Fiat Uno:n vanteet ? !

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
BA3
Viesti:

Fiat Uno:n vanteet ? !

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Auttakaa miestä mäessä ! Käykö fiat uunon vanteet Lataan ? :roll:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

mulla oli kerran yhdessö Samarassa talvitöppöset Unon vanteilla. Ne sopii muuten mutta etupyöristä piti muistaaksi viilata milli pois vanteen keskireiästä. Takatuupparista en nyt osaa sanoa varmasti, uskon kuitenkin sopivan.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
kapa

Viesti Kirjoittaja kapa »

Takavetoisessa ei käy eteen, ottaa jarrusatulaan kiinni. Taakse taisi sopia.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
micco

Viesti Kirjoittaja micco »

Mulla oli turpouunon alupallot takatuupparissa. Etuvanteiden keskireikiä joutui vähän suurentamaan mutta muuten sopivat hyvin. 185 levyiset takarenkaat ottivat tosin joissain tilanteisssa kiinni takajousiin joten jotkut levityspalat olisivat olleet tarpeen.
kapa

Viesti Kirjoittaja kapa »

Mun kokemukseni perustuu Unon peltivanteisiin. Siis että ottaa edessä jarrusatulaan kiinni.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Odessa

Viesti Kirjoittaja Odessa »

Saas nähhä kui käy.
Vaihdoin Samaran Mangelsit läjään hiivatin vanteita. Päällisin puolin näyttävät hyviltä, mutta saapi nähä. Viikonlopun jälkeen tulee kommentteja.
Ladalla ajaminen on machoa.
Ladan omistaminen machokismia.

Skoda Favorit 1991 - Havelin kastanjetti
lada 1500s

Re: Fiat Uno:n vanteet ? !

Viesti Kirjoittaja lada 1500s »

BA3 kirjoitti:Auttakaa miestä mäessä ! Käykö fiat uunon vanteet Lataan ? :roll:
kyllä spii ku mulla on unon vanteet ladassa :) :)
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

perkeleen uunon vanteet, väittäisin että ne on p:stä. Ruiskusamarassa on talvirenkaat uunon vanteilla ja toisessa samarassa orkkis samaran vanteilla. ja olen ihan 99% vakuuttunut että noitten uuno vanteiden takia ei ruiskun etupyörissä pysy ilmat. Tänään oli lysähtänyt jo toinenkin etupyörä. Lisäksi uunovanteinen puskee enemmän. Voisiko ajokäyttäytymisen syitä hakea mm. väärän ET:n (onko se eri?) aiheuttamasta alustan oikeellisesta toimimattomuudesta?

orkkis on aina paras 8)
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Kyllähän noita yhteensopivuusongelmia voi tulla, ihan yllättäviäkin, vaikka vanne näyttäisi/tuntuisi paikoilleen ongelmitta asettuvankin. Orkkis on varmin vaihtoehto.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Bregade
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bregade »

En mää ny usko että Iigori on noita orggisvanteita miettiny piirtopöydällä montaa sekuntia, että toimiiko alusta ny hyvin vai ei ;) Todellisuuscheck: Vaihtakaa SOPIVAT renkaat niihin vanteisiin. Ei voi olettaa ettei auto puskisi jos esim. alla on Eko Turbot ja auarauskulmat päin honkia tai renkaat tasapainottamatta. On niin miljoona muuta syytä miksi auto käyttäytyy huonommin kuin erilaiset vanteet. Tottakai vanteen halkaisija ja ET vaikuttaa ajoon, mutta kyllä siihen on monta muutakin syytä. Itse heittäisin noi alkuperäiset tusina-tonnikiekot kuuhun asti jos olis varaa ostaa talvirenkaisiinkin jotkut kunnon compomotivet tai vastaavat kevyet pallot.
Matti / Ladidos Tampere
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Toleranssit Ladan orkkisvanteissa eivät tosiaankaan ole länsimaisella tasolla. Mutta ongelmastahan selviää hankkimalla kunnon vanteet; nekään kun eivät välttämättä maltaita maksa.
R-J
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

minä olen ainakin ollut tyytyväinen orkkis vanteisiin, ei niissä mitään huomattavia vikoja ole ollut, mutta noi uunon vanteet... tai mistä sen tietää varmalleen onko oireet niiden vika.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Ei mullakaan takapotkun vanteet kelvottomia olleet, yksikään. Ihan asiallisia olivat. Mutta huonojakin varmaan joukosta löytyy. Renkaita ainakin tuli joskus, ihan susia.
R-J
Vastaa Viestiin