Montako museo samaraa?
Montako museo samaraa?
Kuinka monta museorekisteröityä sammmyä mahtaa löytyä? Itsellä -86 mallinen täysin alkuperäinen ja entisöimätön 75th ajettu. Keväällä museoleimattu.
Re: Montako museo samaraa?
En ihmettelisi, vaikka sun auto olisi Suomen ainoa. Onnittelut tottakai! Minkävärinen Samara kyseessä?
☭ GAZ 24 Volga ☭ VAZ 2121 ☭ VAZ 2106 ☭ VAZ 2103 ☭ VAZ 21013 ☭ VAZ 21083 RU 21099 RU 21093 RU VAZ 21083 ☭ VAZ 21093 ☭ Moskvitsh 1500SL ☭ MTZ-501
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Montako museo samaraa?
mielestäni noita ei ennestään ollut vielä yhtään museoituna, hienoa että on säilynyt, olisi kiva nähdä joskus 1986 Samara

Re: Montako museo samaraa?
Jos olet kerhon jäsen, voisi olla jopa kiva lukea jonkinlainen juttu museoleimatusta Samarasta kerholehdessä.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: Montako museo samaraa?
Hei. En ole kyllä kerhon jäsen,mutta voisihan sillä lähteä joskus kokoontumiseen. Erot uudempiin malleihin ovat aika vähäiset. Kattoverhous ja ovipahvit hieman erilaiset jo -87 verrattuna. Ja penkit vakosametin tapaista kangasta. Auto tuli vähä sattumalta minulle,mutta päätin pelastaa kun oli lähes suoraan museokunnossa. Edes talvirenkaita ei ole koskaan kuulemma ollut. En ole sitten itsekään raaskinut sitä suolassa liottaa:D
Re: Montako museo samaraa?
Itse en ole huomannut mitään eroa naapurin papan nyt jo käytöstä poistuneen mutta romutukselta vielä välttyneen -86 Samaran ja minun -88 Samaran välillä. Tosin minunkin auto valmistunut jo -87. Penkit samanlaisella vakosametin tyylisellä pinnalla jne. -86 versio viisivaihteinen luxusmalli Trim-line tarroilla, ja minulla nelivaihteinen karvalakkimalli. Vielä täysin ruosteeton ja 73 tm ajettu, mutta muutamien kauneusvirheiden (jo -88 tullut lommo) takia ei ole tullut haaveiltua museokilvistä.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: samara 84
Suomeen tuli kai pelkästään umpikeulaa, tuonti alkoi joskus loppukesästä 1986, peilit molemmin puolin oli Suomessa pakollinen ja ainakin vielä 1987 on varustettu jollain länsimaisilla peileillä? Vanteet alkuun kapeat ilman tubeles uraa, 1987 tuli tubeless ura ja oliko 1989 leveämpi 5" vanne, kojetaulu vaihtui harmaaksi 1989. Suomi-autoissa oli paljon erikoisverhoiluja alkuaikoina, ainoa silmiin pistävä kaksivärisyys oli se, että ratti oli paljon tummempi ruskea kuin muut osattrambler kirjoitti:KUVA
1984-1986
etupuskurissa 6 ilma-aukkoa
ei oikea peiliä ainakin cccp-sisämarkkinoilla
"omat" vanteet
ruskea kojelauta
kaksivärinen sisusta
jne
