BK-10, BK-40 ja BK-16 ajotietokoneet
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Asensin BK-10:n pari viikkoa sitten. Suoritin 1. tankkauksen (30 l) ja tietsikan ilmoittama kulutus oli litran tarkkuudella sama. Keskikulutus 100 km:llä oli 6.0 litraa, joka vastaa todellisuutta.
Hetkellinen kulutus (l/100 km) nousee kiihdytyksissä helposti 30 litraan ja vastannee todellisuutta. Hyvä peli, jos siinä olisi vielä valomuisti ja aseteltava raja nopeudelle, jonka ylittäminen aiheuttaisi hälytyksen.
Ainoa ongelma on, että tuntien osoituksesta puuttuu yksi piste.
Hetkellinen kulutus (l/100 km) nousee kiihdytyksissä helposti 30 litraan ja vastannee todellisuutta. Hyvä peli, jos siinä olisi vielä valomuisti ja aseteltava raja nopeudelle, jonka ylittäminen aiheuttaisi hälytyksen.
Ainoa ongelma on, että tuntien osoituksesta puuttuu yksi piste.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
kiva kuulla positiivistakin palautetta tietsikasta, onko ensimmäinen missä kulutus näyttää oikein? pystytkö selvittää mikä versio auto on, josko niissä on jotain kalibrointi ongelmia mallista riippuen, (versio numero siis esim tyyliin 2112 S00 130)mam kirjoitti:Asensin BK-10:n pari viikkoa sitten. Suoritin 1. tankkauksen (30 l) ja tietsikan ilmoittama kulutus oli litran tarkkuudella sama. Keskikulutus 100 km:llä oli 6.0 litraa, joka vastaa todellisuutta.
Hetkellinen kulutus (l/100 km) nousee kiihdytyksissä helposti 30 litraan ja vastannee todellisuutta. Hyvä peli, jos siinä olisi vielä valomuisti ja aseteltava raja nopeudelle, jonka ylittäminen aiheuttaisi hälytyksen.
Ainoa ongelma on, että tuntien osoituksesta puuttuu yksi piste.

No versiosta en tiedä - itse auto on 2000 vuodelta ja farkku. Minulla oli aiemmin Navigator-merkkinen tietsikka mutta suurin osa toiminnoista
(lähinnä moottorin tilaa koskevat) eivät toimineet. Positiiivisinta siinä oli alfa-numeerinen näyttö - olisi helppo saada suomenkielinen versio!
BK-10:n kellon voi kalibroida! Tätä ei tainnut olla suomennetussa ohjeessa.
(lähinnä moottorin tilaa koskevat) eivät toimineet. Positiiivisinta siinä oli alfa-numeerinen näyttö - olisi helppo saada suomenkielinen versio!
BK-10:n kellon voi kalibroida! Tätä ei tainnut olla suomennetussa ohjeessa.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joo no kyseessä siis P00 110 tai R00 110, monilla joilla ei ole polttoaineen kulutuksen näyttämä toiminut on ollut S00 130 versiot eli Euro-3 olisiko sitten niin että toi Euro-3 on noille koneille liikaa, meneevät sekaisin. Venäjällähän mitään Euro-3:sia ole ollut.mam kirjoitti:No versiosta en tiedä - itse auto on 2000 vuodelta ja farkku. Minulla oli aiemmin Navigator-merkkinen tietsikka mutta suurin osa toiminnoista
(lähinnä moottorin tilaa koskevat) eivät toimineet. Positiiivisinta siinä oli alfa-numeerinen näyttö - olisi helppo saada suomenkielinen versio!
BK-10:n kellon voi kalibroida! Tätä ei tainnut olla suomennetussa ohjeessa.
se kalibrointi siis koskee tota kulutusta, kelloa ei kai pysty kalibroimaan.

- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
juma, ei tota tainnu olla siinä alkuperäis ohjeessakaan, en ainakaan ite huomannutmam kirjoitti:Kyllä kellon voi kalibroida! Mennään siihen asetusmoodiin ja niillä ylö/alas-nuolilla voi korjata vuorokautista virhettä 0.5 sekunnin portain välillä -29.5 - + 29.5 s.


-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
tietokoneen yhdistäminen
Tietokoneen asennuksessa syntyikin ongelma ja varsin yksinkertainen; tietokoneen asentaminen ei tunnukaan olevan aivan yksinkertaista..
Toimintaohjeiden mukaisesti otin autosta kellon pois, mutta sen takaa ei löytynytkään mitään 9-napaisen pistokkeen vastakappaletta.Ei auttanut, vaikka etsin käsinekotelonkin kautta. Jäi tietokone kiinnittämättä. Johtoja tuli merlkoisesti liikuteltua, toivottavasti eivät irronneet toisistaan.
Mistähän sitä autoon kuuluvaa vastakappaletta - taitaisi olla lähinnä pistorasia toimintaperiaatteeltaan - vielä voisi etsiä vai voiko se puuttua? Ymmärsin kai oikein, ettei se ole kiinteä, vaan irrallaan johtojen päässä, joten se voi liikkua kellon takana.
Onko kukaan törmännyt tällaiseen ongelmaan ja miten on selvinnyt siitä? Olettaisin että selvinnyt on, sillä eihän Lada pulaan jätä, vaikka nyt on tilapäisesti sen tehnytkin.
Jos se sattuu löytymään. niin sitten vielä kysymys johdoista: onko diagnostiikkajohdon pujotus ongelma ja onko mitään suositeltavaa reittiä, jota pitkin voisi helpoimmin pujottaa lämpömittarin anturin etupuskurin taakse?
[/quote]
Toimintaohjeiden mukaisesti otin autosta kellon pois, mutta sen takaa ei löytynytkään mitään 9-napaisen pistokkeen vastakappaletta.Ei auttanut, vaikka etsin käsinekotelonkin kautta. Jäi tietokone kiinnittämättä. Johtoja tuli merlkoisesti liikuteltua, toivottavasti eivät irronneet toisistaan.
Mistähän sitä autoon kuuluvaa vastakappaletta - taitaisi olla lähinnä pistorasia toimintaperiaatteeltaan - vielä voisi etsiä vai voiko se puuttua? Ymmärsin kai oikein, ettei se ole kiinteä, vaan irrallaan johtojen päässä, joten se voi liikkua kellon takana.
Onko kukaan törmännyt tällaiseen ongelmaan ja miten on selvinnyt siitä? Olettaisin että selvinnyt on, sillä eihän Lada pulaan jätä, vaikka nyt on tilapäisesti sen tehnytkin.
Jos se sattuu löytymään. niin sitten vielä kysymys johdoista: onko diagnostiikkajohdon pujotus ongelma ja onko mitään suositeltavaa reittiä, jota pitkin voisi helpoimmin pujottaa lämpömittarin anturin etupuskurin taakse?
[/quote]
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
muutamia tapauksia on ollut että ei ole ihan heti löytynytkään, mahdollisia syitä:
- irtonainen johtojen päässä oleva liitin on vain jossain siellä johto hässäkässä ja vaatii enempi kaivamista
- liitintä on käytetty autostereoiden asentamiseen, eli liitin on käytetty sinne, pahimmassa tapauksessa liitin poisttu ja johdot kytketty suoraan soittimeen.
onkohan vielä yhdestäkään jäänyt löytymättä, vaikka vähän on tuskaa tuottanutkin.
- irtonainen johtojen päässä oleva liitin on vain jossain siellä johto hässäkässä ja vaatii enempi kaivamista
- liitintä on käytetty autostereoiden asentamiseen, eli liitin on käytetty sinne, pahimmassa tapauksessa liitin poisttu ja johdot kytketty suoraan soittimeen.
onkohan vielä yhdestäkään jäänyt löytymättä, vaikka vähän on tuskaa tuottanutkin.

-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
tutkitaan vielä
Kaivettu on kyllä johtoja, mutta ehkä pitää vielä tutkia stereoidenkin takaa.
Stereot on asentanut Deltan käyttämä asentaja autoa ostettaessa. Jos on kyseessä vastuuntuntoinen asennusliike, niin toisaalta taas tuntuisi oudolta, jos se olisi mennyt poistamaan näinkin olennaisen osan autosta.
Stereot on asentanut Deltan käyttämä asentaja autoa ostettaessa. Jos on kyseessä vastuuntuntoinen asennusliike, niin toisaalta taas tuntuisi oudolta, jos se olisi mennyt poistamaan näinkin olennaisen osan autosta.
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: tutkitaan vielä
noi deltan valtuuttaman asentajat kun eivät ole mistään tietsikoista koskaan kuullutkaan, olettaavat tietysti että nykyautossa on radiovalmius eikä tietokonevalmiuspena kirjoitti:Kaivettu on kyllä johtoja, mutta ehkä pitää vielä tutkia stereoidenkin takaa.
Stereot on asentanut Deltan käyttämä asentaja autoa ostettaessa. Jos on kyseessä vastuuntuntoinen asennusliike, niin toisaalta taas tuntuisi oudolta, jos se olisi mennyt poistamaan näinkin olennaisen osan autosta.


Re: tutkitaan vielä
Vähän liiankin yleistä näyttää olevan, tuo radion kytkeminen "tietsikkaplugin" avulla. Voi olla, että deltan asentajat eivät ole tosiaan moisesta laitteesta kuulleetkaan. Tai sitten on ollut niin fiksu yksilö asialla, että on piilottanut/poistanut ko. osan, jottei tietokonetta voitaisi niin helposti asentaa. Viehän se deltalta tuloja, kun niitä vikakoodeja omin päin kuittaillaan.Lada-Jussi kirjoitti:noi deltan valtuuttaman asentajat kun eivät ole mistään tietsikoista koskaan kuullutkaan, olettaavat tietysti että nykyautossa on radiovalmius eikä tietokonevalmiuspena kirjoitti:Kaivettu on kyllä johtoja, mutta ehkä pitää vielä tutkia stereoidenkin takaa.
Stereot on asentanut Deltan käyttämä asentaja autoa ostettaessa. Jos on kyseessä vastuuntuntoinen asennusliike, niin toisaalta taas tuntuisi oudolta, jos se olisi mennyt poistamaan näinkin olennaisen osan autosta.sitten vaan kytkeevät soittimen siihen!
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)