Kukahan tuo ekan Suomeen?
Kukahan tuo ekan Suomeen?
Katsoin tuossa UAZin sivuja ja Ruotsissa on nykyisin lähin maahantuoja. Nyt on ZMZ:t Euro 6, on kuskin turvatyynyä, ABS; EPS... Siellä on koko UAZin repertuaari valikoimissa. Hintoja vaan ei ollut..
https://www.uaz.se/
https://www.uaz.se/
Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?
Tästä löytyy hintoja:
"Buhanka" https://www.blocket.se/horby/UAZ_469_Bu ... 786233.htm
"Hunter" https://www.blocket.se/horby/UAZ_Hunter ... 776608.htm
"Patriot" https://www.blocket.se/horby/UAZ_Patrio ... 329434.htm
Nämä tulee Ruotsiin varmaan sieltä tsekkifirman kautta, mikä tyypittelee erilaisia idän ihmeitä EU kuntoon?
"Buhanka" https://www.blocket.se/horby/UAZ_469_Bu ... 786233.htm
"Hunter" https://www.blocket.se/horby/UAZ_Hunter ... 776608.htm
"Patriot" https://www.blocket.se/horby/UAZ_Patrio ... 329434.htm
Nämä tulee Ruotsiin varmaan sieltä tsekkifirman kautta, mikä tyypittelee erilaisia idän ihmeitä EU kuntoon?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?
Patriootti näyttää olevan siinä 20-30000€ paikkeilla, Suomessa moisen vero olis vissiin puolet tuosta.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?
Moni kakku päältä kaunis...Fleetari kirjoitti:Ei yhtään hullumman näköinen tuo Patriot.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?
"Bukhanka" näyttää kuuluvan vasemmanpuoleiseen liikenteeseen.myllis kirjoitti: https://www.uaz.se/
Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?
Laitoin Ruotsiin kyselyn, josko tuollaisen Hunterin (eli 469:n) toisi Suomeen. Veroja menee reilut 7.000e. Siihen pitäisi saada tuo EU:n CoC -todistus niin Suomessa kilvittäminen onnistuisi, kunhan ei kait tuossa Hunterissa ole mitään airbageja, abseja tai epsiä yms. hilavitkuttimia. Odotellaan..KSE 1995 kirjoitti:"Bukhanka" näyttää kuuluvan vasemmanpuoleiseen liikenteeseen.myllis kirjoitti: https://www.uaz.se/
-
- Viestit: 3624
- Liittynyt: 3.7.2010 22:09
Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?
myllis kirjoitti:Laitoin Ruotsiin kyselyn, josko tuollaisen Hunterin (eli 469:n) toisi Suomeen. Veroja menee reilut 7.000e. Siihen pitäisi saada tuo EU:n CoC -todistus niin Suomessa kilvittäminen onnistuisi, kunhan ei kait tuossa Hunterissa ole mitään airbageja, abseja tai epsiä yms. hilavitkuttimia. Odotellaan..KSE 1995 kirjoitti:"Bukhanka" näyttää kuuluvan vasemmanpuoleiseen liikenteeseen.myllis kirjoitti: https://www.uaz.se/
Eikö nuo ole jo pakollisia varusteita.. ?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?
Eikös näissä ollut joku max valmistusmäärä, mitä nuo höpöhöpöt ei koske?
Mites sen 4x4:n (Nivan) kanssa nyt olikaan, muistaakseni joskus luin, että niitä tehdään EU- markkinoille omalla VIN-koodilla.
http://www.madeinrussia.cz/en/eu-homologation-208/
"UAZ vehicles are homologated in under patronage of Ministry of Transport of Czech Republic under reference number 118/2005-150-SCH2 in light offroad utility truck up to 3.5 tons (N1G) category, alternatively as a conversion vehicle in total number of 11 modifications"
Mites sen 4x4:n (Nivan) kanssa nyt olikaan, muistaakseni joskus luin, että niitä tehdään EU- markkinoille omalla VIN-koodilla.
http://www.madeinrussia.cz/en/eu-homologation-208/
"UAZ vehicles are homologated in under patronage of Ministry of Transport of Czech Republic under reference number 118/2005-150-SCH2 in light offroad utility truck up to 3.5 tons (N1G) category, alternatively as a conversion vehicle in total number of 11 modifications"
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kukahan tuo ekan Suomeen?
Sen verran on edistynyt, että koska UAZeissa ei ole EU:n kattavaa CoC vastaavuustodistusta niin autot tarvitsevat ns. yksilöllisen hyväksynnän jokaisessa EU-maassa missä niitä aiotaan myydä tai tuoda. Suomen osalta olen nyt toivekkaana, koska jos auto on hyväksytty Ruotsissa tuolla todistuksella niin se pitäisi onnistua myös täällä (viranomaislausunto). Olettaen, ettei siinä ole mitään isoja poikkeuksia. Olen nyt pyytänyt tuosta todistuksesta kopiota ruotsista, se on sellainen 2-3 sivuinen. Ja sen jälkeen se pitää käydä suomen viranomaisten kanssa läpi.samarai kirjoitti:Eikös näissä ollut joku max valmistusmäärä, mitä nuo höpöhöpöt ei koske?
Mites sen 4x4:n (Nivan) kanssa nyt olikaan, muistaakseni joskus luin, että niitä tehdään EU- markkinoille omalla VIN-koodilla.
http://www.madeinrussia.cz/en/eu-homologation-208/
"UAZ vehicles are homologated in under patronage of Ministry of Transport of Czech Republic under reference number 118/2005-150-SCH2 in light offroad utility truck up to 3.5 tons (N1G) category, alternatively as a conversion vehicle in total number of 11 modifications"