin, jossa 14mm liukurenkaat, säädin on melko samanlainen.
Vähän huonot tuli kuvat, kun valo oli huono ja kännyllä napsin, joka tapauksessa:
Säätimen kiinnitysruuvien reiät ovat oikeilla paikoillaan, Boschin säädin on paksumpi, joten ei osu ihan kohdilleen. Toki voisi modifioida säädintäkin, mutta mielestäni on helpompi näin jos säätimen joutuu joskus vaihtamaan:

Ensimmäiseksi kierteet kunnolla läpi kiinnityskohdista:

Sitten tarkkuustyökalulla nimeltä kulmahiomakone hioin vähän matalammiksi näitä kiinnitystorneja ja samalla vasemmanpuoleista vähän kapeammaksi, jotta säädin mahtuu:

Näyttää jo paljon paremmalta. Säätimen alla oleva häiriönpoistokondensaattori mahtuu juuri ja juuri paikoilleen:

Ja koska Boschin laturissa ei ole lattaliitintä D+ puolella säätimessä, sellainen täytyy järjestää:

Pikkuinen modaus takakuoreen:

Ja kokeilemaan:

Hyvältä näyttää, 14,3v ilman kuormaa (vs n. 13,2v alkuperäisellä):

Nyt vain asennusta vaille

Säädin on motonetistä, mm VW:n ja monen muun auton käyttämä yleinen malli (motonet tuote 11-3096).