Paketin mukana tuli myös Wandan tyttökalenteri ja tarra-arkki. Mukava bonus molemmat.
Tänään hain myös Kellermann R2 - vilkkureleen Storm-Motorilta Pirkkalasta. Hintaa 29,95 eli aika tyyris, mutta tuolla toimii melkeinpä vilkku kuin vilkku. Tällä releellä ei tarvitse LED-vilkuille etuvastuksia, joita tarvitsisi olla esim. hehkulankavilkuille meinatun releen kanssa.

Tutkitaanpa vielä mopojen ja moottoripyörien vilkkuihin liittyviä katsastussäädöksiä, jotka tulevan systeemini pitää toteuttaa:
MP:ssä vilkut ovat pakolliset, mutta mopossa vapaaehtoiset. Jos vilkut ovat kumminkin mopossa, pätee edelleen:
Vilkkuja on oltava neljä, eli edessä kaksi ja takana kaksi. Joskus esiintynyt idea PV-foorumilla vain takavilkuista on siten laiton.
Valon on oltava vilkkuvaa ja väriltänsä ruskeankeltaista, ja sen taajuuden on oltava 90 +-30 vilautusta minuutissa. Tuo rele toteuttaa tämän. Saman puolen vilkkujen on vilkuttava samaan aikaan minun tapauksessani.
Vilkkujen keskinäinen etäisyys valaisevien pintojen sisäreunojen välillä on oltava vähintään 240 mm edessä ja 180 mm takana. Lisäksi riippuen vilkun valotehosta sen pitää olla tarpeeksi etäällä etulyhdystä. Isoin määritelty etäisyys on 75 mm, joten ajattelin PV:n vilkkujen tulevan olemaan ainakin niin kaukana lampusta. Tokkopa ne niin tehottomat vilkut ovat, jottei tuo etäisyys riitä ja tuolla luulisi vilkkujen erottuvan.
Korkeusmääräykset toteutuvat minun tapauksessani mainiosti, ja nuo vilkut toteuttavat myös vaatimukset sivuttaisnäkyvyydestä sekä korkeussuunnan näkyvyydestä. Vaakatasossa vilkkujen on näyttävä 80 asteen kulmassa ulospäin sekä 20 astetta sisäänpäin. Ylä- ja alapuolelle vilkkujen pitää näkyä 15 astetta ylös ja alas.
Vilkkujen pitää toimia riippumatta muista valoista. Myös vilkkujen merkkivalo on pakollinen. Merkkivalokin asennetaan luonnollisesti. Itse asiassa laitan molemmin puolin oman valon, eli systeemistä tulee takavetoladaa kehittyneempi. Merkkivalon pitää vilkkua myös. Hätävilkkusysteemi ei ole pakollinen.
Vilkut on siten simppeli homma rakentaa nuo vaatimukset täyttäen. Suzuki EPO:ssa on vain yksi merkkivalo vilkuille, ja se vilkkuu eri tahtiin kuin itse vilkut johtuen kytkennästä. Omassa systeemissäni merkkivalot vilkkuvat samaan tahtiin. Tilauksessa ovat myös muut vilkkuihin tarvittavat osat, joten niiden saavuttua lisää stooria luvassa.