Neuvostoautoja ei osata korjata?
Neuvostoautoja ei osata korjata?
On maailma muuttunut! Ei enää löydy Turúst Kalinan korjaajaa? Jäi oikeanpuoleinen etuikkuna auki, vein "vanhalle Konelan apufirmalle". Oli saatu akkuna kiinni, "Moottori rikki". Toisesssa korjaamossa huomattiin "moottori on kunnossa, pitäisi olla kaikki vermeet, että saataisiin akkunan mekanismi toimimaan.Minulla on uusi moottori oveen, ei osattu korjata. Mansemotor "Ei vastaa puhelimeen"? (Automaatti? vastasi kerran, "ilmoittaen soitto-ajat") Vaihdanko "länsiautoon?", vai taxikyytiin? Ikää on sen verran. /paavali
Re: Neuvostoautoja ei osata korjata?
Ei tämä rakettitiedettä ole, samoin nostin koneisto vaihdetaan ladaan kuin mersuunkin. Kyse on tahdosta ja siitä ettei osia saa samalta tukkurilta kuin muita osia ostetaan.
Oviverhoilun irrottamisen jälkeen koko nostin koneisto irtoaa noin kymmenellä 10mm kannalla olevalla ruuvilla/mutterilla.
Oviverhoilun irrottamisen jälkeen koko nostin koneisto irtoaa noin kymmenellä 10mm kannalla olevalla ruuvilla/mutterilla.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Neuvostoautoja ei osata korjata?
sama se on länsiautoissakin, huitasten tehdään jotain mikä helpoimmalta tuntuu ja viedään sitten myöhemmin uudestaan korjaamolle

Re: Neuvostoautoja ei osata korjata?
Onko sieltä sitten mennyt mekanismi rikki? kun moottori on ehjä.
Re: Neuvostoautoja ei osata korjata?
Yleensä vaijeri hyppää yli joltain pyörältä ja sen jälkeen se kietoutuu moottorin rullaan solmuun. Tuo vaijeri on melkein mahdoton oikoa ja jos koko vaijerikoneisto moottorin kanssa maksaa viitisen kymppiä niin mielestäni kannattaa vaihtaa kerralla. Ja kevyt voitelu asennuksen yhteydessä ja välttää jäätyneen lasin avaamista...
Re: Neuvostoautoja ei osata korjata?
Manselta on turha vastausta odottaa, itse tein sähköpostitse reklamaation kun paketista puuttui tavaraa, ei vastattu, myöskään puhelimeen ei vastata. 3,5kk sitten parissa viikossa luvatut osat ovat edelleen toimittamatta, niidenkin perään kyselin kuukausi sitten, ei vastattu lainkaan.. en kyllä nyt niitä enää tarvitsekaan, sain muualta. Viimeisen 4,5v sisään tilaushistorian mukaan tuolta ostanut tavaraa 3000 eurolla, mutta jos asiakassuhde ei kiinnosta niin antaa olla sitten.
Njet problem, normal katastroof 

Re: Neuvostoautoja ei osata korjata?
Koko autokorjaamoalaa vaivaa sama ongelma ihan korjattavasta merkistä riippumatta, mutta toki asentajien kielteiset asenteet tiettyjä merkkejä kohtaan usein vielä pahentavat ongelmia. Myös varaosatukkurit myyvät epämääräisiä osia, jotka usein ovat väärin suunniteltu eivätkä edes voi toimia, ja korjaamoapinat sitten kuitenkin murjovat ne paikoilleen, jonka jälkeen taas ihmetellään kun ei toimi. Ongelmia on nykyään jopa tunnettujen entisten laatumerkkien tarvikeosissa niin henkilöauto- kuin työkonepuolellakin. Maahantuojaliikkeet sotkevat välinpitämättömyyttään yhteensopivuustaulukot ja varaosanumerot ovat vääriä. Korjaamoilla vaihdellaan osia satunnaisotannalla ja ehjienkin tilalle vaihdetut osat laskutetaan asiakkaalta. Perusjuttuja, kuten laturien ja starttien kunnostuksia ei enää tehdä, vaan vaihdetaan koko osa uuteen, jonka senkin maksaa asiakas. Minkäänlaista loogista päättelyä ei vianetsinnässä harrasteta, vaan sellaista jopa katsotaan jotenkin kieroon. Jopa vanhat kaasutinvehkeet ja mekaaniset dieselit ovat nykyään liian vaikeita korjata - itsekin olen noita autoja joutunut näkemään, joita oikeat ammatikseen autoja korjaavat henkilöt ovat korjaamisen sijasta saaneet vain enemmän rikki. Ammattiylpeys on täysin hukassa suurimmalta osalta.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Neuvostoautoja ei osata korjata?
Eikös tämäkin ketju kuuluisi enemmän teknisten puolelle taikka yleisiin eikä niinkään tänne oma auto osiolle?
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Neuvostoautoja ei osata korjata?
Noinhan taitaa osion ohjeessa lukea...Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina, myyty Suomessa vuosina 1986-2009
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)