,_,/ukka kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:joo kyllä verovarojen käyttöä voidaan kyseenalaistaa aika useassakin paikkaa, mutta mikä on sitten oikea tapa vaikuttaa asiaan? yksilönä ei kai paljoo voi vaikuttaa mihinkään, vaikka kuinka istuis jossain kunnanvaltuustoissa tai jotain. tiedä sit mikä auttaa...
No eikös näitä haastatteluja/tutkimuksia ole joskus tehty, ja ylivoimaisesti suurin osa autoilijoista on sitä mieltä, että nopeusrajoituksia tarvitaan ja niiden noudattamista pitää valvoa.
,_,/ukka
jaa en mää tiedä noista, mutta toikin riippuu ihan kysymyksen asettelusta tutkimuksessa. Onhan se hyvä että kaikenlaisia kaistapäitä kerätään pois liikenteestä, mutta usein tuntuu siltä että kyttäillään sillai varmoissa paikoissa joissa helposti voi lipsahtaa yli, esim. nopeusrajoituksen satunnainen putoaminen 80:stä 60:een risteysalueella, ollaan siellä sitten sohottamassa tutkan kanssa ja saadaan kuukauden sakotuskiintiö täyteen. Eli pitäisi löytää ne oikeat rikkojat sieltä, mitkä vetää urheiluautoilla ja tuning peleillä sen mikä kaarasta irtoaa.
esim. itse ohitin hitaasti matelevan traktorin (tai joku työkone se oli, joka kulkee vain 20 km/h), yksi ainokainen vapaa suoranpätkä missä oli mahdollisuus ohittaa. ohitustilanteessa tietysti nopeus nousi hetkellisesti yli sallitun 50 km/h ja jäi sitten lievästi päälle ohituksen tapahduttua, siinä sitten jossain ohituspaikalla tai sen läheisyydessä oli tutka, mikä oli mitannu jonkun 10 km/h liikaa ja heti otettiin kuulusteluun, silloin selvisi kyllä pelkällä kirjallisella huomautuksella.
tällaisia tilanteita syntyy todella helposti pitkillä suorilla ja tyhjillä kaupunkien sisääntuloväylillä. ei noita isoja väyliä viitti pikkukaupungissa käyttääkään vaan mieluummin kiemurtelee pienempiä teitä sen 40 km/h kun hinaa tyhjää leveää baanaa 50 km/h, kun siellä on vielä kaikki kaupungin työkoneita jaloissa.
joskus kyllä toivoisi että poliisit olisi paikalla, kun harrastan tuota nopeusrajoitusten köyrimistä. Monet ajaa niinkuin joku vakionopeussäädin päällä jotain 70 km/h. ekana ne tulee kivasti perässä 80:nen alueella, sitten kun nopeus laskee tilapäisesti 60 niin johan ne on siellä takaluukussa kiinni ja melkein valoja vilkuttelee (tyyliin hinaa se Ladan raato jonnekin kaatsille) pahimmassa tapauksessa ne pyyhkäsee ohi matalan rajoituksen kohdalla ja sitten kun rajoitus taas nousee niin sama vauhti (eli alinopeus siinä tapauksessa) jatkuu. eli kyllä tasaisemmat nopeudet sopisi paremmin kuin jatkuvat vaihtelut!!
kunpa kaikki ajaisivat yhtä hyvin kuin minä niin liikenteessä ei olis mitään ongelmia
