"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Seuraavassa uusi ehdotus vikakoodiluetteloksi suomeksi venäjänkielisen perusteella; parempia auto- ja Lada-asiantuntijoita täällä kiistatta on, joten pyydän täydentämään, lisäämään ja poistamaan; aluksi viat 0102-0480:
0102 Matala ilmoitustaso ilmankulutuksen anturilta
0103 Korkea ilmoitustaso ilmankulutuksen anturilta
0117 Matala ilmoitustaso jäähdytysnesteen lämpötilan anturilta
0118 Korkea ilmoitustaso jäähdytysnesteen lämpötilan anturilta
0122 Matala ilmoitustaso kaasuläpän asennon anturilta
0123 Korkea ilmoitustaso kaasuläpän asennon anturilta
0130 Väärä ilmoitus hapen anturilta
0131 Matala ilmoitustaso hapen anturilta
0132 Korkea ilmoitustaso hapen anturilta
0134 Ei toimintaa hapen anturissa
0171 Seos liian laiha
0172 Seos liian rikas
0200 Ruiskusuuttimien ohjauspiirissä vikaa
0201 Ruiskusuuttimen 1. sylinterin ohjauspiirissä vikaa
0202 Ruiskusuuttimen 2. sylinterin ohjauspiirissä vikaa
0203 Ruiskusuuttimen 3. sylinterin ohjauspiirissä vikaa
0202 Ruiskusuuttimen 4. sylinterin ohjauspiirissä vikaa
0230 Bensiinipumpun ensimmäisessä piirissä vikaa
0261 Ruiskusuuttimella 1. sylinterissä ei kosketusta maahan
0262 Ruiskusuuttimella 1. sylinterissä ei yhteyttä 12 V
0263 Ruiskusuuttimella 1. sylinterissä toimintakatkos
0261 Ruiskusuuttimella 2. sylinterissä ei yhteyttä maahan
0262 Ruiskusuuttimella 2. sylinterissä ei yhteyttä 12 V
0263 Ruiskusuuttimella 2. sylinterissä toimintakatkos
0261 Ruiskusuuttimella 3 sylinterissä ei yhteyttä maahan
0262 Ruiskusuuttimella 3. sylinterissä ei yhteyttä 12 V
0263 Ruiskusuuttimella 3 sylinterissä toimintakatkos
0261 Ruiskusuuttimella 4. sylinterissä ei yhteyttä maahan
0262 Ruiskusuuttimella 4. sylinterissä ei yhteyttä 12 V
0263 Ruiskusuuttimella 4. sylinterissä toimintakatkos
0325 Toimintakatkos detonaation anturissa
0327 Moottorin melun alhainen taso
0328 Moottorin melun korkea taso
0335 Vika kampiakselin synkronisaation anturissa
0336 Vika kampiakselin synkronisaation anturin ilmoituksessa
0340 Vika nokka-akselin anturissa
0443 Haihdutuspäästöjen venttiilin ohjaimessa vikaa
0444 Haihdutuspäästöjen venttiili aina auki (katkos tai lyhytsulku tai 12 V)
0445 Haihdutuspäästöjen venttiili aina auki (piiristä ei yhteyttä maahan)
0480 Jäähdytyksen puhaltimen releen piirissä vikaa
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Tämä asia on varmaankin jo jossakin käsitelty, mutta en vain löytänyt: miten nollataan tuo huoltomuistutin ajotietokoneesta 110:ssä? Siinä näytöllä vilkkuu koko ajan kaksi vasarannäköistä symbolia päällekkäin ja huoltomuistutin on nollilla. Kiitos jo etukäteen.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
samara88 kirjoitti:Tämä asia on varmaankin jo jossakin käsitelty, mutta en vain löytänyt: miten nollataan tuo huoltomuistutin ajotietokoneesta 110:ssä? Siinä näytöllä vilkkuu koko ajan kaksi vasarannäköistä symbolia päällekkäin ja huoltomuistutin on nollilla. Kiitos jo etukäteen.
paina siinä yhtä aikaa nuolet sivulle nappia ja nuoli alas niin sitten kai pitäisi tulla täydet 10 tkm eli 10.00, mutta muista tehä sitten huolto kans
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
samoin kuin muitakin asiaa asiaa koskevia esityksiä keskustelupalstalla, herää kysymys, voitaisiinko vikakoodiluettelo sijoittaa johonkin muualle Lada-palstalle ja tällöin koota muutenkin yhteen keskustelun yhteydessä ajotietokoneen asennuksesta, käytöstä ja vikakoodeista esitetty tieto, viimeksi mainituista aivan vikakoodeittain.
Se palvelisi ajotietokoneen hankkijoita, niin nykyisiä kuin tuleviakin. Täältä keskustelupalstalta se on hajallaan hankalampaa löytää. Kyseessä olisi tavallaan laajennettu käyttöohje, helppokäyttöisempi kuin nyt.
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
pena kirjoitti:Kun tässä on ollut esillä vikakoodiluettelo, Lada-Jussin puheenvuoroja sekä viittaus Jaska HKI:n ansiokkaaseen vikakoodipohdiskeluun osoitteessa
samoin kuin muitakin asiaa asiaa koskevia esityksiä keskustelupalstalla, herää kysymys, voitaisiinko vikakoodiluettelo sijoittaa johonkin muualle Lada-palstalle ja tällöin koota muutenkin yhteen keskustelun yhteydessä ajotietokoneen asennuksesta, käytöstä ja vikakoodeista esitetty tieto, viimeksi mainituista aivan vikakoodeittain.
Se palvelisi ajotietokoneen hankkijoita, niin nykyisiä kuin tuleviakin. Täältä keskustelupalstalta se on hajallaan hankalampaa löytää. Kyseessä olisi tavallaan laajennettu käyttöohje, helppokäyttöisempi kuin nyt.
jep kun saadaan mahdollisimman todellisesti ja ammattimaisesti suomennettu ja useiden tarkastajien oikeaksi toteama listaus niin voisi sen laittaa pysyväisohjeeksi Lada Infoon. Sama pätee moniin muihinkin aiheisiin, mutta usein on vaikea löytää keskustelusta sitä lopullista oikeaa ohjeistusta. Tämä vikakoodi luettelo on kyllä suoraan sellaisena varsin käyttökelpoinen.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jospa ehdin siinne Mobilian tapahtumaan, voisin tuoda mukanani, niin maahantuojan käännökset, kuin viralliset OBD käännökset. Ja maahantuojan käännökset Bosch 7,0 euro 2.
On senverran naputeltavaa, etten viitsi tänne alkaa naputtelemaan.
Ja GM:nkin koodit löytyy.
esses kirjoitti:Jospa ehdin siinne Mobilian tapahtumaan, voisin tuoda mukanani, niin maahantuojan käännökset, kuin viralliset OBD käännökset. Ja maahantuojan käännökset Bosch 7,0 euro 2.
On senverran naputeltavaa, etten viitsi tänne alkaa naputtelemaan.
Ja GM:nkin koodit löytyy.
hyvä homma, virallinen on aina paras vaihtoehto, mikäli et mobiliaan pääsee niin onhan kerholla noita "agentteja" siellä tampereen suunnalla jotka saavat toimitettua matskua perille.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
esses kirjoitti:Jospa ehdin siinne Mobilian tapahtumaan, voisin tuoda mukanani, niin maahantuojan käännökset, kuin viralliset OBD käännökset. Ja maahantuojan käännökset Bosch 7,0 euro 2.
On senverran naputeltavaa, etten viitsi tänne alkaa naputtelemaan.
Ja GM:nkin koodit löytyy.
hyvä homma, virallinen on aina paras vaihtoehto, mikäli et mobiliaan pääsee niin onhan kerholla noita "agentteja" siellä tampereen suunnalla jotka saavat toimitettua matskua perille.
Vai että agentteja.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Asensin ajotietokoneen paripäivää sitten, asennuksessa ja toiminnassa ei ole ollut mitään moitittavaa (kulutuksia en ole laitteelle opettanut). Nyt haluaisin tietää vikakoodin 0443 hiilisäiliön tuotokset, mikä mahtaa olla tuo säiliö/tuotokset. Polttoainetankin korkin olen tarkistanut pitäisi olla hyvin kiinni. Vika nollattu kerran ja tuli takaisin jonkun ajan päästä. Ei lienee mitään vaarallista moottorille? Kiitos.
hoobee110 kirjoitti:Asensin ajotietokoneen paripäivää sitten, asennuksessa ja toiminnassa ei ole ollut mitään moitittavaa (kulutuksia en ole laitteelle opettanut). Nyt haluaisin tietää vikakoodin 0443 hiilisäiliön tuotokset, mikä mahtaa olla tuo säiliö/tuotokset. Polttoainetankin korkin olen tarkistanut pitäisi olla hyvin kiinni. Vika nollattu kerran ja tuli takaisin jonkun ajan päästä. Ei lienee mitään vaarallista moottorille? Kiitos.
vika viittaa siihen polttoainehöyryjen puhdistus järjestelmän aktiivihiilipönttöön, sellainen musta tynnyri konehuoneessa. Käsittääseni niitten venttiileissä on ollut ihan jotain tyyppivikaa?
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Virallinen käännös tuolle koodille on polttonestehöyryjen regenorointiventtiili, toimintahäiriö.
Elippä, konehuoneesa sellainen venttiili, johon tulee kaksi letkua ja johtoliitin kahdella johdolla. Ajoittainen tai jatkuva katkos venttilin käämissä. Näinpä arvaisin.