käytätkö kaukovaloja valaistuilla tieosuuksilla?

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.

käytätkö kaukovaloja valaistuilla tieosuuksilla?

en
29
56%
kyllä
6
12%
joskus
15
29%
en osaa sanoa
2
4%

Ääniä yhteensä: 52

Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mä oikeestaan olen vienyt ton lähivaloilla ajon niin pitkälle että roikun pimeällä muiden autojen perässä, ei tarvii vaihdella valoja jatkuvasti seuraa vain edellä menijää. Ladalla toi on vielä helppoa kun kukaan ei jää Ladan perään roikkumaan vaan on pakko päästä ohi :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
veli alexei
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Lada-Jussi kirjoitti:mä oikeestaan olen vienyt ton lähivaloilla ajon niin pitkälle että roikun pimeällä muiden autojen perässä, ei tarvii vaihdella valoja jatkuvasti seuraa vain edellä menijää. Ladalla toi on vielä helppoa kun kukaan ei jää Ladan perään roikkumaan vaan on pakko päästä ohi :D
Onkohan tuo nyt ihan turvallista toimintaa...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Minä kyllä mieluiten ajan ihan ittekseni tai letkan ensimmäisenä, koska pitkillä näkee vähän paremmin..

Tosin männä viikolla tulin aamuyöstä hirveessä lumimyräkässä Parkanosta Ikaalisiin enkä nähnyt mitään kun en löytänyt pimeässä ittelleni vieraasta autosta katto-pitkien katkaisijaa (ne kun heijastivat kaiken lumisateen) eikä lyhyillä oikein valo riittänyt, eteen osui hissukseen ajeleva henkilöauto ja päätin himmata ja jäädä katteleen sen perävaloja. :oops: No mitäs tää, antoi tietä :roll: Eli Jussi-tyyli ei toiminut kun reppanan taustapeilissä luki Scania :evil:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Lada-Jussi kirjoitti:mä oikeestaan olen vienyt ton lähivaloilla ajon niin pitkälle että roikun pimeällä muiden autojen perässä, ei tarvii vaihdella valoja jatkuvasti seuraa vain edellä menijää. Ladalla toi on vielä helppoa kun kukaan ei jää Ladan perään roikkumaan vaan on pakko päästä ohi :D
Aijaa, hassua, mä luulin et mä oon ainoo joka noin tekee. Sen jälkeen kun tulee tarpeeks monta kamikazeohittajaa päin näköä, oon maantieajossa tyytyny ajamaan edessäolevan takana ihan kiltisti, siis olettaen että ko. henkilö ajaa järkevää vauhtia, paitsi jos nyt on ihan hiljainen tieosuus. Jos on ruuhkaa niin jatkuvasti on joku tulemassa päin näköä prkl.

Ja Ladallahan kun ajaa niin ei kukaan tykkää ohittajasta ja painaa ohi sitten vaikka väkisin.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Jostain (historiallisesta) syystä(kö) tuo Ladan takana ajelu niin ikävää lienee? Satakympillä saa yleensä ajella aika rauhassa, mut sepä ei olekaan enää niin persoonallisen näköinen...
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Mosse-Aksu

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Sinä, kun pyrit täydelliseen alkuperäisyyteen, niin sinunhan pitäisi ajella pelkillä parkeilla kuten auton kotimaassa tehtiin.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Lada-Jussi

Mosse-Aksu kirjoitti:
Sinä, kun pyrit täydelliseen alkuperäisyyteen, niin sinunhan pitäisi ajella pelkillä parkeilla kuten auton kotimaassa tehtiin.
hyvä idea :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
veli alexei
Moderaattori

Siisk eiks ne käytä ees lyhkäsiä?
Mosse-Aksu

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

veli alexei kirjoitti:Siisk eiks ne käytä ees lyhkäsiä?
Siis Neuvostoliitossa, Venäjällä lienee toinen meininki. Mutta ennen todellakin oli näin. Parkit olivat ajovalot ja sitä kirkkaammat häiriköintiä. Kysymys lienee kuitenkin ollut polttimoiden saatavuudesta.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
veli alexei
Moderaattori

Mosse-Aksu kirjoitti:
veli alexei kirjoitti:Siisk eiks ne käytä ees lyhkäsiä?
Siis Neuvostoliitossa, Venäjällä lienee toinen meininki. Mutta ennen todellakin oli näin. Parkit olivat ajovalot ja sitä kirkkaammat häiriköintiä. Kysymys lienee kuitenkin ollut polttimoiden saatavuudesta.
Ai. Mä luulin siis että siä ajettiin ja ajetaan niin että päivällä/valosassa ei saanut olla valoja ollenkaan.
Nivaismi

Viesti Kirjoittaja Nivaismi »

Kyllähän Suomessakin jotkut, autoilun alkuaikoina ja myöhemminkin, ajoivat pimeälläkin ilman mitään valoja. Kun tuli toinen auto (jos tuli) vastaan, niin sitten laitettiin valot hetkeksi päälle. . .
Lada-Jussi

mä kerran ajelin 1200 ässällä ilman valoja, ajovalot häipyi jonkun sulakerasia vian takia kokonaan, pitkät toimi, välillä posotin ne päällä kaikkia vastaan ja välillä katoin parhaaksi ajaa pimeenä. homma sattui vielä tilanteessa että oli todella pimeä syksykeli ja matkaa edessä jotain 70 km.
veli alexei
Moderaattori

Joo on tota ilman valoja ajoa suoritettu säkkipimeellä motarilla kun akku alkoi oleen jo tyhjä ja piti päästä reisusta pois ja valothan niitä ampeereita syö. Oli se aika pelottavaa. Onneksi mitään ei sattunut esim. kukaan ei ajanut perään. Välillä kyllä pistin parkit sentään,
Vastaa Viestiin