Autopäiväkirja 3 - Vanjan Foresteri 2,0D turbo XS 2016

Tänne muut kulkupelit ja vehkeet, länsiautoista mopoihin.

Otsikointi vapaamuotoinen.
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Autopäiväkirja 3 - Vanjan Foresteri 2,0D turbo XS 2016

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Eipä toviin ole tätäkäänn tänne päivitetty...

20. HEINÄKUUTA 2024
Olen tuossa jo viimeisen puoli vuotta huomannut, että hantin puolen takavalo pimenee välillä ja syttyy kun kopauttaa. No, sitten pimeni kokonaa eikä normi kopautuksella enää syttynyt. Kirosin jo mielessäni, että onko tuo kautta profeetan parran joku lediviritelmä jossa täytyy sitten vaihtaa koko takavalo... No, eipä ollut. Ihan tavan halokeeni polttimo ja pystyy nopeasti ja ilman kiroiluja vaihtamaan kun omistajan käsikirjassakaan ei lukenut >mene suparu huoltoon>. Ostin samalla varuiksi toisellekin puolelle jos menee se kohta pimeäksi.

Mittarissa 294 tkm eli 72 tkm yhteistä taivalta kasassa, josta 32 tkm viimeisen vuoden aikana... elokuussa tulee sitten kaksu vuotta täyteen yhteistä eloa. Toistaiseksi olen yhä tyytyväinen.

16. SYYSKUUTA 2024
Tuli 300 tkm täyteen noin viikko sitten. Pitäisi isoa huoltoa varailla...

8. LOKAKUUTA 2024
Iso huolto tehty kilometreillä 303 tkm. Huollon hinta noin 550€ mutta lisän siihen teki etujarrulevyjen ja -palojen vaihto. Jarrulevyt a’ 104€ ja palat 69€ sekä työn hinta 45€. Eli semmonen 320€ tuli lisäkustannuksia. Ihan hyvin näyttää nuo Subarun levyt kestävän kun ekan kerran vaihdettu 150 tkm kohdalla ja nyt sitten toisen kerran.

19. MARRASKUUTA 2024
Meinasi tulla ryppy rakkauteen Subarua kohtaan...

Reilu viikko sitten sunnuntaina ajoin talliin, että sain vaihdettua palaneen takavalon polttimon nyt vasemmalle puolelle. Pois lähtiessä sytytti ohjaustehostimen varoitusvalon, infotauluun punaisen huutomerkin ja ohjaustehostin (sähköinen) lakkasi toimimasta. Seuraavana päivänä korjaamolle vikakoodin lukuun. Tuloksena C2532 Ecu failure ( peripheral circuit failure) ja C2543 Error passive status. Eivät saaneet kuitattua pois, mikä ei yllättänyt minua. Sovittiin että viikon päästä jätän auton sinne tarkastettavaksi.

Ajoin siinä sitten loppuviikon työmatkat ilman tehostinta, aika raskasta oli mutta kyllä sillä pärjäsi. Lauantaina lähdettiin rouvan kanssa hieman käymään museossa ja liikkumassa luonnossa. Museokäynnin jälkeen lähdimme yhteen luontonähtävyys kohteeseen, pysähdyin tienposkeen katselemaan, että mihin kohtaa tienviertä auton sopii jättää. Päätin peruuttaa yhteen peltotien liittymään ja kas... tehostin alkoi toimimaan. Nyt se on toiminut siitä lähtien moitteetta. Saas nähdä oliko vika tilapäinen häiriö, vai alkaako vika uusimaan toistuvasti.

Ai niin, kilometrejä mittarissa hieman yli 308 tkm, muuten on hyvin pelannut.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Vastaa Viestiin