Kuskin puoleinen raidetangonpää meni väljäksi ja alkoi pitämään siinä määrin ääntä kuopissa että se piti vaihtaa. Pyörää heiluttaessa siinä tuntui sentin verran väljää. Sunnuntaipäivä näytti kelvolliselta ilmojen suhteen, Forecakin lupasi pilvipoutaa joten aloin hommiin. Vajaan tunnin äherryksen jälkeen osa oli irti ja taivas aukesi, vettä tuli kuin Esterin perseestä ukkosen kera. Tuli siis tunnin pakollinen tauko. Uusi nivel sitten paikoilleen ja kuusesta tippui koko ajan jääkylmää vettä niskaan. Yritin irrottaessa mittailla kuinka syvällä holkissa se oli mutta irti kiertäessä holkki pääsi pyörimään väärästä päästä ja uutta osaa kiinni kiertäessä se ei tietenkään sisemmeltä puolelta takaisin kiertynyt. Kompensoin sen sitten kiertämällä nivelen syvempään. Pieni, tai ei niin pienikään epävarmuus kyllä jäi että auraukset on nyt mitä sattuu eikä sitä tuossa pihassa ryömien oikein saa kunnolla mitattuakaan. Tarkoitus on jossain pajalla sitä käydä näyttämässä.
Samalla huomasin että jarrusatulasta on tuo tiivistekumi mennyt riekaleiksi. Se, kuten toinenkin niistä pitää vaihtaa lähiaikoina.

30.06.2017
Vaihdoin kaasuttimen kun en tuota alkuperäistä saanut alle 10,5 l/100 km kulkemaan. Ihan uusi venäläinen. Tyhjäkäynti oli niin pienellä että öljynpaineen merkkivalo paloi ja auto hytkyi, se piti säätää suuremmalle. Seosruuviin en koskenut. Katsellaan miten toimii ja paljonko kuluttaa.

Jokohan nyt pääsisi alle 10 l/100 km kulutukseen?