"pyhiinvaellusmatka"
Matkaan pitäisi saada porukkaa kasaan, sillä viime keväänä lähtö kariutui osanottajien vähyyteen.
12 osallistujaa tarvitaan vähintään. Minä ja kaveri ollaan jo ilmoittauduttu.
tää olis kyllä ihan hieno reissu, ainakin tuon tehtaan osalta, mä muuten tosta niin tiedä. Kuulemma tehtaan osio on pidempi kuin ohjelmaan merkitty kaksi tuntia, ovat kiertäneet kaikki tuotantolinjat ja testailleet uusia Ladoja ja käynyt museossakin. harmittavasti on Classic Motor Show samaan aikaan, kun tänä vuonna matka on jo niin aikaisin.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
nappis-kaj kirjoitti:"pyhiinvaellusmatka"
Matkaan pitäisi saada porukkaa kasaan, sillä viime keväänä lähtö kariutui osanottajien vähyyteen.
12 osallistujaa tarvitaan vähintään. Minä ja kaveri ollaan jo ilmoittauduttu.
Ajankohta huono ja kuten Jussi totesi, tiedä sitten tuosta muusta ohjelmasta. Tavalalan matkaa venytetty ja lisätty liikaa ei-kiinnostavaa sisältöä. Lienisi ehkä halvempikin, jos muu turha ohjelma jäisi pois?
Lada 117 STW 1,4 16v 2009 Lada 112 HB 1,6 16v 2005 Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
JohnDoe kirjoitti:Tavalalan matkaa venytetty ja lisätty liikaa ei-kiinnostavaa sisältöä. Lienisi ehkä halvempikin, jos muu turha ohjelma jäisi pois?
Vertailun vuoksi, Finskin suorat lennot lähelle Samaraan noin pari sataa. Sitten sais vaikka seitsemän päivää kulumaan tehtaalla ja museoissa.
tommonen matka olis hienompi, enemmän kohdetta, vähemmän joutavaa, mutta tehdaskierrokselle ei varmaan pääse ihan kuka tahansa ja sen järjestäminen on ilmeisesti ison byrokratian takana.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Itse kävin kaverin kanssa vajaa 10v sitten UAZin tehtailla Uljanovskissa Volgan rannalla. Oltiin reissussa omalla autolla. Itse tehdaskäyntiin vierähti päivä, toiselta linjalta tuli Hunteria ja Patriottia peräkkäin ja toinen linja pukkasi ulos Bukhankaa, kaikki harmaita. Kun kysyin minne niitä tehdään niin ne olivat menossa Venezuelaan. Uusi Saksasta hankittu täysin automaattinen maalaamo oli ylpeyden aihe, samoin juuri saatu ISO -sertifikaatti. Kokonaisuudessa saatiin aika hyvä kuva tehtaasta. Kuvatahan siellä ei saanut. Seuraava päivä meni UAZin museossa ihan kokonaisuudessaan, mikä oli myös käymisen arvoinen paikka. Hieno, sanoisin. Siellä sitä juotiin teetä ja kuunneltiin, kun baabuskalla oli hirveesti kerrottavaa. Kolmas päivä meni aika pitkälti tutustumisessa Vladimir Iljits Uljanovin (tunnetaan ehkä paremmin sukunimellä Lenin) synnyinkotiin, joka oli museona. Siellä tuntui ihan historian suurmiehen havinaa. Kolmantena päivänä käytiin ihmettelemässä myös kaupungin maamerkkiä eli siltaa Volgan ylin. Sen rakentaminen oli aloitettu joskus 80-luvulla ja noin 1/3 -osa oli valmiina. Silta oli monien vitsien aiheena. Kun tultiin takaisin pohjoista reittiä oli reitin varrella Nizhny Novgorod, missä olisi ollut GAZin tehtaat..ehkä joskus toiste. Ei siellä UAZin tehtailla mitään ryntäystä ole ollut. Meitä aikaisemmin oli kuulemma länsimaista käynyt Italian UAZ -kerho tutustumassa jokunen vuosi aiemmin.