VAZ-21074 - 2006 - Rekisteröintiprojekti
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
VAZ-21074 - 2006 - Rekisteröintiprojekti
Bongasin harrasteporukan pikkujoulujen aikana hienon violetin rekisteröimättömän kromikeulan. Samalla sain tietää, että auto on ostettu Sallan huutokaupasta. Minulle lyötiin yllättäen tarjous siitä nenän eteen henkilökohtaisesti. Tiesin, että tämä Lada on rekisteröitävissä erikoisen muuttoajoneuvosäädöksen nojalla. Pienessä hönössä lupasinkin ostaa tämän, kunhan ensin varmistan katsastusasemalta rekisteröinnin. Niinpä seuraavana maanantaina menin konttorille selvittämään asiaa. Selostin tilanteen ja pitkän selvitystyön jälkeen pääsimme lopulta yhteisymmärrykseen, kun esitin kyseisen pykälän, jonka nojalla rekisteröinti onnistuu. Siispä seuraava askel oli hankkia siirtokilvet. Hakukaverina oli jälleen herra KSE 1995 ja noudimme Ladan Ylöjärveltä 15.12.2020 ja veimme sen Nokialle. Siellä auton kunto tarkastettiin. Lada ei lataa, jarruputket taakse oli uusittava sekä jarrupääsylinteri piti uusia. Teimme jarrut kuntoon. Lataamattomuus ei vaikuta katsastukseen, joten sen korjaus menee 2021 vuodelle. Varasin rekisteröintikatsastusajan 21.12 aamuksi. Lada läpäisi teknisen tarkastuksen ongelmitta. Tässä on jo nelipisteruisku ja katalysaattori, joten vähäpäästöisyys on taattu. Paperipuolikin sujui kitkatta. Ladan mukana tuli kaikki tarpeelliset asiakirjat. Venäläinen rekisteriote, huutokaupan luovutustodistus sekä ostokuitti sekä luovutustodistus minulle tarvittiin. Niinpä rekisteröintikatsastus onnistui ja tein saman tien veroilmoituksen autosta. Nyt jännitetään maksettavaa summaa. Verojen maksun jälkeen Lada voidaan rekisteröidä.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: VAZ-21074 - 2006 - Rekisteröintiprojekti
Tämäpä on mielenkiintoinen tapaus! Hienoa, että elvytät sen ja rekisteröit Suomeen. Missä kunnossa kori ja sisusta ovat?
1600SL -91
Бывший студент Финско-русской школы
Бывший студент Финско-русской школы
Re: VAZ-21074 - 2006 - Rekisteröintiprojekti
Kori on loistavassa kunnossa, ei yhtään ruostereikää eikä paljoa ruostettakaan. Ulkopelleissä ei lommoja ole lainkaan eikä ruostetta paitsi pari pientä pilkkua. Sisusta on melkein uudenveroinen. Tässä on penkkien verhoilukuosi aika erikoinen ja etupenkit ovat kuppimaisemmat kuin Suomen nollaseiskoissa. Laitan loppiaisen jälkeen kuvia kiesistä. Tämäkin Lada tulee myyntiin.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: VAZ-21074 - 2006 - Rekisteröintiprojekti
Jos tulossa myyntiin, niin hintapyynti taitaa olla todella kova?
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-21074 - 2006 - Rekisteröintiprojekti









Siinä on muutamia lumisia kuvia. Nuo vanteet eivät oikein tee oikeutta Ladan ulkonäölle, mutta kelvatkoot. Tilasin laturin torstaina ja ensi viikolla saanen sen ja laitan paikalleen. Uudeksi laturiksi tulee 100 ampeerinen alkuperäisen 80 ampeerisen sijaan. Myyntiinhän tämä tosiaan tulee. Hinta on oleva edullinen kuntoon nähden.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: VAZ-21074 - 2006 - Rekisteröintiprojekti
Noihan on nappiksen vanteet.
Re: VAZ-21074 - 2006 - Rekisteröintiprojekti
Siisti peli. Onko ajossa eroa 1.7 ruiskuun?
Lada 2105 1500s -90
Lada 2104 1700i -97
Lada 2103 1300s -81
Lada 2104 1700i -97
Lada 2103 1300s -81
Re: VAZ-21074 - 2006 - Rekisteröintiprojekti
On eroa. Tämä on yksipisteruiskuun verrattuna elegantimpi käytökseltään ja vääntävämpi. Yksipisteruisku on jonkin verran kulmikkaampi käytökseltään. Alhaalta se vääntää tätä huonommin.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: VAZ-21074 - 2006 - Rekisteröintiprojekti
Hienohan sitä on ajaa ja vääntää hyvin. Maantiellä vitonen silmään ja ajoa. Ei tarvinnut pienempää ylämäissä eikä kylien 60 km/h kohdalla. Rattikin oli oikein mukava.
Re: VAZ-21074 - 2006 - Rekisteröintiprojekti
Veropäätös tuli perjantaina. Maksettavaa kertyi 149,72 euroa. Maksoin sen pois ja tällä viikolla aattelin hakea kilvet. Sitten Lada tulee myytäväksi.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: VAZ-21074 - 2006 - Rekisteröintiprojekti
SE ON SIINÄ! Nyt on Lada kilvitetty.





Vielä pitää korjata toimimaton kierroslukumittari. Tutkittuani asiaa totesin, ettei mtttari saa kierrossisgnaalia lainkaan, koska mittariston liittimeen ei tule johtoa. Oikea johto olikin samassa ryhmäliittimessä, mutta eri paikassa. Laitoin sen oikeaan paikkaan eikä vieläkään toimi. Mittailin mittarien vastuksia ja ilmeni, että ruiskumallissa ja kaasutinmallissa on erilainen kierroslukumittari huolimatta samasta tyyppinumerosta. Pitää siis etsiä ruiskumallinen mittaristo. Niissä on myös tuo signaalijohdon liitin oikeassa kohdassa. Tähän on ilmeisesti joskus vaihdettu mittaristo kaasutinmallista.
Se olisi kuitenkin viimeinen homma. Tähän on myös uudenaikaistettu merkkivalojen ulkonäkö. Minusta nuo on ihan hienot.





Vielä pitää korjata toimimaton kierroslukumittari. Tutkittuani asiaa totesin, ettei mtttari saa kierrossisgnaalia lainkaan, koska mittariston liittimeen ei tule johtoa. Oikea johto olikin samassa ryhmäliittimessä, mutta eri paikassa. Laitoin sen oikeaan paikkaan eikä vieläkään toimi. Mittailin mittarien vastuksia ja ilmeni, että ruiskumallissa ja kaasutinmallissa on erilainen kierroslukumittari huolimatta samasta tyyppinumerosta. Pitää siis etsiä ruiskumallinen mittaristo. Niissä on myös tuo signaalijohdon liitin oikeassa kohdassa. Tähän on ilmeisesti joskus vaihdettu mittaristo kaasutinmallista.
Se olisi kuitenkin viimeinen homma. Tähän on myös uudenaikaistettu merkkivalojen ulkonäkö. Minusta nuo on ihan hienot.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: VAZ-21074 - 2006 - Rekisteröintiprojekti

Re: VAZ-21074 - 2006 - Rekisteröintiprojekti
Nyt on kierroslukumittarikin korjattu. Ostin ruiskumallin irtomittarin ja kiinnitin sen mittaristoon. Nyt Ladasta laaditaan myynti-ilmoitus.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: VAZ-21074 - 2006 - Rekisteröintiprojekti
Lada on myyty tänään 3.3 ja rekisteröintiprojekti on loppuun saatettu.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!