joo, joka ladistin perusosaamiseen pitäisi kuulua mallimerkintöjen osaaminen ulkoa
2102 = kori 2102 ja moottori 2101
21021 = kori 2102 ja moottori 21011
21023 = kori 2102 ja moottori 2103
2102 kori on pyöreälamppuinen farmari
moottorit:
2101 = 1200
21011 = 1300 (ketjujakopäällä)
2103 = 1500
Tilasto todistaa arvailuni oikeaksi, että 2107 on 1,5 koneella harvinaisempi kuin 1,6 koneella ja noita 1300S ja 1700i malleja on ihan rutkasti vielä jäljellä. Tosiaan 21074 myytiin Suomessa 1600SL nimellä kokoajan, mutta erikoisvarustelua karsittiin pikkuhiljaa vuosien kuluessa, mutta taisi ihan viimeisiin saakka olla suomiverhoilut ja aluvanteet. 2107 myytiin 80-luvulla Lada 2107 nimellä, mutta palasi myyntiin 1994 1500SL nimellä, joka ei tietty tarkoittanut samaa varustelua kuin 1600 mallissa, vaan että oli parempi kuin 2105 korisessa 1500S mallissa. Sinänsä hupaisaa, että Axtec aikana autojen sivussa luki vain 1500 tai 1600 ja peräluukussa Lada 2107, eivät jaksaneet enää vaihdella merkkikylttejä vastaamaan myyntinimikettä.