Ural 375D 6x6

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
Kamaz
Viestit: 337
Liittynyt: 25.9.2003 22:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Viimeisimmässä Kalkun varikon huutokaupassa URAL hinnat välillä 400-700 eur, keskihinta 492,90 eur
nomercy2

Viesti Kirjoittaja nomercy2 »

..no ni,toi rupee kuulostaan hyvältä ! Onko jossain joku tiedoitus sivu moisista intin huutokaupoista?
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

http://www.mil.fi/laitokset/pvmatl/kuljetusvarikko.dsp

Tua on jotain. Mutta toi ilmottelu on vähän niin ja näin joskus...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Tässä on viestiketju aiheesta:
http://nanno.homeip.net/ladaboard/viewtopic.php?t=3586
Miten olet ajatellut saada tuollaisen kotia? Karkea hinta lavettikuljetukselle on n.1Euro/km.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
nomercy2

Viesti Kirjoittaja nomercy2 »

..toi kotiinkuljetus on visaisempi pulma,mutta ajatuksena oli hinata toisella kuorma-autolla ja puomi väliin,mut tää on nyt viel raakile asteella joten mahdollisesti aiheutuvia ongelmia en ole vielä sen kummemmin miettinyt..niitä varmaankin ilmenee? Ajatuksia¨/pointteja moisesta ideasta??
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

siirtolapuilla
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

nomercy2 kirjoitti:..toi kotiinkuljetus on visaisempi pulma,mutta ajatuksena oli hinata toisella kuorma-autolla ja puomi väliin,mut tää on nyt viel raakile asteella joten mahdollisesti aiheutuvia ongelmia en ole vielä sen kummemmin miettinyt..niitä varmaankin ilmenee? Ajatuksia¨/pointteja moisesta ideasta??
Kuinkahan raskas on käännellä tuollaista 8000kg:n 6x6 kuorma-auton rattia, jos se ei ole hinattaessa käynnissä=ohjaustehostin ei toimi? Jos se taas on käynnissä, niin bensaa palaa. Laskettuna yhteen veto-auton(oltava vähintään hinattavan auton painoinen) kulut ja Uralin kulutus aletaan lähestymään tuota Euro/km kustannusta. Lisäksi olen ymmärtänyt, että noissa armeijan poistomyyntikamppeissa ei ole toimivuus takuuta. Eli ei ole ostohetkellä välttämättä ajokunnossa tai edes käyntikunnossa.
Tuo Euro/km ei ole mikään hinnaston hinta, joku voi ajaa lavettia/raskasta kuorma-autoa halvemmalla, joku taas ottaa enempi. On vaan semmoinen suuntaa antava lukema raskaan kaluston käytön kustannuksista.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Lada-Jussi kirjoitti:siirtolapuilla
Tuo kannattaa kyllä selvittää, että saako noihin siirtolappuja? Siirtokustannuksissa säästää puolet, kun oletetaan että kulutus rauhallisella ajolla jäänee alle 50Litraa/100km.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10242
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

,_,/ukka kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:siirtolapuilla
Tuo kannattaa kyllä selvittää, että saako noihin siirtolappuja? Siirtokustannuksissa säästää puolet, kun oletetaan että kulutus rauhallisella ajolla jäänee alle 50Litraa/100km.

,_,/ukka
mun käsittääkseni sieltä on kaikenmoisia ajopelejä viety siirtolapuin, mutta ongelma voi olla siinä jos auto ei toimikaan (kun toimivuudesta ei ole takuita) kuinkahan monta tuntia siinä on aikaa näpertää kunnes auto pitää olla siirretty pois?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Lada-Jussi kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:siirtolapuilla
Tuo kannattaa kyllä selvittää, että saako noihin siirtolappuja? Siirtokustannuksissa säästää puolet, kun oletetaan että kulutus rauhallisella ajolla jäänee alle 50Litraa/100km.

,_,/ukka
mun käsittääkseni sieltä on kaikenmoisia ajopelejä viety siirtolapuin, mutta ongelma voi olla siinä jos auto ei toimikaan (kun toimivuudesta ei ole takuita) kuinkahan monta tuntia siinä on aikaa näpertää kunnes auto pitää olla siirretty pois?
Säännöissä se kerrotaan ihan koska pitää olla kadonnut. Jos ei ole niin sitten siirtyy takaisin SAInt omaisuudeksi. Rahoja ei saa takasin. (meniköhän se näin)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
kapa
Viestit: 1205
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Eikös noita huutokauppoja ole tuolla Kalkussa yleensä 2 kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä. Olisko seuraava jossain huhti-toukokuun vaihteessa?
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Vastaa Viestiin