VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Sen verran takaisin vetoa että mittariston valot ei toimi, vain latauksen merkkivalo.
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Mutta nyt ollaan jo ihan loppusuoralla ja maali häämöttää, tämän valmistumista on ollut upea seurata.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Isot onnittelut projektin valmistumisesta! Tai ainakin jo ihan maaliviivoilla mennään. Sinnikästä puurtamista on ollut, monesti olen jo pelännyt että luovuttaakohan se kesken kun ei mitään kuulu. Työvoitto! Hienoa! Tästä tuli hyvä mieli. 

Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Vielä kun olisi topicin alkupuolen kaikki kuvat tallessa... niin a vot!
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Hienoa että olette jaksaneet seurata! Harmittaa itseäkin tuo kuvien katoaminen.
Taas vähän hidasta ollut tämä loppusuorakin. Eilen illalla selätin loputkin sähköprobleemit, ja sain mittariston toimimaan kokonaisuudessaan.
Hapettumaa, ja kontaktivikaa. Käytin mittariston irti ja mittailin, ei kontaktia valojen yli vaikka ehjät lamput.
Tänään pyhäpäivän kunniaksi tallin ovet auki ja auto ulos. Bensaa tankiin ja yrittelyä. Ilmeisesti on uudet hiilet startissa vielä "hioutumatta" kun saa yrittää monta kertaa että lähtee pyörimään. Kaasarin kautta bentsiiniä kurkkuun ja sieltähän se henki taas palasi vehkeeseen.
Pysyy käynnissä erittäin hyvin, ja terhakkaasti ottaa kierroksia. Muutaman minuutin hioskelin nokka-akselia ja laskin kierroksia. Sitten tutkimista, ei havaittu vuotoja tms. Pientä käryä, mutta epäilen että pakosarjan kuumankestävämaali kuivui loppuun, se vaatii sen loppukuumennuksen.
Sitten taas uudestaan käyntiin ja tielle varovaisuutta noudattaen. Hiivatin liukasta, kesärenkailla ja ei mitään peräkontissa. Mitätön ylämäki, meinaa olla ongelmia. No kävin kuitenkin lähikadulla noin 100 metriä ajamassa, käännös ja takaisin kotiin. Jopa kakkostakin tarjottelin.
Jarrutuskoe, ei puolla mitenkään. Jälkihuomio, en huomannut katsoa toimiiko nopeusmittari...
Nyt on jo sentään päästy tien päälle. Neljännesvuosisata siinä meni. Ja viisi vuotta entisöintiin. Kun ajattelee jälkikäteen niin aika menee liian nopeasti.
Seuraavana pitää ostaa talvirenkaat. Yritän leimalle välipäivinä.
PS. Ja ostan myös kunnon karvalakin. Sellaisen Karpo-mallin ts. Nikitan.
Taas vähän hidasta ollut tämä loppusuorakin. Eilen illalla selätin loputkin sähköprobleemit, ja sain mittariston toimimaan kokonaisuudessaan.
Hapettumaa, ja kontaktivikaa. Käytin mittariston irti ja mittailin, ei kontaktia valojen yli vaikka ehjät lamput.
Tänään pyhäpäivän kunniaksi tallin ovet auki ja auto ulos. Bensaa tankiin ja yrittelyä. Ilmeisesti on uudet hiilet startissa vielä "hioutumatta" kun saa yrittää monta kertaa että lähtee pyörimään. Kaasarin kautta bentsiiniä kurkkuun ja sieltähän se henki taas palasi vehkeeseen.
Pysyy käynnissä erittäin hyvin, ja terhakkaasti ottaa kierroksia. Muutaman minuutin hioskelin nokka-akselia ja laskin kierroksia. Sitten tutkimista, ei havaittu vuotoja tms. Pientä käryä, mutta epäilen että pakosarjan kuumankestävämaali kuivui loppuun, se vaatii sen loppukuumennuksen.
Sitten taas uudestaan käyntiin ja tielle varovaisuutta noudattaen. Hiivatin liukasta, kesärenkailla ja ei mitään peräkontissa. Mitätön ylämäki, meinaa olla ongelmia. No kävin kuitenkin lähikadulla noin 100 metriä ajamassa, käännös ja takaisin kotiin. Jopa kakkostakin tarjottelin.
Jarrutuskoe, ei puolla mitenkään. Jälkihuomio, en huomannut katsoa toimiiko nopeusmittari...
Nyt on jo sentään päästy tien päälle. Neljännesvuosisata siinä meni. Ja viisi vuotta entisöintiin. Kun ajattelee jälkikäteen niin aika menee liian nopeasti.
Seuraavana pitää ostaa talvirenkaat. Yritän leimalle välipäivinä.
PS. Ja ostan myös kunnon karvalakin. Sellaisen Karpo-mallin ts. Nikitan.

Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Kyllähän nyt karvalakkimallin Ladassa pitää vähintään Nikita-karvalakki päässä olla.
2103 versiossa pitäisi varmaan jo käyttää politbyroon suosimaa "karakulia" ?
Ja täytyy kyllä omaa aitoa CCCP- Nikitaani nostaa korkealle tällaisen urakan tehneelle. Ei olisi omat rahkeet riittäneet lähellekään.

2103 versiossa pitäisi varmaan jo käyttää politbyroon suosimaa "karakulia" ?
Ja täytyy kyllä omaa aitoa CCCP- Nikitaani nostaa korkealle tällaisen urakan tehneelle. Ei olisi omat rahkeet riittäneet lähellekään.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Moi,
Hienoa ja onneksi olkoon. Siinä on sitten auto moneksi vuodeksi eteenpäin. Olisi kiva tietää kunnostukseen mennyt raha jos omaa työtä ei lasketa mukaan eikä maalaukseen menneitä rahoja lasketa.
Hienoa ja onneksi olkoon. Siinä on sitten auto moneksi vuodeksi eteenpäin. Olisi kiva tietää kunnostukseen mennyt raha jos omaa työtä ei lasketa mukaan eikä maalaukseen menneitä rahoja lasketa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Olikos tästä nyt jossain kuvia, mulle ei auennut noi mitkään kuvat tässä aiheessa 


Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Karvalakin noston arvoinen suoritus, ehkä kans joskus tuon oman Ladan...
Olisi hienoa nähdä kuvia nykykunnosta...
Olisi hienoa nähdä kuvia nykykunnosta...
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Arvuuttelenpa rekkaria. Jos on Oulun läänin kilvet niin varmaan on OHx-xxx tai OJx-xxx?
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Taas pikkuisen raporttia. Niis sanotusti ollaan lähes maaliviivalla. Jopa ottamassa loppukurotusta.
Viime viikolla tuli haettua torstaina k ahden päivän siirtolupa, tälle päivälle oli merkitty "Koeajoa" ja huomiselle "Siirto katsastukseen".
Ennen koeajoa:
- Talvirenkaat hankittuna ja nyt alla.
- Kiristelin takapään tukivarret lopulliseen kireyteen sekä säädin käsijarrun.
- Pissapojan pumpun johdot piti pyöräyttää toisin päin, alkoi pissaa lentämään
Juuri palasin testiajosta n. 20km taajama-ajoa ja oli onnistunut kokemus kaikenkaikkiaan.
- Startin hiilet ilmeisesti alkaa olla hioutuneet nyt paremmin muotoonsa, ei enää tarvi montaa kertaa yrittää niin alkaa pyörittämään.
- Sisätilan lämmitin puhaltaa mökkiin lämpöä tosi hyvin, kyllä pysyy lasi huurteettomana
- Nopeusmittari toimii mutta laiskasti tai hitaasti. Varsinkin nollaan laskeutuminen tapahtuu viiveellä.
- Ajovalot pitää vielä säätää, nyt osoittavat aika alas.
- Ajon jälkeen kiristin pakosarjan ja putken välisiä pultteja, tuli pakokaasua moottoritilaan.
- Tankata en uskaltanut vielä mittarilla jos syttyy tuleen, kanisterin avulla tankkasin.
Tässä kuva nykytilanteesta.

http://kuvapilvi.fi/k/yeLv.jpg
Huomenna siis katsastusasemalle...
Alkuperäiset kilvet on jo tilattu, tästä tulee OJA-135.
Viime viikolla tuli haettua torstaina k ahden päivän siirtolupa, tälle päivälle oli merkitty "Koeajoa" ja huomiselle "Siirto katsastukseen".
Ennen koeajoa:
- Talvirenkaat hankittuna ja nyt alla.
- Kiristelin takapään tukivarret lopulliseen kireyteen sekä säädin käsijarrun.
- Pissapojan pumpun johdot piti pyöräyttää toisin päin, alkoi pissaa lentämään
Juuri palasin testiajosta n. 20km taajama-ajoa ja oli onnistunut kokemus kaikenkaikkiaan.
- Startin hiilet ilmeisesti alkaa olla hioutuneet nyt paremmin muotoonsa, ei enää tarvi montaa kertaa yrittää niin alkaa pyörittämään.
- Sisätilan lämmitin puhaltaa mökkiin lämpöä tosi hyvin, kyllä pysyy lasi huurteettomana
- Nopeusmittari toimii mutta laiskasti tai hitaasti. Varsinkin nollaan laskeutuminen tapahtuu viiveellä.
- Ajovalot pitää vielä säätää, nyt osoittavat aika alas.
- Ajon jälkeen kiristin pakosarjan ja putken välisiä pultteja, tuli pakokaasua moottoritilaan.
- Tankata en uskaltanut vielä mittarilla jos syttyy tuleen, kanisterin avulla tankkasin.
Tässä kuva nykytilanteesta.

http://kuvapilvi.fi/k/yeLv.jpg
Huomenna siis katsastusasemalle...

Alkuperäiset kilvet on jo tilattu, tästä tulee OJA-135.
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Uitukki kirjoitti:Arvuuttelenpa rekkaria. Jos on Oulun läänin kilvet niin varmaan on OHx-xxx tai OJx-xxx?
Mitäs mää sanoinJPM kirjoitti:Alkuperäiset kilvet on jo tilattu, tästä tulee OJA-135.

Komia Lada. Hatun nosto

Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Mikä saa epäilemään tuleen syttymistä tankatessa? 

2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Jos saa arvata, niin on pelkoa tuoreiden maalien kärtsäämisestä, vuodoista tms. näin alkutaipaleella? Parempi silloin jos syttyy tuleen vaikka kotipihalla.
Itse en aikoinaan uskaltanut polkea Arielia mittarilla käyntiin, kun löi lieskaa putkesta.
Itse en aikoinaan uskaltanut polkea Arielia mittarilla käyntiin, kun löi lieskaa putkesta.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Juurikin joku tuollainen odottamaton käryäminen, vuoto tai vaikkapa oikosulku kun kone lämpenee.
Just tulin tallista, nyt on valot suunnattu edes sinne päin. Ja vaihdoin myös öljyt varotoimenpiteenä näinkin pian.
Nyt kinkut loput naamaan ja nukkumaan. Huomenna seuraa raporttia.
Just tulin tallista, nyt on valot suunnattu edes sinne päin. Ja vaihdoin myös öljyt varotoimenpiteenä näinkin pian.
Nyt kinkut loput naamaan ja nukkumaan. Huomenna seuraa raporttia.