Milloin seuraava pravda-lehti
Re: Milloin seuraava pravda-lehti
Tänää saapui tänne 46900.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: Milloin seuraava pravda-lehti
Tännekkin tuli tänään lehti 26820
Re: Milloin seuraava pravda-lehti
90440 alueelle tuli lehti tänään tosin postin runtelemana. Mulla olisi pari juttua tekeillä mutta eivät ole ihan nyt lähipäivinä välttämättä valmiita.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Milloin seuraava pravda-lehti
05950 kiikutettiin myös tänäpä. Kiitos tekijöille!
Re: Milloin seuraava pravda-lehti
Pravda saapui pirttiin!
Positiivista palautetta pitää kyllä nyt toimitukselle antaa.
Jutut hyviä ja ulkoasu samoin. Erityismaininnan ansaitsee VAZ up -sarjakuva.
Jutun aiheeksi voisi olla hyvä Mansemotorsin puheenvuoro, esimerkiksi siitä kuinka uusien Ladojen kauppa sujuu ja millaisia käytännönkokemuksia uusista autoista on.
EDIT: postinumerohan on 90420.
Positiivista palautetta pitää kyllä nyt toimitukselle antaa.
Jutut hyviä ja ulkoasu samoin. Erityismaininnan ansaitsee VAZ up -sarjakuva.
Jutun aiheeksi voisi olla hyvä Mansemotorsin puheenvuoro, esimerkiksi siitä kuinka uusien Ladojen kauppa sujuu ja millaisia käytännönkokemuksia uusista autoista on.
EDIT: postinumerohan on 90420.
Florence is dead. I'm here instead.
Re: Milloin seuraava pravda-lehti
Pravda tuli myös 04200. Kiitokset tekijöille, mielenkiintoisia juttujahan siellä oli.
Sivulla 9 missä käsiteltiin yhdistyksen sääntömuutoksia, niin jostain syystä tämä osui nyt silmään ja tuli siitä jotain ajatuksia mieleen:
"Yhdistyksen jäseneksi voi liittyä yksityinen henkilö joka tuntee autonsa olevan Lada."
Omasta mielestä pelkästään autoileva kohderyhmä on ehkä turhan rajaava tänä päivänä vaikka autokerhosta olisikin kyse. Nykyisin on kasvussa erilaisia aateryhmiä esim. nk. "fillarikommunistit" niin voisi ehkä paremmin olla "joka tuntee tai kuvittelee kulkuneuvonsa olevan Lada" tms. Jossain vaiheessahan tällainen kohderyhmäkin voi saada "wileenifiilikset" ja hankkia silloin sitten vaikka autonkin.
Toisekseen tarvitseeko sitä kerhoon kuuluakseen ylipäätänsä ajella jollain, Ladahan ei pitkään aikaan ole ollut enää pelkkä itäautomerkki eikä siihen liittyvä ajatusmaailma ainakaan välttämättä tarvinnut olla poliittisesti itäänpäin myönteisesti suuntautunut. Monien kohdalla voidaan varmaan paremminkin puhua nostalgian kaipuusta jonnekin 70-luvulle kuin jostain pelkästä menneen neukkumeiningin ihannoinnista.
Ladastahan on muodostunut ihmisten mielikuviin psykologisesti vaikuttava käsite kuten Mersustakin - esim. Aki Palsanmäki kertoo Arabian Papukaijakannun piippuleimalla olevan "maitokannujen Mersu", toisaalla lehtiartikkelissa taas rakenteeltaan yksinkertaisen pallogrillin kerrotaan olevan "grillien Lada" jne. Mersua ja Ladaa tietysti yhdistävät että ne ovat molemmat myös naisen nimiä.
Mediassa ja yritysmaailmassa on alettu käyttämään ilmaisua "Lada" kuvaamaan joidenkin asioiden pysähtyneisyyttä tai yrityksen kannattamatonta liiketoimintaa - esim. tässä "Lahti on Lada".
http://yle.fi/uutiset/3-5982465
Monet varmaan myös muistavat, miten aikoinaan yrityssaneeraja Tapio Hintikka vertasi virheellisiä miljardi-investointeja Saksan ilmatilaan tehnyttä Soneraa "Ladaan" missä oli liian tehokas moottori.
Itse yhdistäisin käsitteen "Lada" edulliseen, yksinkertaiseen ja toimivaan laitteeseen huonoimmissakin olosuhteissa ilman mitään turhia "bling-blingejä ja hilavitkuttimia", jonka puutteet ja pienet resonanssit käyttäjä hyväksyy ominaisuuksina. Toisaalta voisihän se "Lada" olla joku asioita yksinkertaiseksi tekevä henkilö, ilmiö tai maakin, esim. "Trump on USAn Lada; Brexit tai Unkari on EU:n Lada" tms.
On palstalla myös puntaroitu mikä mahtaa olla se viimeinen "oikea Lada". Ensimmäinen Lada 1200 tv-mainos Suomessa v.1971 alkoi aikoinaan sanoilla "tästä alkaa Lada", itse väittäisin että GM-Samarasta voitaisiin puolestaan jo sanoa, että "tähän loppuu Lada". Ladahan syntyi kun etelän temperamentti yhdistettiin avaruustekniikan taitajien kylmään järkeen - se koitui valitettavasti lopulta myös Ladan kohtaloksikin, vikakoodiherkkää avaruustekniikkaa jms. nörttien juttuja, toimivaa konseptia muutettiin ja samalla myös koko auton luonne ja ympäri maailmaa tunnettu Ladan "status quo" sammutettiin väkisin suurelta osaltaan. Johtotähtihän sammuu silloin kun jätkä joutuu lähteä kävelemään.
Sivulla 9 missä käsiteltiin yhdistyksen sääntömuutoksia, niin jostain syystä tämä osui nyt silmään ja tuli siitä jotain ajatuksia mieleen:
"Yhdistyksen jäseneksi voi liittyä yksityinen henkilö joka tuntee autonsa olevan Lada."
Omasta mielestä pelkästään autoileva kohderyhmä on ehkä turhan rajaava tänä päivänä vaikka autokerhosta olisikin kyse. Nykyisin on kasvussa erilaisia aateryhmiä esim. nk. "fillarikommunistit" niin voisi ehkä paremmin olla "joka tuntee tai kuvittelee kulkuneuvonsa olevan Lada" tms. Jossain vaiheessahan tällainen kohderyhmäkin voi saada "wileenifiilikset" ja hankkia silloin sitten vaikka autonkin.
Toisekseen tarvitseeko sitä kerhoon kuuluakseen ylipäätänsä ajella jollain, Ladahan ei pitkään aikaan ole ollut enää pelkkä itäautomerkki eikä siihen liittyvä ajatusmaailma ainakaan välttämättä tarvinnut olla poliittisesti itäänpäin myönteisesti suuntautunut. Monien kohdalla voidaan varmaan paremminkin puhua nostalgian kaipuusta jonnekin 70-luvulle kuin jostain pelkästä menneen neukkumeiningin ihannoinnista.
Ladastahan on muodostunut ihmisten mielikuviin psykologisesti vaikuttava käsite kuten Mersustakin - esim. Aki Palsanmäki kertoo Arabian Papukaijakannun piippuleimalla olevan "maitokannujen Mersu", toisaalla lehtiartikkelissa taas rakenteeltaan yksinkertaisen pallogrillin kerrotaan olevan "grillien Lada" jne. Mersua ja Ladaa tietysti yhdistävät että ne ovat molemmat myös naisen nimiä.
Mediassa ja yritysmaailmassa on alettu käyttämään ilmaisua "Lada" kuvaamaan joidenkin asioiden pysähtyneisyyttä tai yrityksen kannattamatonta liiketoimintaa - esim. tässä "Lahti on Lada".
http://yle.fi/uutiset/3-5982465
Monet varmaan myös muistavat, miten aikoinaan yrityssaneeraja Tapio Hintikka vertasi virheellisiä miljardi-investointeja Saksan ilmatilaan tehnyttä Soneraa "Ladaan" missä oli liian tehokas moottori.
Itse yhdistäisin käsitteen "Lada" edulliseen, yksinkertaiseen ja toimivaan laitteeseen huonoimmissakin olosuhteissa ilman mitään turhia "bling-blingejä ja hilavitkuttimia", jonka puutteet ja pienet resonanssit käyttäjä hyväksyy ominaisuuksina. Toisaalta voisihän se "Lada" olla joku asioita yksinkertaiseksi tekevä henkilö, ilmiö tai maakin, esim. "Trump on USAn Lada; Brexit tai Unkari on EU:n Lada" tms.
On palstalla myös puntaroitu mikä mahtaa olla se viimeinen "oikea Lada". Ensimmäinen Lada 1200 tv-mainos Suomessa v.1971 alkoi aikoinaan sanoilla "tästä alkaa Lada", itse väittäisin että GM-Samarasta voitaisiin puolestaan jo sanoa, että "tähän loppuu Lada". Ladahan syntyi kun etelän temperamentti yhdistettiin avaruustekniikan taitajien kylmään järkeen - se koitui valitettavasti lopulta myös Ladan kohtaloksikin, vikakoodiherkkää avaruustekniikkaa jms. nörttien juttuja, toimivaa konseptia muutettiin ja samalla myös koko auton luonne ja ympäri maailmaa tunnettu Ladan "status quo" sammutettiin väkisin suurelta osaltaan. Johtotähtihän sammuu silloin kun jätkä joutuu lähteä kävelemään.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Milloin seuraava pravda-lehti
Tulpullekkin lehti tuli.. Vaan ladan tarina Jatkuu,,, Se joka haluaa Kommunisti Ladan ostaa ja Rakentaa Sellaisen ja Joka haluaa Uudemman ostaa sellaisen.. Se että uusi Lada ei enää ole Se Jätkä malli..niin siitä voidaan Syyttää esim 79 cherryä. Joka pakoitti tehtaan uusimaan tuotetta jonka tuloksena syntyi Samara laman tappaja..
Re: Milloin seuraava pravda-lehti
Hieno on. Kyllä täytyy sanoa että Ilkka kyllä osaa piirtää.Amatööri kirjoitti:Erityismaininnan ansaitsee VAZ up -sarjakuva.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Milloin seuraava pravda-lehti
60120 saapui tänään.
Re: Milloin seuraava pravda-lehti
Vuoden vika lehti valmis. Ei kyllä ehdi paino tälle vuoteen sitä painamaan.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
-
- Viestit: 300
- Liittynyt: 7.6.2013 13:35
Re: Milloin seuraava pravda-lehti
Joo... 3/2016 tuli viime viikolla vanhoin mainoksin eli tapahtumat oli jo takana päin
Neloslehti ilmeisesti ilmestyy ensi vuonna ykköslehtenä?

Re: Milloin seuraava pravda-lehti
Ei, nyt on tuloilla 4/16 lehti. 1/17 lehtikin tulee. Ei aleta lehtien määrää vähentämään vaikka aikataulu ei pidä. Kannattaa jäsenosiota vilkuilla, sinne laitetaan lehti mahdollisimman pian.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Milloin seuraava pravda-lehti
Tehkää Kaksois numero.. siinä voisi ehkä aikaistaa Ykkösnumeroa.. eli tuplapaksu 16-1/17... mulle kelpaisi
Re: Milloin seuraava pravda-lehti
Kaksois numero ei täytä verovapauden ehtoa, siksi on tehtävä neljä lehteä vuodessa.