Onnea projektiin.Nonnis kirjoitti:Niva ajettiin eilen Tampereelle työmaan pihaan, vähän kuulemma joku välillä jyrisi, liekö kardaani?? (en ajanu ite kun ajoin scanialla edellä)
Nivan hankinta/ Kokemuksia Nivasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Mitäh!!!
Täh!!!!
Sanos kerran vielä... venaa vähän on korvat lukossa.... noni kerran vielä!
Ei vaan eihän se Niva mitään hirveetä melua pidä vaik kyl mä muistan lapsuudesta kun ekan kerran olin kaverin isän Nivan kyydissä ja sillä roikku peltorit taustapeilisää:-"Moottoriteitä varten"
Kyllähän se suhisoo tai ne rööki-ikkunat mut tuuppaa naulan sinne tiivisteitten väliin ja kampee sen ikkunan sillä kiinni niin avot ja toki pientä jurinaa kuuluu 5-vaihteella yli satkun vauhdissa mut ei se niin hirveetä meteliä pidä. Saas nähä ton Galinan kanssa sit ku se valmistuu ku sieltä on kaikki pikimatot hinkattu pois!
Täh!!!!
Sanos kerran vielä... venaa vähän on korvat lukossa.... noni kerran vielä!
Ei vaan eihän se Niva mitään hirveetä melua pidä vaik kyl mä muistan lapsuudesta kun ekan kerran olin kaverin isän Nivan kyydissä ja sillä roikku peltorit taustapeilisää:-"Moottoriteitä varten"
Kyllähän se suhisoo tai ne rööki-ikkunat mut tuuppaa naulan sinne tiivisteitten väliin ja kampee sen ikkunan sillä kiinni niin avot ja toki pientä jurinaa kuuluu 5-vaihteella yli satkun vauhdissa mut ei se niin hirveetä meteliä pidä. Saas nähä ton Galinan kanssa sit ku se valmistuu ku sieltä on kaikki pikimatot hinkattu pois!

No siis en tarkoittanut yleistä melutaso vaan välillä kuuluvaa jyrinää. Märkiä äänieristemattoja on jo raavittu rankalla kädellä pois, mielummin meluisa kuin mätä
.
Projekti etenee miesystäväni hoputuksesta johtuen ihan siedettävästi mun yleiseen laiskuuteen nähden, nyt on jo hankittuna uusi akku, öljyt, suodatin, syylärinnestettä, konepellin kiinnikekumit (no pysyy se ilmankin), akun kengät, kittejä ja maalia ja yksi rengas korjautettu euromasterilla. Lisäksi autoa on siivottu. Hiiri oli tehnyt helmakoteloon jyvävaraston, niitä ei kyllä kaikkia saa pois millään. Lisäksi takapenkin alta löytyi hiirenloukku ja autossa haisi kissankusi siihen malliin että kissa oli varmaan viikonlopuksi suljettu autoon hiirtä metsästämään
. Pitäneekin mennä wunderbaum-ostoksille.

Projekti etenee miesystäväni hoputuksesta johtuen ihan siedettävästi mun yleiseen laiskuuteen nähden, nyt on jo hankittuna uusi akku, öljyt, suodatin, syylärinnestettä, konepellin kiinnikekumit (no pysyy se ilmankin), akun kengät, kittejä ja maalia ja yksi rengas korjautettu euromasterilla. Lisäksi autoa on siivottu. Hiiri oli tehnyt helmakoteloon jyvävaraston, niitä ei kyllä kaikkia saa pois millään. Lisäksi takapenkin alta löytyi hiirenloukku ja autossa haisi kissankusi siihen malliin että kissa oli varmaan viikonlopuksi suljettu autoon hiirtä metsästämään

Reippaina käymme rekkain alle 

- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
No niin, vähän päivitystä Nivan nykyisestä tilasta:
Kuten teknisellä puolella jo kerroinkin, joku varastaa virrat akusta.
Vilkku/parkkiumpion sain RYSSAlta Jyväskylästä, kuten myös pyyhkijän hieman vajavaisen vivuston josta täytyy jotain alkaa työstää.
Tuulilasi on tilattu, ja sivuikkuna ja jotain muuta toivottavasti löytyy Venäjältä.
Tampereen autovaraosasta (raskaankaluston varaosaliike) hain peilit, pienimmät sentään mitä firmasta löytyi. Maksoivat 13 euroa kipale, eli vähemmän kuin Bilteman pilipalipikkupeilit. Ongelmana se, että niihin tarvisi varret ja kiinnityshässäkät. Autovaraosasta olis saanut sellaset mitä käytetään kuormureissa sen yläpeilin joka näyttää alaspäin (mikä sen nimi onkaan
) kiinnittämiseen, mutta nekin ois maksanut 13 euroo kipale joten liikaa. Eli nyt pitäisi askarrella-paskarrella ite jostain varret. Mutta peilit on kyllä tosi tyylikkäät
.
Aika näyttää pitääkö kansipahvi tms vaihtaa, paisuntasäiliö oli öljyinen mutta saa nähä jatkuuko kehitys pahaan suuntaan.
Myös öljykorkki oli harmaa, mutta se saattaa johtua seisonnan aiheuttamasta kosteudesta, itse öljy ei näyttänyt vetiseltä ja nyttenhän se on vaihdettukin.
Että kyllä tossa rojektia pukkaa
Kuten teknisellä puolella jo kerroinkin, joku varastaa virrat akusta.
Vilkku/parkkiumpion sain RYSSAlta Jyväskylästä, kuten myös pyyhkijän hieman vajavaisen vivuston josta täytyy jotain alkaa työstää.
Tuulilasi on tilattu, ja sivuikkuna ja jotain muuta toivottavasti löytyy Venäjältä.
Tampereen autovaraosasta (raskaankaluston varaosaliike) hain peilit, pienimmät sentään mitä firmasta löytyi. Maksoivat 13 euroa kipale, eli vähemmän kuin Bilteman pilipalipikkupeilit. Ongelmana se, että niihin tarvisi varret ja kiinnityshässäkät. Autovaraosasta olis saanut sellaset mitä käytetään kuormureissa sen yläpeilin joka näyttää alaspäin (mikä sen nimi onkaan


Aika näyttää pitääkö kansipahvi tms vaihtaa, paisuntasäiliö oli öljyinen mutta saa nähä jatkuuko kehitys pahaan suuntaan.

Että kyllä tossa rojektia pukkaa

Reippaina käymme rekkain alle 

Pahvi rikki jos vesitilassa öljyä... kandee myös plaanata kansi kun on irki... Jos tarvit toisen kannen että saa nopeemmin kasaan niin täältä löytyyNonnis kirjoitti:Aika näyttää pitääkö kansipahvi tms vaihtaa, paisuntasäiliö oli öljyinen mutta saa nähä jatkuuko kehitys pahaan suuntaan.Myös öljykorkki oli harmaa, mutta se saattaa johtua seisonnan aiheuttamasta kosteudesta, itse öljy ei näyttänyt vetiseltä ja nyttenhän se on vaihdettukin.



Yksi 1600 kone minkä purin oli juuri tuollain vuotanut ja öljyä oli mennyt 2&3 pyttyihinkin ja vesitilaan mutta laakeri pinnat olivat vielä ihan priimat joten ei liene kuitenkaan hukannut ihan kaikkia paineita, painemittari näytti kuitenkin tyhjäkäynnillä aika olemattomia arvoja... Kenties ei ollut ajettu paljoa (pahvi oli vaihdettu) joten kyse voi olla virheestäkin momenteissa...

124/2101 practical beauty
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
No se mittari nyt on semmonen suuntaa kertova. Mutta jos se viisari ei mihkään liiku ja kierroksia on koneessa niin ei kyllä kaikki ole kunnossa. Mutta tosiaan jos paineet karkaa ja menee puurot ja vellit sekasin (öljy ja vesi) niin ei sit ihme jos ei viisari värähdä. Ei muuta kun kansi irti ja Tammer Dieseliin. Tai ohan sitä kai halvempiakin paikkoja. Esim. en tiä mitä Häihälän Leo ottaa rahnaa.Nonnis kirjoitti:Joo ei tolla sinällään oo kiire kun auto ei varsinaisessa ajossa ole.
Öljynpainemittari näyttää aika surkeita lukemia, mutta niin kai Ladan mittari aina, ei kai se oikeita paineita kerro?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Galleriassa näyttää jo olevan:Hanna kirjoitti:Milloin näemme kuvan tästä uudesta Nivastasi?
http://nanno.homeip.net/ladagalleria/in ... ?cat=10004
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Tänään haettiin vikalista:
Asiapaperit: uusi ajoneuvovero erääntynyt, käyttökielto POSTI EI OLE ENÄÄ ENTISENSÄ, EN OLE IKINÄ SAANUT SITÄ LASKUA, KYSE ON SIIS MUN VEROISTA
Käyttöjarru: takana 0,5/1,5 kN
Pakokaasupäästöt: HC yli 600 ppm
Alusta: ruostevaurioita: oikea helma, takahelma, palkit taka-akselin edessä
Renkaat: sekarengastus (no ei jaksettu vaihtaa rengasta katsastukseen)
Etuakselisto: oikealla laakerivälystä
Kori: konepelti ei pysy kiinni (aijaa??)
Vetolaitteet: Takapuskurin ja vetokoukun kiinnityskohdat (vetokoukun kiinnityksessä jotain omaa patenttia)
Peilit: vasen puuttuu (puuttuu siis kumpikin)
Tuulilasin laitteet: ei toimi (no ei niin mutta tänään saatiin vivusto)
Iskarit omituisesti kuluneet etu vasen 76% oikea 37%
taka vasen 24% oikea 73%
Päästöt
HC 1000
CO 0,2
O2 5
CO2 12,1
Asiapaperit: uusi ajoneuvovero erääntynyt, käyttökielto POSTI EI OLE ENÄÄ ENTISENSÄ, EN OLE IKINÄ SAANUT SITÄ LASKUA, KYSE ON SIIS MUN VEROISTA

Käyttöjarru: takana 0,5/1,5 kN
Pakokaasupäästöt: HC yli 600 ppm
Alusta: ruostevaurioita: oikea helma, takahelma, palkit taka-akselin edessä
Renkaat: sekarengastus (no ei jaksettu vaihtaa rengasta katsastukseen)
Etuakselisto: oikealla laakerivälystä
Kori: konepelti ei pysy kiinni (aijaa??)
Vetolaitteet: Takapuskurin ja vetokoukun kiinnityskohdat (vetokoukun kiinnityksessä jotain omaa patenttia)
Peilit: vasen puuttuu (puuttuu siis kumpikin)
Tuulilasin laitteet: ei toimi (no ei niin mutta tänään saatiin vivusto)
Iskarit omituisesti kuluneet etu vasen 76% oikea 37%
taka vasen 24% oikea 73%
Päästöt
HC 1000
CO 0,2
O2 5
CO2 12,1
Reippaina käymme rekkain alle 
