110 vm. 2001/2002 ajonestopampulan ohjelmointi
110 vm. 2001/2002 ajonestopampulan ohjelmointi
Ostin Mansemotorsista pampulasarjan, koska toinen musta pampula
ei toimi. Yritin ohjelmoida punaisella avaimella kerhon/konelan ohjeen
mukaan, mutta homma tyssäsi siihen, etten saanut laitetta huoltotilaan.
Auto on 1,5 8V ja rekisateröity 2002 syyskuussa, mutta saattaa olla valmistunut
jo 2001 loppuvuodesta.
Neuvoja kaipaa hän.
ei toimi. Yritin ohjelmoida punaisella avaimella kerhon/konelan ohjeen
mukaan, mutta homma tyssäsi siihen, etten saanut laitetta huoltotilaan.
Auto on 1,5 8V ja rekisateröity 2002 syyskuussa, mutta saattaa olla valmistunut
jo 2001 loppuvuodesta.
Neuvoja kaipaa hän.
Re: 110 vm. 2001/2002 ajonestopampulan ohjelmointi
Muistini mukaan 2001 ei enää saa huoltotilaan noilla ohjeilla.
Re: 110 vm. 2001/2002 ajonestopampulan ohjelmointi
Selvä juttu. Eikä taida kellään olla heittää ohjeita "uudempiin"
Ladoihin?
Ladoihin?
Re: 110 vm. 2001/2002 ajonestopampulan ohjelmointi
Ihan sama ohje vaikuttaisi olevan tuonkin ruiskun manuaalissa, mitä nyt pikana vertailin kerhon sivun suomennosta manuaaliin. Onhan auton oma punainen pampula tallessa?
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 23.1.2004 11:32
- Paikkakunta: vantaa
Re: 110 vm. 2001/2002 ajonestopampulan ohjelmointi
Pressallahan oli ohje miten saa ladasta ajoneston pois....nyt vaan kysyn kuinka monta ladaa on varastettu?
Itselläni oli mennyt jotenkin itsestään huoltotilaan (vaikka alkuperäistä punaista pampulaa ei ollutkaan ja mustat pampulat eivät auttaneet...) ja sain liian myöhään tuon Pressan ohjeen kun uusin nuo molemmat sekä boksin kuin ajoneston.
Itselläni oli mennyt jotenkin itsestään huoltotilaan (vaikka alkuperäistä punaista pampulaa ei ollutkaan ja mustat pampulat eivät auttaneet...) ja sain liian myöhään tuon Pressan ohjeen kun uusin nuo molemmat sekä boksin kuin ajoneston.
Re: 110 vm. 2001/2002 ajonestopampulan ohjelmointi
On auton oma pampula tallessa(kävin jälkikäteen hakemassa sen
alkuperäiseltä omistajalta talteen)
1. Kytke sytytysvirta, valodiodin tulee vilkkua taajuudella kaksi välähdystä sekunnissa. 2. Vie oma punainen avain merkkivalodiodin läheisyyteen ja pitäen sitä siinä, kytke sytytysvirta pois päältä. Valodiodin tulee syttyä ja summeri antaa lyhyen äänimerkin. Poista avain (punainen) merkkivalodiodin läheisyydestä. 3. Noin 3-5 sekunnin kuluttua sytytyksen poiskytkennän jälkeen valodiodin tulee alkaa vilkkua taajuudella 10 välähdystä minuutissa (pitäisiköhän olla sekunnissa?), katkoen vilkutussarjaa aina sekunnin välein
Kun olin tehnyt tuon 2. kohdan niin en havainnut valodiodin syttymistä enkä summerin merkkiä.
3. kohtakaan ei mennyt aivan ohjeen mukaan: diodi alkoi kyllä välkkyä nopeasti, mutta vilkutussarja ei katkonut sekunnin välein.
4. Siirrä jälleen punainen avain merkkivalodiodin eteen. Merkkivalodiodin tulee syttä ja summeri antaa äänen, jonka pituus on noin yksi sekunti
Diodi ei syttynyt eikä summeri ääntänyt.
Lisäksi vielä auto teki sellaista, että sytytysvirran ollessa päällä, check engine-valo vilkkui. Olikohan ajonesto jotenkin sekaisin?
Tänään olin lähdössä ajamaan Ladalla ja havaitsin että ajonesto ei kuittaannu mustalla pampulalla ilman sytytysvirran päälläoloa.
Sytkävirta päälle ja sain punaisen diodivalon sammumaan, vaan auto ei lähtenyt käymään. Uusi yritys ja johan pärähti käymään.
Sitten Lidlin pihasta lähtiessä ajonesto kuittaantui jo ilman sytytysvirtaa.
alkuperäiseltä omistajalta talteen)
1. Kytke sytytysvirta, valodiodin tulee vilkkua taajuudella kaksi välähdystä sekunnissa. 2. Vie oma punainen avain merkkivalodiodin läheisyyteen ja pitäen sitä siinä, kytke sytytysvirta pois päältä. Valodiodin tulee syttyä ja summeri antaa lyhyen äänimerkin. Poista avain (punainen) merkkivalodiodin läheisyydestä. 3. Noin 3-5 sekunnin kuluttua sytytyksen poiskytkennän jälkeen valodiodin tulee alkaa vilkkua taajuudella 10 välähdystä minuutissa (pitäisiköhän olla sekunnissa?), katkoen vilkutussarjaa aina sekunnin välein
Kun olin tehnyt tuon 2. kohdan niin en havainnut valodiodin syttymistä enkä summerin merkkiä.
3. kohtakaan ei mennyt aivan ohjeen mukaan: diodi alkoi kyllä välkkyä nopeasti, mutta vilkutussarja ei katkonut sekunnin välein.
4. Siirrä jälleen punainen avain merkkivalodiodin eteen. Merkkivalodiodin tulee syttä ja summeri antaa äänen, jonka pituus on noin yksi sekunti
Diodi ei syttynyt eikä summeri ääntänyt.
Lisäksi vielä auto teki sellaista, että sytytysvirran ollessa päällä, check engine-valo vilkkui. Olikohan ajonesto jotenkin sekaisin?
Tänään olin lähdössä ajamaan Ladalla ja havaitsin että ajonesto ei kuittaannu mustalla pampulalla ilman sytytysvirran päälläoloa.
Sytkävirta päälle ja sain punaisen diodivalon sammumaan, vaan auto ei lähtenyt käymään. Uusi yritys ja johan pärähti käymään.
Sitten Lidlin pihasta lähtiessä ajonesto kuittaantui jo ilman sytytysvirtaa.
Re: 110 vm. 2001/2002 ajonestopampulan ohjelmointi
Irroita kuskinoven valokatkaisia ja poista hapettumat niin paranee kontakti tunnistimelle.. Minulla ollut jo ainakin kolmevuotta kakspuoleisella teipillä lutikka kiinni tunnistinsilmässä.. Hyvin on toiminut tämä systeemi, Nivassa vielä molemmista ovista..
Re: 110 vm. 2001/2002 ajonestopampulan ohjelmointi
Nyt ovikatkaisija on toiminut moitteettomasti, mutta tarvii tehdä toimenpide ennalta ehkäisevänä.t tulppu kirjoitti:Irroita kuskinoven valokatkaisia ja poista hapettumat niin paranee kontakti tunnistimelle.. Minulla ollut jo ainakin kolmevuotta kakspuoleisella teipillä lutikka kiinni tunnistinsilmässä.. Hyvin on toiminut tämä systeemi, Nivassa vielä molemmista ovista..
Re: 110 vm. 2001/2002 ajonestopampulan ohjelmointi
Nyt on pampulat ohjelmoitu saamieni ohjeiden perusteella, jotka tässä lyhyesti:
1. Mene autoon ja pane ovet kiinni
2. Sytytysvirta päälle ja punainen pampula tunnistimen eteen
3. Sytytysvirta pois ja punainen pampula pois tunnistimesta
4. Valodiodi alkaa vilkkua nopeasti, mikä tarkoittaa, että järjestelmä on valmis ohjelmoimaan mustia pampuloita max. 2 kpl.
5. Pane musta pampula tunnistimen eteen ja odota, että merkkivalo sammuu (tai syttyy?) ja tulee äänimerkki
6. Toista kohta 5 toisen mustan pampulan osalta.
7. Merkkivalo vilkkuu edelleen nopeasti. Nyt vie punainen pampula tunnistimen eteen ja odota, että merkkiääni kuuluu ja valodiodi syttyy palamaan jatkuvasti.
8. Pane 10 sekunnin kuluessa sytysvirta päälle ja pois päältä. Merkkivalo sammuu ja kuuluu äänimerkki, joka osoittaa, että ohjelmointi onnistui.
1. Mene autoon ja pane ovet kiinni
2. Sytytysvirta päälle ja punainen pampula tunnistimen eteen
3. Sytytysvirta pois ja punainen pampula pois tunnistimesta
4. Valodiodi alkaa vilkkua nopeasti, mikä tarkoittaa, että järjestelmä on valmis ohjelmoimaan mustia pampuloita max. 2 kpl.
5. Pane musta pampula tunnistimen eteen ja odota, että merkkivalo sammuu (tai syttyy?) ja tulee äänimerkki
6. Toista kohta 5 toisen mustan pampulan osalta.
7. Merkkivalo vilkkuu edelleen nopeasti. Nyt vie punainen pampula tunnistimen eteen ja odota, että merkkiääni kuuluu ja valodiodi syttyy palamaan jatkuvasti.
8. Pane 10 sekunnin kuluessa sytysvirta päälle ja pois päältä. Merkkivalo sammuu ja kuuluu äänimerkki, joka osoittaa, että ohjelmointi onnistui.