Yritänkö myydä vai korjaanko?
Yritänkö myydä vai korjaanko?
Morjens!
Ehkä joku Ziguli-asiantuntija voisi ystävällisesti neuvoa, onko mahdollista yleensäkään saada kolaroidusta Lada 1300 (2107) m-90 (mittarilukema n. 125.000) mitään (rahaa), jos sitä yrittäisi myydä esim. tässä foorumissa? Auto on muuten aivan ajokunnossa, kuskin puoleinen etuovi ja vasen etusiipi kurtussa. Uusi (käytetty?) ovikin on jo tilauksessa. Kolaroitu ovi on sen verran rutussa, että sitä ei saa lukkoon. Kannattaisiko vaurioitunut etusiipikin vaihtaa ennen myyntiyritystä? Pirssi on ollut minulla alusta asti, siis eka omistaja yrittäisi myydä sitä. Autossa on hieman ruostevaurioita. Plussan puolelle menee mielestäni se, ettei tässä mallissa ole vielä katalysaattoria. Katsastettu kesällä 2004. Autoa on käytetty lähinnä työmatkoihin ja pääsen ensi kesänä eläkkeelle, joten en välttämättä tarvitse enää tätä vanhaa "ystävää".
Terv. J.S.
Ehkä joku Ziguli-asiantuntija voisi ystävällisesti neuvoa, onko mahdollista yleensäkään saada kolaroidusta Lada 1300 (2107) m-90 (mittarilukema n. 125.000) mitään (rahaa), jos sitä yrittäisi myydä esim. tässä foorumissa? Auto on muuten aivan ajokunnossa, kuskin puoleinen etuovi ja vasen etusiipi kurtussa. Uusi (käytetty?) ovikin on jo tilauksessa. Kolaroitu ovi on sen verran rutussa, että sitä ei saa lukkoon. Kannattaisiko vaurioitunut etusiipikin vaihtaa ennen myyntiyritystä? Pirssi on ollut minulla alusta asti, siis eka omistaja yrittäisi myydä sitä. Autossa on hieman ruostevaurioita. Plussan puolelle menee mielestäni se, ettei tässä mallissa ole vielä katalysaattoria. Katsastettu kesällä 2004. Autoa on käytetty lähinnä työmatkoihin ja pääsen ensi kesänä eläkkeelle, joten en välttämättä tarvitse enää tätä vanhaa "ystävää".
Terv. J.S.
No toi korjauttaminen ei kannata mutta jos ite korjaa niin sitten se voi kannattaa... hinnat on jotain 50 - 300 eur mitä voi odottaa ton ikäisestä ja ajetusta riippuen kunnosta ja onko leimaa... huippukuntoiseta vähän ajetusta voi pyytää enemmänkin...
Ite voisin tarjota 50 eur tossa kunnossa näkemättä...
Ite voisin tarjota 50 eur tossa kunnossa näkemättä...

124/2101 practical beauty
Harmi että kolaroitu, tuo etulokarin vaihto on aika veemäinen homma kun se on pistehitsattu runkoon kiinni. Ovi on tietty helppo vaihtaa. Noilla korjauksilla ja olettaen että ruosteeton ja tekniikaltaan toimiva, niin saahan siitä muutaman satasen, ehkä jopa viisi. Sen enempää tuskin uskaltaa toivoa.
Harmi vaan, kun tuommoinen olisi melko loistava käyttöauto.
Ladakerhon lista on muuten varmaan aika surkee paikka myydä Ladaansa kun täällä kaikilla tuppaa jo sellainen olemaan, vaikka eihän sitä tiedä kuka innostuu valikoimaansa kartuttamaan.
Jos olisin sinä niin korjaisin priimakuntoon ja pitäisin vaikka kesäistä sunnuntaiajelua silmällä pitäen tallessa ennemminkuin myisin jollekin teinille joka maalaa sen spreillä ja ajaa loputkin pellit ruttuun.
Ja kaikki tämä siis olettaen että ruosteeton ja hyväkuntoinen yksilö jos ei kolarointeja lasketa.
Kyllähän Ladat näköjään kestää yli ihan hyvin 125 000 km jos niistä on vaan pidetty hyvää huolta -se vaan että kukaan ei yleensä niin tee.
Harmi vaan, kun tuommoinen olisi melko loistava käyttöauto.
Ladakerhon lista on muuten varmaan aika surkee paikka myydä Ladaansa kun täällä kaikilla tuppaa jo sellainen olemaan, vaikka eihän sitä tiedä kuka innostuu valikoimaansa kartuttamaan.
Jos olisin sinä niin korjaisin priimakuntoon ja pitäisin vaikka kesäistä sunnuntaiajelua silmällä pitäen tallessa ennemminkuin myisin jollekin teinille joka maalaa sen spreillä ja ajaa loputkin pellit ruttuun.
Ja kaikki tämä siis olettaen että ruosteeton ja hyväkuntoinen yksilö jos ei kolarointeja lasketa.
Kyllähän Ladat näköjään kestää yli ihan hyvin 125 000 km jos niistä on vaan pidetty hyvää huolta -se vaan että kukaan ei yleensä niin tee.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
aika normi hinta noille kolaroiduille on siinä 50 euron paikkeilla, eli myymällä ei saa juuri mitään. Paitsi jos myy osina voi helposti saada muutamasta osasta jo enemmän kuin koko auton myyntihinta olisi.
jos auto on muuten huippu ja sille on käyttöä, kannattanee sen korjaukseen panostaa. huippuyksilöitä ei välttämättä saa enää halvalla jos saa ollenkaan. kaikkia raatoja saa kyllä hintaluokassa alle 300 euroa, mutta vaikka ei olisikaan kolaroitu niin kyllä niihinkin saa aina jonkin verran iskeä rahaa hankintahinnan lisäksikin.
kaikki riippuu tietysti kolarivaurion laadusta esim. minulla on tollainen kolaroitu Combi hintaa autolla oli muutama kymppi eikä välttämättä näytä kovin pahalta, mutta kyllä mieluummin kannatti varaosiksi laittaa, kun tutustui tarkemmin kolarin jättämiin jälkiin. etummainen runkopalkki (osin ruosteinen) oli pettänyt ja taittunut poikki. korjaaminen olisi maksanut varmasti muutaman rahan, mutta osina saa hankintahinnan pian takaisin.
jos auto on muuten huippu ja sille on käyttöä, kannattanee sen korjaukseen panostaa. huippuyksilöitä ei välttämättä saa enää halvalla jos saa ollenkaan. kaikkia raatoja saa kyllä hintaluokassa alle 300 euroa, mutta vaikka ei olisikaan kolaroitu niin kyllä niihinkin saa aina jonkin verran iskeä rahaa hankintahinnan lisäksikin.
kaikki riippuu tietysti kolarivaurion laadusta esim. minulla on tollainen kolaroitu Combi hintaa autolla oli muutama kymppi eikä välttämättä näytä kovin pahalta, mutta kyllä mieluummin kannatti varaosiksi laittaa, kun tutustui tarkemmin kolarin jättämiin jälkiin. etummainen runkopalkki (osin ruosteinen) oli pettänyt ja taittunut poikki. korjaaminen olisi maksanut varmasti muutaman rahan, mutta osina saa hankintahinnan pian takaisin.

Kas, tuolla myyntiosastolla joku yrittää kaupata vuosi sitten katsastettua, melkein yhtä paljo ajettua katalysaattori ladaa 500Eurolla. Maku asia tietenkin, mutta itse käyttöautoksi ostasin mielluumin katittoman kolariauton, jossa on leimaa jäljellä kuin katalysaattori autoa missä leima ummessa. Sillä edellytyksellä tietenkin että kolariauto ois liikennöinti kunnossa ja vauriot lähinnä kosmeettisia.
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Korjaa, ja lähde yhdessä vanhan ystävän kanssa eläkkeelle. Jos myyt sen, se rupeaa kuitenkin pian harmittamaan ja jos satut tarvitsemaan vain satunnaisesti autoa, niin tuo kestää sinulla loppuelämäsi. Annan vanhalle uskolliselle ystävällesi myös leppoisat eläkepäivät...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Minäkin ostin aikoinaan eka nappikseni muutamalla kympillä (markoissa) ja ajelin sillä pitkälti yli 100 tkm, ennen kuin myin tai siis vaihdoin pois. Ja oli ns. loppuunajettu, kaikkien tuttujen mielestä, jo hankintavaiheessa.Nonnis kirjoitti:Kun taas minä sain oman combini leimattuna neljälläkympillä ja aika pienellä vaivalla uuteen leimaan.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Tämä saattaisi olla järkevintä, olisi auto käytettävissä vielä eläkepäivinäkin, jos sitä joskus sattuisi tarvitsemaan. Myymällä ei kuitenkaan hirveitä irti saa. Osina myymällä loppupeleissä varmasti pärjäisi parhaiten. Mutta mikäli autolle on käyttöä eläkepäivinäkin, eikä säilytys yms. seikat tuota ongelmia; niin kannattaisi harkita vielä tuota kaverin säilyttämistä perheessä.Vanja-eno kirjoitti:Korjaa, ja lähde yhdessä vanhan ystävän kanssa eläkkeelle. Jos myyt sen, se rupeaa kuitenkin pian harmittamaan ja jos satut tarvitsemaan vain satunnaisesti autoa, niin tuo kestää sinulla loppuelämäsi. Annan vanhalle uskolliselle ystävällesi myös leppoisat eläkepäivät...
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Korjatako vai myydä?
Viipurista löytyi uusi ovi hintaan 43 €. Paikallisissa romiksissa käytettyjen ovien (eivät mitään hyväkuntoisia) hinnat olivat liikkuneet 15 -30 eurossa. Eiköhän ne täällä oo samaa hintaluokkaa. Olis vain kannattanut tilata maalikin sieltä, on kuulema reippaasti halvempaa kuin Härmässä. Etusiipi naapurissa maksaisi parinkympin paikkeilla. Jätän toistaiseksi sen oston kuitenkin vielä hautumaan. Siispä näillä näkymin yhteiselomme Zigulin kanssa tulee jatkumaan.
Nykyinen muijafrendi sanoi hyvin kyllästyneen tuntuisena, että normaalit ihmiset olisivat vieneet tuollaisen romun oitis kaatopaikalle, eivätkä ylipäätään haaveilisi korjaavansa sitä enää katsastuskuntoon. Muuten, voiko ihminen yleensäkään olla (enää) normaali, jos on yli 20 vuotta omistanut ainoastaan Ladoja, eikä juuri muilla vehkeillä pahemmin edes ajellut????
J.S.
Nykyinen muijafrendi sanoi hyvin kyllästyneen tuntuisena, että normaalit ihmiset olisivat vieneet tuollaisen romun oitis kaatopaikalle, eivätkä ylipäätään haaveilisi korjaavansa sitä enää katsastuskuntoon. Muuten, voiko ihminen yleensäkään olla (enää) normaali, jos on yli 20 vuotta omistanut ainoastaan Ladoja, eikä juuri muilla vehkeillä pahemmin edes ajellut????
J.S.