Lähteekö 1200 liikkeelle tyhjäkäynnillä?
Lähteekö 1200 liikkeelle tyhjäkäynnillä?
Isolla iskutilavuudella olevat autot sekä dieselit lähtevät liikkeelle ilman kaasua. Onkohan samaa mahdollista saada aikaan 1200 takavedolla? Ainakin alkuperäisellä kaasuttimella auto tuntuu sammuvan jopa pintakaasulla yrittäessä liikkeelle. Auttaisiko kaasuttimen vaihto liikkeelle lähtöön pienilohkossa?
Re: Lähteekö 1200 liikkeelle tyhjäkäynnillä?
ainakin oma 1200l lähtee
Re: Lähteekö 1200 liikkeelle tyhjäkäynnillä?
Itselläni oli vuosikausia 2105 korinen 1200 moottorilla oleva käyttöautona omalla kaasuttimella ja hyvin jaksoi lähteä tyhjäkäynnillä eteenpäin. Voihan sen kaasuttimen vaihtaa tai vaihtaa moottorin tai koko auton. Silti väitän että ne miljoonat takaveto-ladat mitä on tehty, ovat lähteneet tasamaalla myös tyhjäkäynnillä eteenpäin. Vika ei ole koskaan ominaisuus.LadaOzon kirjoitti: 14.11.2024 18:31 Ainakin alkuperäisellä kaasuttimella auto tuntuu sammuvan jopa pintakaasulla yrittäessä liikkeelle. Auttaisiko kaasuttimen vaihto liikkeelle lähtöön pienilohkossa?
Re: Lähteekö 1200 liikkeelle tyhjäkäynnillä?
En kyllä osannut ajatella, että tämän auton kuuluisi normaalikunnossa päästä tyhjäkäynnillä liikkeelle. Säädin tyhjäkäynnin noin 960-990 kierrokseen minuutissa eli kai juuri laillisen rajalle. Nyt lähtee liikkeelle tyhjäkäynnillä, mutta öljyvalo käy päällä. Öljyt on lähes vasta vaihdettu 10W40 laatuista ja määrä noin minimi- ja maksimimerkkien puolivälissä. Ei tämä tosin taida päästöjäkään läpäistä näin.
Re: Lähteekö 1200 liikkeelle tyhjäkäynnillä?
Pienilohkoisella 1200-kuutioisella takavetoautolla liikkeelle lähtö ilman kaasua voi olla haastavaa, koska moottorin vääntömomentti on alhainen matalilla kierroksilla. Isot iskutilavuudet ja dieselmoottorit tuottavat enemmän vääntöä, jolloin ne selviävät paremmin liikkeellelähdöstä pelkällä kytkimellä. Kaasuttimen vaihto voi parantaa kaasun vastetta ja alavääntöä, mutta lopullinen vaikutus riippuu myös sytytyksen säädöistä, perävälityksistä ja kytkimen kunnosta. Voisit kokeilla myös tyhjäkäynnin säätöä ja sytytysennakon optimointia ennen kaasuttimen vaihtoa. Onko auto muuten kunnossa, vai tuntuuko moottori laiskalta myös ajossa?LadaOzon kirjoitti: 14.11.2024 18:31 Isolla iskutilavuudella olevat autot sekä dieselit lähtevät liikkeelle ilman kaasua. Onkohan samaa mahdollista saada aikaan 1200 takavedolla? Ainakin alkuperäisellä kaasuttimella auto tuntuu sammuvan jopa pintakaasulla yrittäessä liikkeelle. Auttaisiko kaasuttimen vaihto liikkeelle lähtöön pienilohkossa? [Ylläpito poistanut pelimainoksen]
Re: Lähteekö 1200 liikkeelle tyhjäkäynnillä?
olen käyttänyt auton korjaamolla kaasuttimen säädössä. kierrokset tyhjäkäynnillä ovat nyt 860. auto oli käynyt hieman rikkaalla seoksella. olen päättänyt, että en ala vaihtamaan kaasutinta, sillä auto kulkee erittäin hyvin alkuperäisellä säädetyllä kaasuttimella. kaasuttimen vaihtaminenkaan ei tapahdu aivan hetkessä ja uusi kaasutin myös maksaa ihan mukavasti. auto lähtee liikkeelle tyhjäkäynnillä eikä öljynpaineen merkkivalo syty kylmällä moottorilla. valo kuitenkin syttyy aina, jos yrittää lähteä tyhjäkäynnillä liikkeelle moottorin lämmettyä.
scitricin viestissä on minulta lainattuun tekstiin lisätty tekstiä jostain uhkapelisivustosta, josta en ole kirjoittanut alkuperäisessä viestissäni mitään. en ole edes käynyt kyseisellä sivustolla ikinä.
scitricin viestissä on minulta lainattuun tekstiin lisätty tekstiä jostain uhkapelisivustosta, josta en ole kirjoittanut alkuperäisessä viestissäni mitään. en ole edes käynyt kyseisellä sivustolla ikinä.
Re: Lähteekö 1200 liikkeelle tyhjäkäynnillä?
Tuo Scitric vaikuttaa aika vahvasti tekoälyltä/botilta. Tänne on nyt viime aikoina tullut näitä yhden viestin ihmeitä joiden tekstit haiskahtaa tekoälyn tuotoksilta.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05