Kyseinen auto oli joskus aikoinaan muna/maito sekoituksen värinen, kunnes joku edellinen kohtalotoveri päätti maalata auton valkoiseksi lateksimaalilla telaa käyttäen.
Sivuihin oli maalattu hienot siniset raidat ja oviin kirjoitettu милиция.
Tämä jostain syystä herätti hiukan huomiota. Joku venäläinen turisti otti siitä kuviakin.



Helmat oli täysin läpimädät, takaikkunat teipattu ylös, lämmityslaitteen puhallin oli hajonnut ja koko lämmityslaitehässäkkä purettu. Kaiken tämän kruunasi ralliratti ja räikeästi hohtava iso kierroslukumittari.
Auto kuitenkin liikkui eteen ja taakse, sekä kääntyi molempiin suuntiin.

2017 keväällä alkoikin suuri hitsausoperaatio. Sisusta purettiin lähes täysin, jonka jälkeen vanha tehtaalla laitettu äänieristemassa rapsuteltiin pois.
Tämän jälkeen helmoja ja pohjaa hitsailtiin satunnaisesti kevään, kesän ja syksyn aikana.

Hitsausrumban jälkeen koko pohja peitettiin bitumihuovalla äänieristyksen parantamiseksi.

Sitten vihdoin voitiin laittaa sisusta takaisin, jonka jälkeen alettiin korjaamaan pikkuvikoja katsastusta varten.

2017 Joulun alla large vietiin konttorille ja leimahan tuli ihan heittämällä. Muutama kuukausi leimauksen jälkeen laitoin silloisen käyttöauton myyntiin ja aloin kulkemaan Ladalla.
2018 keväänä aloin toteuttamaan pitkään suunniteltua maalausprojektia. Koko projektille oli aikaa alle 2 viikkoa.
Vanha lateksimaali hiottiin mahdollisimman hyvin pois käyttäen Tamforcen epäkeskohiomakonetta 80 karkeuden paperilla.

Toisella katsastuskerralla tuli huomautus kuskin ovipellin ruostevaurioista ja oikean umpion himmeydestä, joten ovipelti vaihdettiin ennen maalausta.

Hionta jatkui hienommilla papereilla kunnes pinta alkoi näyttämään jokseenkin hyvältä. Tässä vaiheessa kaksi tamforcen hiomakonetta oli heittänyt laakerit pihalle.


Tämän jälkeen kaikki ovet, konepelti ja takaluukku irroitettiin, jonka jälkeen aloitettiin suojamuovien teippaus.

Teippauksen jälkeen laitettiin autoon kerros hiontapohjamaalia. Pohjamaali viimeisteltiin hiontavillalla ennen pintaväriä.

Pintaväriksi valittiin 2k akryylimaali Traffic white sävyllä (RAL9016)

Vaikka ruiskulla maalaamisesta ei ollut ennen kokemusta, pinnasta tuli ihan hyvä muutamia valumia lukuunottamatta. Pohjatöihin olisi voinut käyttää enemmänkin aikaa, mutta aika ei vain riittänyt.


Pari viikkoa sitten tuli laitettua paikalleen Nivan nokka tuomaan lisää paljon kaivattua vääntöä 1200 koneeseen. Ajoitus säädettiin aikaselle n. 5 astetta.
Samalla pistettiin uutta väriä venttiilikoppaan.


Ja viimeisimpänä lisäyksenä eteen laitettiin pari 60 W purelux lisäkaukovaloa. Täytyypi sanoa että on aika uljaan näkönen

