jusu kirjoitti:Pelottaa jo ajatellakin, että jotkut ihmiset saattavat todellakin kuvitella, että ajonvakautus/hallintajärjestelmät ehkäisevät vaaratilanteita jotenkin!
Siis nehän vain helpottavat niistä selviytymistä, eivät ne fysiikan lakeja kykene mitenkään kumoamaan.
Kuljettaja voi sitä paitsi aina omalla toiminnallaan ulosmitata turvallisuutensa, vaikka auto olisi pullollaan kaikkia vimpaimia ja alla kuinka hyvät renkaat tahansa.
Totta joka sana. Tahtoo vain monelta nykyautoilijalta unohtua.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Yhteen aikaan tuli aina luettua tutkijalautakunnan kuolemaan johtaneista kolareista tekemät raportit. Enää ei viitsi, kun samat aisat toistuvat kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Kyllä ne pelättävimmät ohjukset ovat yli kymmen vuotta vanhoja autoja. Niitä ajavat yleensä sellaiset ihmiset, jotka eivät enää välitä yhtään mistään mitään. Kortti on menetetty ajat sitten, auto on katsastamaton ja kuskin kunto samaa luokkaa auton kanssa. Toki kyllä siellä joukossa aina joksus on niitä hyvin menestyvien juppien uusiakin autoja. Aikanaan, kun neliveto alkoi yleistyä, jotkut kuvittelivat, että niihin ei vaikuta keskipakoisvoima ollenkaan.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Onhan siellä iso joukko näitä välinpitämättömiä. Mutta kyllä Suomen autokanta on sen verran vanhaa, että vanhemmilla autoilla ajelee tunnollisiakin kansalaisia. Jotka noudattavat lakeja ja asetuksia.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Tuli vähän epäselvästi ilmaistua. Tarkoitin vain näitä kolaritapauksia niillä ohjuksien ongelmakuskeilla. Tottakai valtaosa vanhoilla autoilla ajavista on ihan kunnollisia ihmisiä.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone