Lada 1500 outoja ääniä
Lada 1500 outoja ääniä
Elikkäs tuli vaihettua moottori vanhan hajotessa, uusi moottori täysin läpikäyty kaikki tarkastettu, kantta tuli laskettua kanavia portattua, R seetit ajettu, venttiilit koneistettu, vauhti pyörä kevennetty.
Kone lähti moitteitta käyntiin ja oli ärhäkän kuulonen:D, mutta sitten mitä pitempään kävi sitä isompi nakutus alko kuulumaan, nyt ääni on jo niin paha että ei uskalla käyntiin laittaa. En tiiä johtuuko venoista niissä on sellanen ongelma että imu venojen välystä ei saa löysättyä tarpeeks ei riitä säätö vara en tiiä miks.
Moottori siis 1.3L hihnakone
(Tämä on siis ensimmäinen auton moottori minkä olen purkanut/kasannut)
Kiitos jo valmiiksi vastauksista!
Kone lähti moitteitta käyntiin ja oli ärhäkän kuulonen:D, mutta sitten mitä pitempään kävi sitä isompi nakutus alko kuulumaan, nyt ääni on jo niin paha että ei uskalla käyntiin laittaa. En tiiä johtuuko venoista niissä on sellanen ongelma että imu venojen välystä ei saa löysättyä tarpeeks ei riitä säätö vara en tiiä miks.
Moottori siis 1.3L hihnakone
(Tämä on siis ensimmäinen auton moottori minkä olen purkanut/kasannut)
Kiitos jo valmiiksi vastauksista!
Re: Lada 1500 outoja ääniä
Koneistettiinko venttiilit liian syvälle kanteen? Ei muuta kuin nokkapukki irti ja kylmästi venttiilin päätä lyhyemmäksi. Toki samalla tarkistaa ettei mikään keinuvipu ole pompannut pois paikaltaan. Jakopään ajoitus myös tarkistaa.
Re: Lada 1500 outoja ääniä
Tuo saattaa muuten olla totta yks pako vena meni ainaki pikkuse liian syvään, Pitää muokkailla.
Re: Lada 1500 outoja ääniä
Noni tein silleet lyhensin vähäsen säätö mutterin pulttia nii sai enemmä säätö varaa.
Nytten ilmaantui taas uusi ongelma löi koneen lukkoon, että sitä seuraavaks selvittämään.
Nytten ilmaantui taas uusi ongelma löi koneen lukkoon, että sitä seuraavaks selvittämään.
Re: Lada 1500 outoja ääniä
Noni nyt on saatu hommia taas etiäppäin.
Tiputin vaihelaatikon nii tuli todettua että vauhtipyörä oli päässy löysälleen kiristin sen ja kone ei vieläkään pyöri vaikka vauhtipyörän ottaisi irti.
Moottori meni siis silleen lukkoon että kun pyörittelin sitä räikällä kampuran päästä että saisi ajotus merkit kohilleen että voi katsoa vena välykset niin juuri ennen nolla kohtaa kone löi jumiin ja olen katsonut tulppien reijästä että venat ei ota mäntään ja tällä hetkellä nokka akselia ei edes ole.
Ideoita saa heittää ja en jaksas nyt nostaa konetta pois jos ei ole pakko:)
Tiputin vaihelaatikon nii tuli todettua että vauhtipyörä oli päässy löysälleen kiristin sen ja kone ei vieläkään pyöri vaikka vauhtipyörän ottaisi irti.
Moottori meni siis silleen lukkoon että kun pyörittelin sitä räikällä kampuran päästä että saisi ajotus merkit kohilleen että voi katsoa vena välykset niin juuri ennen nolla kohtaa kone löi jumiin ja olen katsonut tulppien reijästä että venat ei ota mäntään ja tällä hetkellä nokka akselia ei edes ole.
Ideoita saa heittää ja en jaksas nyt nostaa konetta pois jos ei ole pakko:)
Re: Lada 1500 outoja ääniä
Ketjun laahain paskana ja tippunut kammelle ketjunväliin.
Re: Lada 1500 outoja ääniä
Tuo varmaa olis mutta kysessä on hihna kone.
Re: Lada 1500 outoja ääniä
Noni kuitenki nostin moottorin vielä tälle päivää pois ja purin.
Loppu tulos yksi kierto kanki irti:D
Loppu tulos yksi kierto kanki irti:D
Re: Lada 1500 outoja ääniä
Olisikohan jossain jäänyt löysälle?? Ilmeisesti ei kuitenkaan ollut päässyt hajottamaan mitään? Momenttiavain ja sillä oikeaan momenttiin kiristäminen on useasti moottorin kokoamisessa hyväksi, sitten kun niitä on useita tehnyt tai ei oikein kiinnosta niin alkaa jo menemään hälläväliä rannemomentilla...


Re: Lada 1500 outoja ääniä
Joo ei hajottanut mitään onneksi.
Momentti varressa oli vikaa vertasin toiseen momentti varteen nii se millä koneen kasasin jätti 20nm löysemmällä, harmi ku ei tullu mieleen tollanen asia ku kasas.
Momentti varressa oli vikaa vertasin toiseen momentti varteen nii se millä koneen kasasin jätti 20nm löysemmällä, harmi ku ei tullu mieleen tollanen asia ku kasas.