Jaska HKI kirjoitti:Tuo "Windows error" ei kai liene Ladassa uutta,oli sitten uusi tai vanha
Tuo on kyllä totta. "Windows crashes" voisi olla kuvaus. Ja sitten kuten MS tuotteitakin niin Ladankin Wintoosia koitetaan saada teipeillä sun muilla purkkavirityksillä pysyyn kunnossa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
R-J kirjoitti:
Se tästä nyt vielä puuttuis, että Mikkisoftalla varustettuja autoja.
Itse asiassa moisia on. NT-pohjaisia sulautettuja järjestelmiä löytyypi jo autopuolelta. Tosin ei noilla onneksi tuolaista valtaa ole, mutta katsellaan parikymmentä vuotta...
No joissain nykyaikaisissa värkeissä ehkä, mutta laatuautoissa (esim. Lada) ei Mikkisofta vaivaa.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
[quote="Misha"]Autoissa on sulautettuja järjestelmiä (yleensä käyttää Tron käyttistä) eikä niihin ole mahdollista tartuttaa mitään, mutta jos autossa on tommonen hiukan monimutkasempi käyttis, niinku joku BMWn iDrive niin siihen voi kai jonkunsortin viruksen istuttaakin.
Vois kuvitella että niissä käytetään samaa rautaa kuin pda mikroissa, Palmia, Symbiania tai Linuxia. Windows CE on kuulemma niin paska että se on käytännössä käyttökelvoton.
Joskus näin valokuvan automessuilta jossa Saabin uuden farmarimallin prototyypin hienossa LCD näyttöisessä kojetaulussa luki isolla Windows Error tms.
Toistaseks auton viihdetietsat ja esmes jarruja (niinkuin mersuissa) ja moottoria käyttävät tietsat taitaa olla erillisiä laitteita.[/quote]
Onneksi.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Autoon pitää sitten hommata palomuuri, ettei sitä pääse käyttämään ulkopuoliset.
Virta-avaimen kääntämisen jälkeen annetaan käyttäjätunnus ja salasana. Salasana on vaihdettava neljän viikon välien ja siinä on oltava mieluusti vähintään kahdeksan merkkiä, joista osa isoja kirjaimia osa pieniä kirjaimia ja osa numeroita.
Käyttöjärjestelmä ja virustorjunta pitää päivittää takuu huollossa, muuten takuu raukeaa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Mahtanee ollakkin mielenkiintoista kun sattuukin meneen noissa sähköjarruissa jokin piuha poikki tai muuten vain sulaketta menee tjtn niin milläs keinoin siinä aletaan sen jälkeen autoa pysäytellä? Alkaa kyllä meneen jo vähän liiallisuuksiin nää sähköhömpötykset jo autoissa... Ja sellaiseen autoon en kyllä luottais missä sattuu lukeen kyljessä että microsoft windows...
No jos elektroniikan ja tietokoneiden rinnalla pysyy kuitenkin varmistavana ne mekaaniset laiteet kuten hävittäjissäkin. Kun eikös esim. Hornetissa ole mekaaniset laittee millä voi suorittaa laskeutumisen jos tietokone vetää errorit...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
jta kirjoitti:Mahtanee ollakkin mielenkiintoista kun sattuukin meneen noissa sähköjarruissa jokin piuha poikki tai muuten vain sulaketta menee tjtn niin milläs keinoin siinä aletaan sen jälkeen autoa pysäytellä? Alkaa kyllä meneen jo vähän liiallisuuksiin nää sähköhömpötykset jo autoissa... Ja sellaiseen autoon en kyllä luottais missä sattuu lukeen kyljessä että microsoft windows...
Veikkaisin että nuo niinpäin että jos mikro pimenee niin jumissa olet. Eipä tosin kivaa tuokaan.
veli alexei kirjoitti:No jos elektroniikan ja tietokoneiden rinnalla pysyy kuitenkin varmistavana ne mekaaniset laiteet kuten hävittäjissäkin. Kun eikös esim. Hornetissa ole mekaaniset laittee millä voi suorittaa laskeutumisen jos tietokone vetää errorit...
En tiedä, mutta veikkaisin että ei ole. Mutta matkustajakoneissa on.
Hävittäjäkoneella tuskin on niin väliä kun on yks kaverikin vaan kyydissä ja silläkin heittoistuin. Ja vaikka sattuisi kuolemaan niin nou hätä, sehän on "vaan" solttu. Aina löytyy lisää lihaa myllyyn.
veli alexei kirjoitti:No jos elektroniikan ja tietokoneiden rinnalla pysyy kuitenkin varmistavana ne mekaaniset laiteet kuten hävittäjissäkin. Kun eikös esim. Hornetissa ole mekaaniset laittee millä voi suorittaa laskeutumisen jos tietokone vetää errorit...
En tiedä, mutta veikkaisin että ei ole. Mutta matkustajakoneissa on.
Hävittäjäkoneella tuskin on niin väliä kun on yks kaverikin vaan kyydissä ja silläkin heittoistuin. Ja vaikka sattuisi kuolemaan niin nou hätä, sehän on "vaan" solttu. Aina löytyy lisää lihaa myllyyn.
Mutta mielestäni oli juttua, olikohan se Vietnamin sodan jälkeen, kun siellä tuli lentohärveliä alas just noiden elektronisten kömmähdysten takia. Ja lentoväki sitten poras että on saatava pelit ja vehkeet myös mekaanisella varustuksella niin että ei tulla kun halko alas. Tämän jutun muistaisin kuuleeni Satakunan lennostossa joltain herra suuri herralta. Mutta muisti kun on mitä on eli huono niin joku voi sitten kertoa että onko ihan huu-haa juttua.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
ladamaster kirjoitti:noi nykyaikaiset hävittäjät tuskin pysyvät ilmassa ilman kompuuttereita; koneet ovat periaatteessa epästabiileja, miten niitä analogisesti lennellään?
Joo, näinhän se olikin. Tavallinen lentokone on stabiili ja ikäänkuin laittais kuulan kulhon pohjalle. Keskellä kulhoahan se pysyy, mutta hävittäjäkone on epästabiili ja ikäänkuin kääntäis kulhon väärinpäin ja laittais kuulan siihen kulhon kuperalle puolelle. Tietsa pystyy pitämään sen siinä keskellä, ihminen ei.
Muistaisin tuon saman stabiili-tarinan kuulleeni. Muistelisin että löytyy mekaaniset ohjainlaitteet, mutta eri asia on kuka niillä pystyy laskeutumaan. Teoriassa mahdollista, käytännössä?