Tänään otettu samaraa työnalle näin kesäloman alun kunniaksi
Kytkinvaijeri säädetty, kaasuvaijeri säädetty. Vaihdettu sytytystulpat, tulpanjohdot, pissapojan säiliö, vaihteistoöljyt sekä jakohihna.
Vaihteisto hiljeni kokolailla normaaliksi, vitonen vielä hieman viheltää, uudet öljyt olivat vain 80w-90 mobilit, vuotakoon nyt mistä vuotaa, loota on pyyhitty mustasta mönjästä puhtaaksi, helpottanee vuotopaikan metsästystä, nyt on hajukin oikea. Laitetaan 75w-90 mobilit sitten kun vika on selvinnyt. Vanhaa, lähes mustaa moottoriöljyä laatikosta tuli ulos vain 1,7l joten ei ihme jos aiemmin vitonen ulisi niin voimakkaasti etten sitä viitsinyt käyttää lainkaan.
Jarrunestesäiliön anturi pitää vaihtaa, kovempaan jarruttaessa kun auto niiaa niin syttyy jarrunesteen merkkivalo sekä stop valo, heti kun niiaus on ohi niin valo sammuu, nestepinta on maksimissa. Yksi valkoinen alipaineletku täytyy vaihtaa mikä tuosta imusarjalta lähtee, toinen pää on lähes kadonnut olemattomiin. Lämmityslaitteen kenno myös mitä ilmeisimmin vuotaa, ainakin sisään tulee glykolin hajut ja ikkunoiden sisäpinnat on kalvon peitossa.. Noh, uusi messinkikenno onkin pyörinyt kaapissa vuosikaudet, tulee nyt sillekin käyttöä.
14" 110:n peltivanteet tuli hommattua ja maalattua valkoiseksi, torstaina näille otetaan uudet 175/65/14 kesärenkaat. Nyt alla on 155/80/13 Nordman E:t vuodelta 2006 joissa pintaa kyllä piisaisi.
90-luvun loppupuolen Sony cd-soitin tuli myös hankittua, sopii paremmin autoon kun nykyaikaiset vilkkuvalohirvitykset usbilla, spotifylla, blutoothilla jne.. Värikin sattuu just eikä melkein Samaran kojelautaan, ei ole musta vaan jotain harmaan ja ruskean väliltä.
Harjoitukset jatkuu torstaina
