Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Työmaan pihassa ei ole mahdollisuutta laittaa roikkaan autoa niin kovin pakkanen tälle talvea ollu sellanen -28 missä on tullu käynnistettyä suoraan kylmästä. Raakaa touhua mutta pakko mikä pakko. Aamusin ollu pakkasta sen -32 astetta mutta sillon sentään ollu kuitenkin lämmityksessä pari tuntia. Harmi vaan kun ei koskaan kerkiä ajaan lämpimäksi asti aamulla.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Joutu yllättäen lähtemään nyt kovempien pakkasten aikaan, niin tulipa samalla koestettua akun/auton käynnistyminen kylmässä. -32 näytti talon mittari ja samaa mieltä oli videollakin oleva mittari. Vähän karkeasti kävi alkuun 
http://youtu.be/Jn2WWeIHCBI
Korkeille kierroksille en voi mitään, automatiikka hoitaa. Kytkimen nosto pudotti parilla sadalla, joka ei videosta ehdi näkyä.

http://youtu.be/Jn2WWeIHCBI
Korkeille kierroksille en voi mitään, automatiikka hoitaa. Kytkimen nosto pudotti parilla sadalla, joka ei videosta ehdi näkyä.
Viimeksi muokannut Evreka, 20.1.2014 16:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Astetta edellistä carinaa uudemman 4E-FE -koneisen Corollan olen joskus käynnistänyt -37 asteessa. Tuli kiire, eikä ollut lämmitetty tai ollut käynnissä sinä päivänä. Vesipumppu tai jokin piti ulinaa aluksi, mutta käynnistyi se. Alle 30 pakkasilla ei ole mitään ongelmaa ollut käynnistää, kai se on yli 400 tkm ajettuna sopivan väljä että startti jaksaa pyörittää. Käynnistysääni on kesät ja talvet sama: Toiijotata..bröm!
-88 Kaasarisamara vaatii jo pikkupakkasilla kaasun painelua ennen starttia. Muuten ei varmasti yritäkään lähteä, ex omistaja ei yli 20 omistusvuoden aikana ollut kuullutkaan että kaasua pitäisi painella. Sen takia auto säästyikin talviajoilta ja on edelleen olemassa.. Kun painaa 10 kertaa kaasua aluksi niin lähtee vielä yli 25 asteen pakkasella, tosi hitaasti jo pyörittää. Lähtisi varmaan yli 30:n kin, jos akussa riittäisi virta. Toyotan (miksei muunkin merkin) apuvirralla lähtee ehkä siinä -37:ssäkin.. Laturiin pitäisi varmaan tehdä se joskus täällä neuvottu viritelmä, että lataisi tuollaisen nykyaikaisen akun täyteen talvellakin.
Nämä tuli taas kokeiltua kun kammosin lohkolämmittimen käyttöä syksyllä sattuneen tulipalon jälkeen. Nyt olen uusinut roikat ja taas pitäisi uskaltaa lämmittää.
-88 Kaasarisamara vaatii jo pikkupakkasilla kaasun painelua ennen starttia. Muuten ei varmasti yritäkään lähteä, ex omistaja ei yli 20 omistusvuoden aikana ollut kuullutkaan että kaasua pitäisi painella. Sen takia auto säästyikin talviajoilta ja on edelleen olemassa.. Kun painaa 10 kertaa kaasua aluksi niin lähtee vielä yli 25 asteen pakkasella, tosi hitaasti jo pyörittää. Lähtisi varmaan yli 30:n kin, jos akussa riittäisi virta. Toyotan (miksei muunkin merkin) apuvirralla lähtee ehkä siinä -37:ssäkin.. Laturiin pitäisi varmaan tehdä se joskus täällä neuvottu viritelmä, että lataisi tuollaisen nykyaikaisen akun täyteen talvellakin.
Nämä tuli taas kokeiltua kun kammosin lohkolämmittimen käyttöä syksyllä sattuneen tulipalon jälkeen. Nyt olen uusinut roikat ja taas pitäisi uskaltaa lämmittää.
Viimeksi muokannut juippi11, 20.1.2014 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
letukan 5.7dsl vaati 3h roikassapidon että sai käymään yli 30 asteen pakkasella jenkkifarkun keulila.
samanlainen tekniikka oli pickupissa. nousi käyttölämpötilaan kun piti roikassa. kummallekin kannelle vastus
saab ei meinaa lähtee käymään 24 pakkasessa jos tankissa pelkkää re85 viinaa. tankkasin pensaa pitkästä aikaa tänää. ku viinakset loppuu jemmasta. meinaten kun 150L kerralla kun tankkaa.
savossa ei ollu roikkapaikkaa duunissa eikä kämpillä 14v sitten ja piti lada sahata 35 pakkasesta ilman roikkaa. piti aika paljon sotkee polkusinta ja veivata, ja käydessäkin piti pumpata kiihdytyspumpulla ainetta. ei se hyvää siitä tykänny ja niin työnsin paikalliseen liikkeeseen vaihdossa 91 1300 2104:n nyyh vieläkin harmittaa
samanlainen tekniikka oli pickupissa. nousi käyttölämpötilaan kun piti roikassa. kummallekin kannelle vastus

saab ei meinaa lähtee käymään 24 pakkasessa jos tankissa pelkkää re85 viinaa. tankkasin pensaa pitkästä aikaa tänää. ku viinakset loppuu jemmasta. meinaten kun 150L kerralla kun tankkaa.
savossa ei ollu roikkapaikkaa duunissa eikä kämpillä 14v sitten ja piti lada sahata 35 pakkasesta ilman roikkaa. piti aika paljon sotkee polkusinta ja veivata, ja käydessäkin piti pumpata kiihdytyspumpulla ainetta. ei se hyvää siitä tykänny ja niin työnsin paikalliseen liikkeeseen vaihdossa 91 1300 2104:n nyyh vieläkin harmittaa

Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Meidän compi 1200 79. -36 astetta 80 luvun alussa .. nahkeesti pyöri ensimmäiset kierrokset. Etustefa kampiakselilta rupesi vuotamaan öljyä. oli tarttunut huulikiinni akseliin.ilmeisesti tippa jäätä.. 110 en ole kokeillut enkä kokeile. jos ei pakko. mutta 22 astetta on tullut kokeiltua. silloin ainakin lähti.
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Belarus-merkkinen maatalouskone lähti lämmittämäti -27. asteessa, oli pakkotilanne. Savunmuodostus huomattavaa. (Oli kylänmies ajannnu Nissaninsa huolella maatilahallituksen toimivallan puolelle, ja hankalasti vastattavien kysymysten välttämiseksi,,,,) Tiiä sitten, olisko esmes Valmetilta kannattannu ees 'kysyä',,,,,
Ladavaari
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Olen käyttänyt aina lohkolämmitintä kun lämpötila laskee alle +5 astetta Celsiusta.Niimpä kolmeenkymmeneen vuoteen yksikään moottori ei ole hajonnut öljyn kiertämättömyyden takia.Minusta on typerää todistella kuinka juntti sitä on kun stolisnaya-pöhnässä todistellaan Neuvostoliiton Vankileireien paremmuutta Hitlerin maanalaisiin V-1 kostoasetehtaisiin jossa ihmiset näännytettiin nälkään.Herrajumala kai Suomessa sentään sähköä on ja edes hiilipannu??




Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Serkulla oli 4-veto Belarus (ei venäläinen vaan vähävenäläinen traktori) mutta hän käytti Fergua koska vaikka Bela lähti käyntiin niin sen ohjaus oli niin jäykkä että hän ei saanut sitä kääntymään yli 20 asteen pakkasessaLadavaari kirjoitti:Belarus-merkkinen maatalouskone lähti lämmittämäti -27. asteessa, oli pakkotilanne. Savunmuodostus huomattavaa. (Oli kylänmies ajannnu Nissaninsa huolella maatilahallituksen toimivallan puolelle, ja hankalasti vastattavien kysymysten välttämiseksi,,,,) Tiiä sitten, olisko esmes Valmetilta kannattannu ees 'kysyä',,,,,

-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Private video?Evreka kirjoitti:Joutu yllättäen lähtemään nyt kovempien pakkasten aikaan, niin tulipa samalla koestettua akun/auton käynnistyminen kylmässä. -32 näytti talon mittari ja samaa mieltä oli videollakin oleva mittari. Vähän karkeasti kävi alkuun
http://youtu.be/Jn2WWeIHCBI
Korkeille kierroksille en voi mitään, automatiikka hoitaa. Kytkimen nosto pudotti parilla sadalla, joka ei videosta ehdi näkyä.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
Itse olen aika laska kotona käyttämään lohkolämmitintä jos ei ole kovempi pakkanen, mutta töissä kun on tolppa, niin tulee käytettyä myös sisätilan lämppäriä.Jaska HKI kirjoitti:Olen käyttänyt aina lohkolämmitintä kun lämpötila laskee alle +5 astetta Celsiusta.Niimpä kolmeenkymmeneen vuoteen yksikään moottori ei ole hajonnut öljyn kiertämättömyyden takia.Minusta on typerää todistella kuinka juntti sitä on kun stolisnaya-pöhnässä todistellaan Neuvostoliiton Vankileireien paremmuutta Hitlerin maanalaisiin V-1 kostoasetehtaisiin jossa ihmiset näännytettiin nälkään.Herrajumala kai Suomessa sentään sähköä on ja edes hiilipannu??![]()
![]()
Mukava istua lämpimään autoon lämpimällä moottorilla. Säästää moottoria ja polttoainettakin.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Kuinka kovalla pakkasella olet startannut autosi.
K 700A Kaltstart
https://www.youtube.com/watch?v=RRSUHKLMUq8
Nätistähän se lähtee, vähän kuin vanha teräsMersukin pakkasella.
Tuossa voi samalla konetta lämmitellessään hytissä hyräillä mielessään:
Tutun turbon vihellyksen kuulen
Äänellään se mielen kohentaa
Ujellus kuin rajun myrskytuulen
Sitä desibelipellet koittaa ohentaa
https://www.youtube.com/watch?v=RRSUHKLMUq8
Nätistähän se lähtee, vähän kuin vanha teräsMersukin pakkasella.
Tuossa voi samalla konetta lämmitellessään hytissä hyräillä mielessään:
Tutun turbon vihellyksen kuulen
Äänellään se mielen kohentaa
Ujellus kuin rajun myrskytuulen
Sitä desibelipellet koittaa ohentaa
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»