
Samaran vikoja?
Samaran vikoja?
Elikkä oon tässä lähiaikoina menossa varmaan katsomaan ja koeajamaan samaraa. Mitä asioita kannattaa tarkistaa erityisen huolella? Eli mitä tyyppivikoja noissa ruisku samaroissa oikeen on?? Pikkuviat ei tietenkään haittaa ku ne pystyy helposti korjata autotallissa 

Re: Samaran vikoja?
Samat viat kuin kaikissa muissakin vanhoissa autoissa. Kun tarkastat hyvin, saat hyvän auton.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Samaran vikoja?
ruiskusamaroissa ei yleensä ole muuta kuin pikkuvikoja, joku vipu siellä ja täällä on irti tai ei muuten toimi, mutta mitään erityisiä teknisiä ongelmia ei niissä yleensä ole

Re: Samaran vikoja?
Moro.
Itseä kiinnostais tämä asia myös.
Jokaisessa autossa voi olla ns.tyyppivikoja tai heikkouksia niin mitkä on Samaran?
Ajattelen että ajaisin Samaralla kesän ja talven.
Saa kertoa myös hyviä puolia autosta!
Itseä kiinnostais tämä asia myös.
Jokaisessa autossa voi olla ns.tyyppivikoja tai heikkouksia niin mitkä on Samaran?
Ajattelen että ajaisin Samaralla kesän ja talven.
Saa kertoa myös hyviä puolia autosta!

Re: Samaran vikoja?
Ainoat viat, jotka ovat omissa Samaroissa esiintyneet useammin kuin kerran, taitaa olla vetarin lukkorenkaan irtoaminen ja anturiviat. Näissä missä on moottorielektroniikan antureita, saa toisaalta myös vikakoodit luettua.
Lämppärin hana harvemmin vuotaa, mut on ärsyttävä vaihtaa.
Penkit voi olla paljon ajetuissa kuluneet jolloin kylkeen osuu ikävästi metalli penkin rungosta.
Lämppärin kenno kannattaa puhdistaa lehdistä ym roskasta ja termostaatin toimia niin lämmitysteho ja puhallus on riittävällä tasolla talveksi. Joskus lämppärin putkien suulakkeiden asennus on ollut suurpiirteistä ja ilma ei kulje riittävästi.
Varsinkin vanhemissa sulakerasia aiheuttaa päänvaivaa, sitä on monetkin kuvailleet Samaran "Akilleen kantapääksi". Mittarit elää joskus omaa elämää ja polttiainetason anturi on herkkä kallistuksille.
Venäläiset vetarinkumit on joskus ihan sekundaa.
Moottoritilan vedenpoistoreijät kannattaa pitää auki, ennen pitkää vesi muuten pääsee sisään mutta ei pohjasta pois jos tulpat on liian tiiviitä.
Lämppärin hana harvemmin vuotaa, mut on ärsyttävä vaihtaa.
Penkit voi olla paljon ajetuissa kuluneet jolloin kylkeen osuu ikävästi metalli penkin rungosta.
Lämppärin kenno kannattaa puhdistaa lehdistä ym roskasta ja termostaatin toimia niin lämmitysteho ja puhallus on riittävällä tasolla talveksi. Joskus lämppärin putkien suulakkeiden asennus on ollut suurpiirteistä ja ilma ei kulje riittävästi.
Varsinkin vanhemissa sulakerasia aiheuttaa päänvaivaa, sitä on monetkin kuvailleet Samaran "Akilleen kantapääksi". Mittarit elää joskus omaa elämää ja polttiainetason anturi on herkkä kallistuksille.
Venäläiset vetarinkumit on joskus ihan sekundaa.
Moottoritilan vedenpoistoreijät kannattaa pitää auki, ennen pitkää vesi muuten pääsee sisään mutta ei pohjasta pois jos tulpat on liian tiiviitä.
☭ GAZ 24 Volga ☭ VAZ 2121 ☭ VAZ 2106 ☭ VAZ 2103 ☭ VAZ 21013 ☭ VAZ 21083 RU 21099 RU 21093 RU VAZ 21083 ☭ VAZ 21093 ☭ Moskvitsh 1500SL ☭ MTZ-501
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
Re: Samaran vikoja?
Suomeen kai tuotiin Samaraa viimeksi 2000 -luvun alkupuolella. Tuoreimmat Sammyt on siten n. 20v. vanhoja. Kuten tiedämme, vanhemmiten kaikki autot muuttuvat ooppeleiksi. Ihan mitä tahansa vikoja voi olla
Re: Samaran vikoja?
Oliskohan -03 myyty viimeiset Samarat, jos en ihan väärin muista.Ladakeho kirjoitti: 12.1.2024 20:12 Suomeen kai tuotiin Samaraa viimeksi 2000 -luvun alkupuolella. Tuoreimmat Sammyt on siten n. 20v. vanhoja. Kuten tiedämme, vanhemmiten kaikki autot muuttuvat ooppeleiksi. Ihan mitä tahansa vikoja voi olla
