Tuli tapeltua ladan jälkiasennus kärjettömän sytytyksen kanssa, ja tässä muutamia huomioita.
Johtosarja hall anturilta, puolalle ja sytystys boxille kannattaa oikeasti tehdä uusiksi, alkuperäisen laatu ja luotettavuus, no se on syy miksi kirjoitan tätä... , liittimet puristaen 1mm2 johtoihin ja kohtaktit missä johto tulii metalli liittimeen kannattaa vielä tinata varoen että liittimen kontakti osaan ei pääse tinaa, näin toimien johto ei voi päästä irti liittimestä ja luotetavuus myös sähköiseti on 100%. johdot kannattaa kiertää toistensa umpäri, tällä on vaikutusta sähköiseen häiriön kestoon, johdot sähköteipin sisään jolloin öljyt ja lämpö ei niin heikennnä johtojen eriste pintaa. Maadoitus piuha boxin kiinnitys ruuvin alle ja tarkistaa että myös tämä maadotus kohta toimii oikeasti (maalit pultin kannan alta pois, kontakti pintaan vaseliinia suojaamaan hapettumiselta)
Jakajan hall anturin piuhat jakaja sisältä, nämä kannattaa suojata, liike hankaa ajan kanssa johdon eristeen rikki = ongelmia sytyksen kanssam, takuu varma ongelma ajan kanssa.
oikeat liittimet johtosarjaan, 3 ja 7 napaiset:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/487505/ ... 7-napainen
https://www.motonet.fi/fi/tuote/487503/ ... 3-napainen
liittimiin kannattaa suihkuttaa CRC:n sähkö osille tarkoitettua vaseliinia, näin kosteus ei koskaan pääse hapettamaan liitintä.
kytkentä kaavio:
https://www.russian4x4.de/en-ersatzteil ... id=1&pid=2
Venäläisessä puolassa "B napa" puolassa tulee virtalukolta (+12vdc) ja K menee suoraan boxille napaan 1, yllä olevalla sivulla kytkentäkaavion kuva kannattaa opiskella tarkkaan.
Kärjetömän puolassa on matalampi impedanssi ensiöpuolella kuin kärjellisen (lue resitanssa/vastus) joten kärjettömän kanssa mielummin oma kärjettömän sytyksen venäläinen puola. Jos haluaa kokeillä länsi puolaa niin Biltemalla on halpa vaihtoehto:
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... gKmiPD_BwE
myös kuivapuola voi olla mahdollisuus erittäin voimakkaan kipinän takia, hyötyä erityisesti jos käyttää E85:sta, boxin kestosta tämä puolan suhteen minulla ei ole kokemusta.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000037025
Mikäli puolanjännite toisiopuolla nostetaan hyvin korkealle, ensimmäisen "käryää" jakajasta pyöriän vastus, tämä osa kannattaa muutenkin vaihtaa länsituotteeseen luotettavuuden parantamiseksi.
Jakajassa pätee sääntö, vanha on aina väljä, nakkaa se kylmästi menemään, uusi maksaa lada powerilla 30e jolloin vanhan jakajan kanssa elämä tulee kalliiksi kun auto jättää tien varteen tai päästöt ei mene kohdilleen.
Fiksu lada mies kuljettaa vara boxia mukana ja pulttaa toisen puolan konehuoneeseen toisen viereen kuten VFTS autoissa oli, tai mitä ladan niva kilpureihin asennettiin paris-dakar ralleissa aikoinaan, elektoroniikka ei ole ikuista ja kuumassa konehuoneessa tämä vaiva on todellinen jolloin kuumuus voi pudottaa eletroniikan kestävyyden 1/20 osaan...
niin ja jakajassa ennakko 5 eykk (se keskimmäinen viiva kopassa), kun säädin korvakuulolta niin olin vain 20 astetta pielessä!!!, eli ajoituslamppu on pakollinen väline. Kun säädät ennakkoa niin alipaine säätimestä sitten imusarjasta tuleva letku irti!
tässä muutama huomio kun tappelee ladan kärjettömän kanssa. yksi jakaja, kaksi puolaa, kaksi boxia ja uusiksi tehty johtosarja
