Vilkut lakkasi toimimasta.
Vilkut lakkasi toimimasta.
Lada 1200, vuosimallia 1976. Vilkut lakkasi toimimasta. Hätävilkut kuitenkin toimii ja silloin rele myös naksuu. Onko ehdotuksia mistä vikaa alkaisi etsimään. Sulakkeet on jo katsottu.
Re: Vilkut lakkasi toimimasta.
Ellen aivan väärässä ole, niin nappiksissa on aina hätävilkuille oma releensä, eli hätävilkkujen toiminta ei kerro kuin että polttimot on ehjät. Joten vilkkureleessä voi olla vikaa tai sitten se tyypillisin, että viiksipaketin johdot on hiertyneet rattiakselia vasten poikki.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Uaz 3741 -87
Tuota viiksipakettia itsekin veikkasin, täytyy purkaa ja katsoa. Missähän tuo vilkkujen rele mahtaa sijaita jos sitäkin hieman tutkisi?
Rele on mittariston takana. Onhan se sulake varmasti testattu toimivaksi ja ettei ole hapettunut.
ja mulla ei vilkun merkkivalo jaksa vilkkua läheskään aina tyhjäkäynnillä vaikka vilkut muuten toimii normaalisti, isommilla kierroksilla sitten vilkkuu merkkivalokin. Ihan näin huomiona jos istuu hytissä kokeilemassa niin kannattaa vilkaista että vilkkuuko vilkut.
ja mulla ei vilkun merkkivalo jaksa vilkkua läheskään aina tyhjäkäynnillä vaikka vilkut muuten toimii normaalisti, isommilla kierroksilla sitten vilkkuu merkkivalokin. Ihan näin huomiona jos istuu hytissä kokeilemassa niin kannattaa vilkaista että vilkkuuko vilkut.
Lada Vesta -17
Uaz 3741 -87
Uaz 3741 -87
Noniin. Vika paikallistettu releeseen, välillä toimii ja välillä ei. (venäläisen kollegan mukaan kuulemma ihan normaalia kosteilla keleillä). Sulakkeet kunnossa, johdot kunnossa. Näköjään samaa tekee minulla että vilkun valo ei jaksa syttyä tyhjäkäynnillä, mutta ajossa syttyy. Hanskalokerosta löytyi vielä vilkun relekin edellisen omistajan ajoilta, (paha sanoa onko ehjä kun käytetyltä näyttää). Osaako kukaan neuvoa kuinka mittariston saa helpoiten irti jos tuota relettä alkaisi vaihtamaan.
Mittaristohan irtoaa nappiksissa ihan helposti, kuulemma. itsellä ei nappiksista omakohtaista kokemusta ole, vieressä ehkä ollut kun joku on irrottanut.
viewtopic.php?t=29594
Mutta mun mielestä ei tartte mitään sulakerasioita irroitella niinkuin tuossa on sanottu. Haulla ehkä löytää muitakin ohjeita.
Ja mittaripolttimot kannattaa vaihtaa samalla.
Nää nappiksen vilkkureleet tuntuu olevan vähän huonompia kuin kanttilampuissa. En tiedä minkälainen tulee jollain tarvikemallin releellä, mutta uusissa alkuperäisennäköisissä releissä on ollut ainakin joskus sitä ongelmaa, että vilkuista tulee liian nopeat. Luultavastihan sen releen pystyy avaamaan ja jotain ehkä korjailemaankin, kun tuskin niihin isoa vikaa on tullut.
viewtopic.php?t=29594
Mutta mun mielestä ei tartte mitään sulakerasioita irroitella niinkuin tuossa on sanottu. Haulla ehkä löytää muitakin ohjeita.
Ja mittaripolttimot kannattaa vaihtaa samalla.
Nää nappiksen vilkkureleet tuntuu olevan vähän huonompia kuin kanttilampuissa. En tiedä minkälainen tulee jollain tarvikemallin releellä, mutta uusissa alkuperäisennäköisissä releissä on ollut ainakin joskus sitä ongelmaa, että vilkuista tulee liian nopeat. Luultavastihan sen releen pystyy avaamaan ja jotain ehkä korjailemaankin, kun tuskin niihin isoa vikaa on tullut.
Lada Vesta -17
Uaz 3741 -87
Uaz 3741 -87
Yleensä "toimii ei toimi" tyyppinen vika sähköosassa on murtunut juotos, eli välillä yhdistää välillä ei. Yleensä aika ja tärinä saa juotoksen (tinauksen) murtumaan.