En ole menossa kunniavartioon, olen käynyt joskus Turun hautausmaan sankarihaudoilla kun on ollut kunniavartio.
Arvostan kyllä heitä jotka kunniavartioon menevät, miltä pohjalta sinne kunniavartioon kysytään/määrätään,
vai pitääkö itse ilmoittautua?
Lattarauta kirjoitti:En ole menossa kunniavartioon, olen käynyt joskus Turun hautausmaan sankarihaudoilla kun on ollut kunniavartio.
Arvostan kyllä heitä jotka kunniavartioon menevät, miltä pohjalta sinne kunniavartioon kysytään/määrätään,
vai pitääkö itse ilmoittautua?
On vapaaehtoinen ja Turun reserviläiset/Turun kaupunki toimivat yhteistyössä ja ilmoittauduimme kaupungin yhteyshenkilölle. Kait jotain lisätietoa tulee ennen päivää. Jouluaattona on kunniavartio myös ja sen järjestää Turun Reserviläiset. Kaiketi ympäri suomen järjestetään tämä itsenäisyyspäivän kunniavartio. Nyt halutaan nuoria 18-25v mukaan ja ajatuksena niin, että samanikäinen nuori olisi haudan kohdalla, kuin vainaja. On Suomi 100v toiminta.
Lisätiedot miten toimitaan tulee s.postiin 4.12.
Tämäkin tapahtuma kerää yleisöä paljon ja varmasti on huomioitu turvallisuus. Varmasti Poliiseja tulee enemmän, kuin yksi partio.
Mitä ja kenen kunniaa siellä vartioidaan 6.12.2017?
Minun mielestäni suomalaisilla ei ole enää 6.12.2017 tarvetta itsenäisyyspäivänä kunniavartiolle sankarihaudoille. Mielestäni sankarivainajia suorastaan häpäistään ja pilkataan ko. toiminnalla. Tuolla toiminnalla ei osoiteta arvoa myöskään päättäjillemme, eivät he kyllä sitä ansaitsekaan.
Suomelle annettiin/tunnustettiin itsenäisyys Neuvostoliiton toimesta Vladimir Iljitš Lenin:in myötävaikutuksella ja se tapahtui 6.12.1917. Nämä tapahtumat lähtivät liikkeelle Lokakuun vallankumouksesta Venäjällä 1917. Sen jälkeen, aina siihen vuoteen kun itsenäisyytemme halpamaisilla valheilla ja kansaa sumuttamalla, myytiin Euroopan Unionille, voitiin juhlia kansamme ja itsenäisen Valtiomme Suomen itsenäisyyttä. Ei enää sen jälkeen.
Myöhemmin, vielä lisää, loukattiin Suomen Tasavallan itsenäisyyttä, luovuttamalla Suomen markka, ainoa Suomessa hyväksytty sisäinen valuutta, Euroopan keskuspankin raiskattavaksi ja luovuttiin omasta kansallisesta rahasta. Suomella ei ole enää omaa rahaa. Ainakaan rahaliiton aluksi ei Euro ollut edes perustuslaillisesti hyväksytty Suomen valtion raha vaan Markka oli yksiselitteisesti Suomen valtion rahayksikkö. Tämä lienee vähin äänin myöhemmin perustuslakiin väärennetty.
Tämän halusin tuoda mielipiteenäni julki, siihen minulla lienee oikeus. Älköön kukaan pahoittako mieltään liiaksi mielipiteeni vuoksi. Jokainen toimikoon tahtonsa ja näkemyksensä mukaisesti.
Edit: Kunnioitan Isäimme verta, joka vuodatettiin Kunnian kentillä säilyttäin Suomen Tasavallan itsenäisyys. Turhalta vain tuntuu tuo uhraus kun katsoo maatamme tänä päivänä ja lähihistoriaa ja miettii miksi Kallis Veri Karjalan Männyn juurelle vuodatettiin. Oma isoisäni oli jo kaatuneitten kasassa, luokiteltuna kuolleeksi, kuitenkin kuin ihmeen kaupalla pääsi jsp:lle ja kenttäsairaalaan. Luoti oli mennyt leuasta läpi ja takaraivosta ulos. Voin vain aavistaa nuoren vaimon ja pienten lasten tuskan tuolloin - kaatuuko isä vai tuleeko vielä kerran kotiin? Kuoli lopulta vuonna -79 kolmanteen sydämen veritulppaan, joka ei enää mennyt läpi. Syyspäivä oli silloin kauniin aurinkoinen.
Tästä syystä em. kannanotto mielestäni on paikallaan.
Toisin, jotenkin muutoin olisi paremmin, mutta - Näilläeväillämennään
Kyllä se omastakin mielestä aika lailla noin on, kuten edellä kerrottiin. Olisin varmaan joskus taistellut ns. " "viimeiseen mieheen" Suomen puolesta, enää se ei kuitenkaan vastaa omia ihanteitani "isänmaasta", tosin se ei enää minun palveluksia kaipaakaan. Omat vanhempani olivat nolemmat sotaveteraaneja, joten siinä mielessä arvostan kuitenkin tätä toimintaa.
Pieni knoppivirhe tuossa kuitenkin oli, Neuvostoliitto ei syntynyt vielä lokakuun vallankumouksen myötä vaan Neuvosto-Venäjä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Eihän sinulla ole mitään anteeksi pyydettävää, tuohan on hieno perinne ja sankarivainajia pitääkin kunnioittaa. Tällaisessa Suomessa, jossa hyysätään ISIS-veteraaneja ja ruokitaan vierastaistelijoita, en kuitenkaan itse haluaisi osallistua enää mihinkään sota-aikaan liittyviin tapahtumiin. Jos haluan kunnioittaa sankarivainajia, niin vierailen yksin hautausmaalla, istun johonkin ajattelemaan kerrottuja tapahtumia ja vietän samalla hiljaista hetkeä kaatuneiden muistolle.
Nykyinen Suomen valtio edustaa itselle lähinnä kaksinaismoralismia ja kulttuurimarxismia. En enää koe, että se on puolustamisen arvoinen minulle.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Itse olisin oman pitäjän sankarihautusmaalle ollut halukas vartioon mutta siellä vanhat jäärät olivat vartion järjestäneet ja mitään uutta ei haluta vanhan "hyvän" vartion tilalle. Siispä menen naapuripitäjään, sankarivainajan haudan taakse seisomaan ja vainajia kunnioittamaan. Laitan itselleni sotilaspuvun päälle kun sen nyt maakuntajoukkoihin päästyäni olen saanut, ylpeänä sen kannan ja kunnioitan sankarivainajia.
Viimeksi muokannut voimasika, 5.12.2017 8:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.