Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Mualari-Man kirjoitti:Tulihan se leima vihdoin. Katsastusmieski oli mukava, ei vaan ollu kovin tottunut pelaamaan Ladojen kanssa, sillä virta-avaimen ja nokka pellin kanssa oli ongelmia Ihaili samalla hianoa kyynärtukea... ei meinannu uskoa, että se on Ladaan tehty. Sitte sano lopuks "Eipä tässä ny mitään sanomista ollu, vuoden saat taas nauttia."
Nimenomaan. Nauttia.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
ne katsastus miehet välillä pikkutarkkoja mutta eipä onneks yhdestä polttimosta ruvennut valittaan kun koulus laitoin yhtä camryä ja en huomannut että toinen pakkivalo oli simahtanut.
jarrut ym.huolsin mutta se polttimo jäi.
KTC kirjoitti:ne katsastus miehet välillä pikkutarkkoja mutta eipä onneks yhdestä polttimosta ruvennut valittaan kun koulus laitoin yhtä camryä ja en huomannut että toinen pakkivalo oli simahtanut.
jarrut ym.huolsin mutta se polttimo jäi.
Ei ne enää (yleensä) mitään niuhottajia oo.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Tänään oli omassa 2105 1500S -95 mallissa jotain todella pahasti vialla. Vein katsastukseen eikä löytäneet mitään huomautettavaa.
Päästömittauksen vein mennessäni, sillä Tkkurilan Autokorjaamo mittasi taas päästöt etukäteen (edullinen paikka muuten kun sopii mittausajan puhelimitse eikä ole kiiru).
Uhkasin tehdä meidän vihreästä kanttilampusta puutarhatraktorin, jos se ei mene katsastuksesta läpi. Viime keskiviikkona vein sitten Stalinin konttorille, ja kas kummaa, läpi meni! hyväkuntoseksi haukkuvat, vaikka kori on aivan ruosteessa ja lommot on oiottu kumivasaralla ilman sen kummempia silotteluja. Perän vuotavasta stefasta tuli ainoa huomautus ja pakokaasuarvot ovat kuulemma ihanteelliset. 175000 kilometriä ei siis ole tonnikakssataselle vielä mitään. Nyt mun täytyy löytää toinen aihio sille puutarhatraktorille.
Eikä tullu. kuskinpuoleinen takajarru ei ottanut tarpeeksi ja toisella puolella oli pohjassa korroosiovaurio. melko pitkäkin vielä.Oli joskus pantu sinne paikka ja tehty homma huonosti.
Jarrut kyllä piti ihan hyvin kun meinasi männäviikolla tulla hirvi syliin...
No nyt se leima vihdoin tuli. Sitä takajarrua ei millään meinannut saada tarpeeksi pitäväksi. Sylinteri on vaihdettu, kengissä on pintaa riittävästi ja kehimiset on tehty. Jarrutettaessa liukkaalla se jarru ottaa selvästi eniten, auto kääntyy sinnepäin- Silti jarruvoiman ero takana oli 19 % tämän jarrun tappioksi. Kummallista.
Eilen leimattiin Samara, vaikka päästöt oli metsässä. Vika johtui pakoputken reiästä, (ei siitä isosta takimmaisesta). Inssi laittoi rukkasen reiän päälle ja jopa oli puhtaat pakokaasut. ei ennen vanhaan olisi tällaista joustavuutta ollut.
Pavlovits kirjoitti:Eilen leimattiin Samara, vaikka päästöt oli metsässä. Vika johtui pakoputken reiästä, (ei siitä isosta takimmaisesta). Inssi laittoi rukkasen reiän päälle ja jopa oli puhtaat pakokaasut. ei ennen vanhaan olisi tällaista joustavuutta ollut.
Siis onko tuo totta? Kyllähän katsastusinssit nykyään ihan hyvin palvelevat, mutta tuo on jo huippukohtelua. Itselläkin on katsastus edessä, myöhemmin tänä vuonna. Satakymppi pitäis käyttää eka kertaa näytillä.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
itse kävin näyttämässä satakympin viime perjantaina
katsastus sujui erittäin asiallisesti neljä miestä tarkasti auton koska tämä oli ensimmäinen 110 joka kyseisellä konttorilla kävi
tosin miehiltä lopahti into kun kerroin että perustekniikka on 20 vuotta jo samarassa koeajettu
sen jälkeen miehet lähinnä totesivat että niinhän näyttää olevan ja leima paperiin
edes siniset parkkilamput eikä kumimassalla paikattu takavaimennin aiheuttanut mitään toimenpiteitä vaikka molemmista erikseen vielä kysyin
lampussa jos E-hyväksyntä niin saa sinertää ja äänenvaimentimen pinta saa olla pehmeä mikäli ei vuoda eikä aiheuta palovaaraa
Igor sai leiman viime kuun puolella, jälkitarkastukseen jäi ainoastaan raidetangonpää->uusin koko raidetangon ja siis leima tuli.
Tänään sitten oli vihdosta viimein Galinan vuoro, ei kattonu ees toimiiko kaikki valot,töötti,pyyhkijät eikä koputellu, renkaitakaan ei venkutellu liiemmin ku näki jo kättelyssä että raidetangot uusittu kokonaan ja siis leima tuli ilman moitteen sanaa, kyl ne kattastusmiehetkin näköjään antaa arvoo ku näkevät että on viimesen päälle tehty. Pientä remppaahan se tosin vaati ennen leimaa, viimisimpiä mainitakseni: etupyörän laakeri uusix, takapyörän laakeri uusix, raidetangot kokonaan uusix, takajarrukengät uusix, takajarrusylinterit uusix ja takajarrulinjan putket uusix.