VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Kevät taas koittaa pikkuhiljaa ja pitäis tätäkin rakennella taas. Katselin tuossa taas pitkästä aikaa bensalinjoja us-partsilta, ja meinasin että tekisin auton alle tulevan osuuden hardline alumiiniputkella. Kellään kokemuksia siitä? Sen pitäis kestää pitkään olkoon polttoaine mikä hyvänsä, ja onhan se halvempaa kuin AN-letku. Eli putket takakontista tulipeltiin saakka. Saattais jopa saada putken melko helposti ihan tankin lähtöön ilman letkua väliin, jolloin ainoat letkut ois sitten konehuoneessa.
Sähkö hommat jäi syksyllä vaiheeseen mutta jatkellaan niitä kunhan lumet vähän alkais häviämään, kun pihalla joutuu hommia taas tekee.
Pitää jossain vaiheessa päivittää taas ekaan postaukseen tuleva kokoonpano.
Sähkö hommat jäi syksyllä vaiheeseen mutta jatkellaan niitä kunhan lumet vähän alkais häviämään, kun pihalla joutuu hommia taas tekee.
Pitää jossain vaiheessa päivittää taas ekaan postaukseen tuleva kokoonpano.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Yks vaihtoehto on laittaa kiinasta saatavaa an tavaraa, letku on kumista ja punos päällä. Kestää viinaa, on testattu. Liittimet myös laadukkaita, ei mitään ongelmia ja halpoja... tollanen setti misä suoria liittimiä ja mutkia, 5m letkua (an6) maksaa noin 50€ suomeen toimituksineen.
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Yks vaihtoehto on laittaa kiinasta saatavaa an tavaraa, letku on kumista ja punos päällä. Kestää viinaa, on testattu. Liittimet myös laadukkaita, ei mitään ongelmia ja halpoja... tollanen setti misä suoria liittimiä ja mutkia, 5m letkua (an6) maksaa noin 50€ suomeen toimituksineen.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Testattu kuinka kauan? Nähnyt kiinan an kumiletkun murenevan käsiin ihan jo bensallakin.
Jotenka laitetaan nyt kerralla niin ettei tarvii enää uudestaan tehdä. Ptfe-letkulla alusta loppuun, maksaahan se mutta kestääkin sitten.
Jotenka laitetaan nyt kerralla niin ettei tarvii enää uudestaan tehdä. Ptfe-letkulla alusta loppuun, maksaahan se mutta kestääkin sitten.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Bilteman an letku ja liittimet myös todettu hyväksi
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Milläs tyylillä olette tehneet liitoksen tankin päähän? 1700i:n tankin lähtöihin siis.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
ralliautoon tein poltoainelinjoja ja kävin kattoo pilteman liittimet ja letkut, jätin kauppaan ne ku ei oikeen houkuttanut nuo letkuihin kierettävät liittimet ja eikä ne vissiin olis akk sääntö vaatimusta täyttänyt. tilasin autoracingista oikiat teflonletkut ja liittimet.squide kirjoitti:Bilteman an letku ja liittimet myös todettu hyväksi
tahtoo tulla nykybensa läpi noista kumiletkuista. kaverillakin on teräspunos/kumiletku ni bensa haisee auton sisällä.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Itellä ollu 2 kesää e85 käytössä eikä oo mistää vuotanu tai ollu moitittavaa. Ja pari kesää lillunu tollanen letkun pätkä pilttipurkissa missä e85sta eikä oo menny siitäkää mikskää. Teräspunoshan noissa bilteman letkuissakii menee sisällä.jaketech racinteam kirjoitti:ralliautoon tein poltoainelinjoja ja kävin kattoo pilteman liittimet ja letkut, jätin kauppaan ne ku ei oikeen houkuttanut nuo letkuihin kierettävät liittimet ja eikä ne vissiin olis akk sääntö vaatimusta täyttänyt. tilasin autoracingista oikiat teflonletkut ja liittimet.squide kirjoitti:Bilteman an letku ja liittimet myös todettu hyväksi
tahtoo tulla nykybensa läpi noista kumiletkuista. kaverillakin on teräspunos/kumiletku ni bensa haisee auton sisällä.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Eikös se bilteman letku rättivahvistettu kumiletku jonka päällä on teräspunos, ja sen päällä vielä nylonpunos? Vai teräspunos kumin sisäs ja päällä pelkkä nylon. Ihan näin mielenkiinnosta kyselen.
Itse laitan kyllä teflon letkua, jossa myöskin nailon päällä. Liittimistä kysyin sen takii et sais kokonaiskuvan tarvittaviin osiin
Itse laitan kyllä teflon letkua, jossa myöskin nailon päällä. Liittimistä kysyin sen takii et sais kokonaiskuvan tarvittaviin osiin
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Bilteman teräspunos on ihan vain tavallista bensaletkua johon laitettu teräspunos päälle. Ja kuuleman mukaan tuokin on vain koristekäyttöön tehtyä eli ei kestä nyky bensaa pehmenemättä. Samaa tekee se tavallinenkin bensaletku. Ei kahta kuukautta ole kestänyt pehmenemättä ja halkeilematta. Suosittelen ainakin nuo ostaan muualta ihan omiin kokemuksiin perustuen. AN-letkuista ei ole kokemusta itellä.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
veli samara kirjoitti:Eikös se bilteman letku rättivahvistettu kumiletku jonka päällä on teräspunos, ja sen päällä vielä nylonpunos? Vai teräspunos kumin sisäs ja päällä pelkkä nylon. Ihan näin mielenkiinnosta kyselen.
Itse laitan kyllä teflon letkua, jossa myöskin nailon päällä. Liittimistä kysyin sen takii et sais kokonaiskuvan tarvittaviin osiin
Bilteman an-letkussa on muistaakseni juurikin ensin kumiletku sitten teräspunos ja sen päällä nylonpunos. Itse hommasin kanssa omaan projektiin teflonista an-letkua autoracingiltä. Teflon-letkun liittimet sisältää "helmen" toisin kuin kumiletkun liittimet.
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Itse korjasin monta vuotta sitten Samaran puhkiruostuneen bensalinjan varastosta löytyneeltä sopivalla n. 30cm pätkällä CCCP- valmisteista (valtion laadunvalvontamerkillä) paksuseinämäistä kudosvahvisteista polttoaineletkua, mikä kiinnittyi putkeen leikattujen tynkien päälle tiukasti pelkillä pornoliitoksilla ihanteellisen sisähalkaisijansa ansiosta. Hyvin on ainakin tähän asti vuotamatta kestänyt etanolibensallakin ajoa ja täysin ehjältä näytti silmämääräisesti kun viimeksi olin montulla.
Kyllähän se on lähinnä itsensä pettämistä ja pään pensaaseen laittamista luottaa Ladassa mihinkään kapitalistivalmisteisiin letkuihin ainakaan pitemmällä aikavälillä.
Kyllähän se on lähinnä itsensä pettämistä ja pään pensaaseen laittamista luottaa Ladassa mihinkään kapitalistivalmisteisiin letkuihin ainakaan pitemmällä aikavälillä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Ebayn kautta tuli kiinan teflon letkua liittimineen.
Bilteman walbro sujahti vakio 1700i:n tilalle oikein kivuttomasti. Uus pumppu on 1,5mm paksumpi, joten teline vaatii pientä puukotusta. Vakio lukitusta ei voi enää käyttää kun pumpun "lukkoreuna" on korkeammalla kuin vakion, mutta eipä se pumppu mihinkään lähde kun ei telinettä vuole liian väljäksi. Vanhaa sihtiä pakko käyttää kun uusi ei sovi. Liitin taitaa käydä suoraan.
Bilteman walbro sujahti vakio 1700i:n tilalle oikein kivuttomasti. Uus pumppu on 1,5mm paksumpi, joten teline vaatii pientä puukotusta. Vakio lukitusta ei voi enää käyttää kun pumpun "lukkoreuna" on korkeammalla kuin vakion, mutta eipä se pumppu mihinkään lähde kun ei telinettä vuole liian väljäksi. Vanhaa sihtiä pakko käyttää kun uusi ei sovi. Liitin taitaa käydä suoraan.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Kannattaa autoa liikutella ahkerasti jos pihalla sitä säilyttää. Molemmat takaovet oli täynnä muurahaisia ja nyt on pahvit päässy menemään huonoiksi. Eli ehjiä saa tarjota...
No tuleepahan avattua ja putsattua ja rasvattua kaikki oleellinen
No tuleepahan avattua ja putsattua ja rasvattua kaikki oleellinen

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Suuttimien piuhat vedetty, kuten myös puolan. Nyt pitäis trikkerin piuhat laittaa mutta on hieman ihmeelliset. No katsotaan osaako joku auttaa tuolla finsquirtin puolella.
Eli taas jotain tällekkin kipolle tapahtuu, on vähän päässyt käyttiksen vaihto aiheuttamaan kiirettä
. Avoautoilu päässyt purasemaan 
Eli taas jotain tällekkin kipolle tapahtuu, on vähän päässyt käyttiksen vaihto aiheuttamaan kiirettä


Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98