Rallilada

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Rallilada

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Mitenköhän ladan saa kääntymään ja muitakin ajo-ominaisuuksia parannettua noin rallikäyttöä silmälläpitäen? Kuulin että käyttämällä warren jousia saisi alustasta "riittävän jäykän". Onko jollain kokemusta menevätkö miten hyvin paikalleen? Ralli-/jokkismiesten vinkit olisivat tervetulleita niin pääsisi noita riisikuppeja kyykyttämään.
RYSSA

jouset

Viesti Kirjoittaja RYSSA »

:shock: eteen mersun etujouset 123 mallin tai pystylampun,takana omat jouset.
8293

Re: Rallilada

Viesti Kirjoittaja 8293 »

Stefa kirjoitti:Mitenköhän ladan saa kääntymään ja muitakin ajo-ominaisuuksia parannettua noin rallikäyttöä silmälläpitäen? Kuulin että käyttämällä warren jousia saisi alustasta "riittävän jäykän". Onko jollain kokemusta menevätkö miten hyvin paikalleen? Ralli-/jokkismiesten vinkit olisivat tervetulleita niin pääsisi noita riisikuppeja kyykyttämään.
:idea: jos en väärin muista niin taunuksen ja volvon 140srj
jousista tulee hyvä paketti alustan niveliä ei tarviiuusia mutta vahvista
pallonivelien pultit vaihtamalla en kovempaan materiaaliin,ja sitten ei kun
hyppy yli nypyn.
taskuteppo

Viesti Kirjoittaja taskuteppo »

oli muuten hauskan näköstä kun eno ja kaverin isoveli otti loikkaa ladalla.
kyllä ne sen 7metriä pääs...
jykä

Viesti Kirjoittaja jykä »

Alatukivarren ja etupalkin väliin prikkoja, saa pyörät vähän kallistumaan ja laittaa takammaiseen enemmän niin rengas tulee myös vähän eteenpäin. Ja etupää tulee olla raideväliltään leveämpi kuin takapää.
rhmotor

Viesti Kirjoittaja rhmotor »

Vähän haritusta etupyöriin vielä, niin kääntyy kans paremmin. Tosin suoralla on levottomampi...
pietu0ne

Viesti Kirjoittaja pietu0ne »

käyx noi mersun jouset sen suurempia muutoksia tekemättä ladaan. on meninki tehä itekin vähä ralliladaa. on aika letkeet omat jouset.
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Viesti Kirjoittaja markku »

Ainakin mulla oli silloin noin 12 vuotta sitten f ryhmän ladassa volgan jouset josta oli katkastu kierros pois.Oli tosi jäykät saada paikalleen mutta menee kovalla työllä,ja takana omat ja joka kulmassa bilstein,ja minun mielestä aika hyvä oli :P
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

mulla ois tossa vfts semmoinen paketti kuin:
vakiojouset lisättynä yksi kierros lisää.
alatukivarsia tuotu 1,5cm eteenpäin etupalkkia muuttamalla.
lyhkäset ohjausvarret
takana farmarin jäykemmät jouset
joka kulmassa bilsteinit.
tuplakallistuksen vakaaja.
iskarin ja kallistuksenvakaajan kiinnitys pultit vaihdettu 10mm.
pyöränkulmat vakiot,ei ole puskemis ongelmaa sen jälkeen kun etu
palkki tehtiin.
koitimme noita mersun ja volgan jousia mutta totesimme ne liian koviksi
pito on parempi noin perstuntumalla vakio jousilla.
mutta maku asiosta ei voi kiistellä.
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

ladaracing pori kirjoitti:mulla ois tossa vfts semmoinen paketti kuin:
vakiojouset lisättynä yksi kierros lisää.
alatukivarsia tuotu 1,5cm eteenpäin etupalkkia muuttamalla.
lyhkäset ohjausvarret
takana farmarin jäykemmät jouset
joka kulmassa bilsteinit.
tuplakallistuksen vakaaja.
iskarin ja kallistuksenvakaajan kiinnitys pultit vaihdettu 10mm.
pyöränkulmat vakiot,ei ole puskemis ongelmaa sen jälkeen kun etu
palkki tehtiin.
koitimme noita mersun ja volgan jousia mutta totesimme ne liian koviksi
pito on parempi noin perstuntumalla vakio jousilla.
mutta maku asiosta ei voi kiistellä.
Miten on ratkaistu tuo alapalkin muutos?Tuliko raskaammaksi ohjattavuus?Pitikö ylä- ja alapallon asentoa muuttaa?
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

alatukivarsien kiinnitys paikkaa siirrettiin eteenpäin.
1.5 cm riittää kääntymisen parantamiseen jos enemmän niin ohjaus tulee jonkin verran jäykemmäx. nyt se on normaali joskin itellä on kuulalaakeroitu apusimpukka.
ois varmaankin helpompi pistää kuva kuin selittää miten se siirto onnistuu.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Eli tuossahan olkatapin kallistumaa muutetaan, sitä kautta camber lisääntyy käännettäessä huomattavasti. Samaan, joskaan ei noin paljoa, ideaan päästään kun alatukivarren ja etukelkan takimmaisen kiinnityspultin alle mätetään prikkoja.

Kuvat tuosta olisi kivoja, jos saat sähköiseksi niin voin laitella kyllä koko kansan ihmeteltäväksi.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
larbatzi
Viestit: 140
Liittynyt: 4.10.2004 9:09

Viesti Kirjoittaja larbatzi »

Miksi etu tuki varsia siirretään eteen päin ???

Ja pari vinkkiä kilpa autoiluun
Taka akseliin ketjut rajottaan taka akselin liikkumista
Mersun jouset edessä on hyvät takana vakiot jouset ovat hyvät
Kunnon iskarit eteen tai toinen pari iskareita rinnalle.
Paljon aurausta etu pyörille
Taakse kunnos puslat tuki varsiin.
kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

[quote="larbatzi"]Miksi etu tuki varsia siirretään eteen päin ???

Ja pari vinkkiä kilpa autoiluun
Taka akseliin ketjut rajottaan taka akselin liikkumista
Mersun jouset edessä on hyvät takana vakiot jouset ovat hyvät
Kunnon iskarit eteen tai toinen pari iskareita rinnalle.
Paljon aurausta etu pyörille
Taakse kunnos puslat tuki varsiin.[/quote]

HOHHOIJAA!!!! menee varmaan jokkiksessa mutta ei KILPA-AUTOSSA noilla säädöillä.
Avatar
larbatzi
Viestit: 140
Liittynyt: 4.10.2004 9:09

Viesti Kirjoittaja larbatzi »

niin jokkis ja muihin ton tyyllisiin vehkeisin noita lähinnä tarkotin.
kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
Vastaa Viestiin