2105-1500S-1995-käyttis/projekti

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
sähkömies
Viestit: 19
Liittynyt: 30.11.2024 1:00

2105-1500S-1995-käyttis/projekti

Viesti Kirjoittaja sähkömies »

Voisihan tuota itsekin tänne kirjoitella nii on jollekkin vaikka sitten tylsille oppitunneille luettavaa:D

Tuli käytyä hakemassa ensimmäinen oma auto marraskuussa hetikun kortin sain taskuun.
IMG_4397.jpeg
Eihän siinä tietenkään leimaa ollu mutta en sellaista halunnutkaan taisi sillon olla netti auton halvin lada koko suomessa.
Leimalle ei tarvinnut kuin kaksi ruoste reikää tehdä ja päästöt saada kuntoon, leiman saatua pari päivää jaksoi 2päivää ajella sitten piti jo perään lyödä kemppiä:D.

Sitten tuli ajeltua useampi kuukausi kunnes kone räjähti koulu matkalla.
IMG_4869.jpeg
Onneksi opettajalta löyty ”uusi” kone.
Moottori siis on 1,3L kantti lampusta, moottori seisonut vajaa 10V ladossa mistä sen kävin pelastamassa.
Moottori oli tosi hyvässä kunnossa että ei vissiin paljoo ollu ajettu sitten, tuli sitten putsattua kaikki osat ja kaikki uudet tiivisteet laitettua siihen.
Olin silloin toppi harjoittelussa moottorikoneistamolla missä sitten ukot ”painosti” porttaamaan, madaltaa,
Ja R-seetit ajamaan.
IMG_4921.jpeg
IMG_4882.jpeg
Ja tulihan puol kiloo kevennettyä vauhti pyörää samalla.
Nyt on jo moottori kasattu ja laitettu takaisin paikalleen
IMG_5098.jpeg
Moottori lähti heti käyntiin ja kävi oikeen nätisti tyhjä käyntiä, noin 5min jälkeen alko järkyttävä nakutus ja tuli sitten huolto/korjaus puolelta kysyttyä neuvoa ja loppu tulos oli että imu venat tuli koneistettua liian syvään, vika nyt jo korjattu siis lyhensin vain keinuvivun säätö ruuvin lukitus mutteria.

Tässä on tämän hetkinen tilanne lootuskasta ja päivitän lisää kun tapahtuu jotain mielenkiintoista.
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 1995
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 2105-1500S-1995-käyttis/projekti

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Itse kun en moottorivirittämisestä mitään ymmärrä niin pysyikö tuo moottori tuon virittämisen jälkeen enää vapaastipyörivänä niinkuin alunperin on.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
sähkömies
Viestit: 19
Liittynyt: 30.11.2024 1:00

Re: 2105-1500S-1995-käyttis/projekti

Viesti Kirjoittaja sähkömies »

Jos tämän foorumin guruja on uskominen niin joo.
Täältä vaa luin että kannesta sais ottaa paljon enemmän pois ja tosi jyrkkä nokka että alkas kolisemaan koska 1.3L moottorissa on männissä venoille kolot.
En siis itsekkään ole mikään ammattilainen että vasta amiksen ykkös vuotinen opiskelija joka vaa kokeilee mitä mieleen tulee:D
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 1995
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 2105-1500S-1995-käyttis/projekti

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Nyt vasta hokasin että täähän on näin uusi, eli vähäpäästöinen. Voipi tulla päästöjen kanssa leimalla ongelmia, jos enemmän virittelee.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
sähkömies
Viestit: 19
Liittynyt: 30.11.2024 1:00

Re: 2105-1500S-1995-käyttis/projekti

Viesti Kirjoittaja sähkömies »

Päästö on varmasti ongelma leimalla, että nyt niitä ei vielä jaksa miettiä ja näillä näkymin ens talvena vaihan jo toisen moottorin.
Vastaa Viestiin