Vieraat koirat
- Lada-Jussi
no mikä tässä nyt sitten oli ongelma? eikös koirissakin ole ihan sellaisia rotuja mitkä voivat/haluavat olla pihalla. Usein ainakin kaikenlaisia pystykorvia näkee täällä maalla pääsääntöisesti pihalla. Eikös koirakin alunperin ollut hyötyeläin, jota on käytetty työkaluna erillaisiin tehtäviin.Nonnis kirjoitti:Toivottavasti kukaan ei myy sulle koiraa kun oot tolla asenteella liikkeellä.Lada-Jussi kirjoitti:mikä olis helppo ja edullinen vahtikoira farmille? Itse en kyllä koirista paljoa perusta mutta tuollaiseen työkäyttöön pihalle vahdiksi olisi ihan käytännöllinen. nyt täälllä on vain tuollainen lattioille kuseksiva räksyttäjä.

No jos ajatellaan miten kohtelet autoja, jotka on sulle pyhiä, niin miten kohtelisit koiraa josta et välitä paskan vertaa?? Ja riitä romujasko vartioimaan tarvisit jonkun viattoman luontokappaleen?
Ei koiraa voi noin vain säilyttää lieassa pihalla yötä päivää kesät talvet vaan se vaatii hoitoa ja huolenpitoa, ja ennen kaikkea koira on laumaeläin.
Ei koiraa voi noin vain säilyttää lieassa pihalla yötä päivää kesät talvet vaan se vaatii hoitoa ja huolenpitoa, ja ennen kaikkea koira on laumaeläin.
Reippaina käymme rekkain alle 

- Lada-Jussi
Nonnis kirjoitti:No jos ajatellaan miten kohtelet autoja, jotka on sulle pyhiä, niin miten kohtelisit koiraa josta et välitä paskan vertaa?? Ja riitä romujasko vartioimaan tarvisit jonkun viattoman luontokappaleen?

Totta. Vaikka en mikään eläinten ystävä olekaan, niin inhottaa jonkun koiran pitäminen pihakoristeena.Nonnis kirjoitti:Ei koiraa voi noin vain säilyttää lieassa pihalla yötä päivää kesät talvet vaan se vaatii hoitoa ja huolenpitoa, ja ennen kaikkea koira on laumaeläin.
Olisin saanut itselleni komean ja koulutetun seeferin ihan ilmatteeksi (paperit ja kaikki, kallis hurtta) mutta kieltäydyin juuri sen vaatiman huolenpidon takia. Kyseinen yksilö oli vieläpä erityisen seurallinen epeli ja olisi aina olllut mukana kaikessa toiminnassa, mikä oli helvetinmoinen haitta esim. autoremonttia tehdessä, kun aina sai työntää sen kuonoa joka välistä pois. Sen kiinnilaittaminen aiheutti pelkästään sen että se alkoi kovaan ääneen ikävöidä ja vaikka se normaalisti oli kiltti ja hiljakseen, niin kiinni ollessaan se ärhenteli ja yritti käydä kiinni.
Kaveri sen sitten otti ja siellä se on sillä pihalla lieassa 24/7, pääsee lenkille 2-3 kertaa päivässä ja pitää ikävää ja saa kuulla jatkuvaa rähinää siitä että pitää olla hiljaa. Välillä on vaikea sanoa, kumpi pitää kovempaa äläkkää, koira vai isäntä.

Tämä topikki taisi alkaa kaukaasian paimenkoirasta
Mulla on ollu aikoja sitten Pyreneitten paimenkoira, joka on samaa kokoluokkaa ja tavoiltaan seurallinen paitsi vahtiessaan. Suden kokoinen koira on vaarallinen typerille ja lapsille ja vaatii siis tiettyä vastuullisuutta omistajaltaan. Toki sellainen idiootti, joka menee ehdoin tahdoin syöttämään itsensä koiralle saa syyttää itseään.
Mitä sitten kissoihin tulee, niin pitäisin niistä ellen olisi vahvasti allerginen niille. Ja nuo tappamisjutut ovat omituista uhoilua. Itse olen harrastanut metsästystä vuosia ja luopunut siitä tiedostaessani eläinten oikeudet (tästä voi kommentoida ja kiistellä vapaasti). Äänestykset foorumilla avasin keskustelun Ladistin elukasta ja kerroin siinä omasta tuskallisesta hetkestäni, kun jouduin lopettamaan vanhan koirani. Mitä lähempänä eläintä on sen vaikeampaa sen lopettaminen (tappaminen) on. Se siitä machoilusta

Mitä sitten kissoihin tulee, niin pitäisin niistä ellen olisi vahvasti allerginen niille. Ja nuo tappamisjutut ovat omituista uhoilua. Itse olen harrastanut metsästystä vuosia ja luopunut siitä tiedostaessani eläinten oikeudet (tästä voi kommentoida ja kiistellä vapaasti). Äänestykset foorumilla avasin keskustelun Ladistin elukasta ja kerroin siinä omasta tuskallisesta hetkestäni, kun jouduin lopettamaan vanhan koirani. Mitä lähempänä eläintä on sen vaikeampaa sen lopettaminen (tappaminen) on. Se siitä machoilusta

Ladalla ajaminen on machoa.
Ladan omistaminen machokismia.
Skoda Favorit 1991 - Havelin kastanjetti
Ladan omistaminen machokismia.
Skoda Favorit 1991 - Havelin kastanjetti
- Lada-Jussi
se oli yksi metsästäjä pari vuotta sitten joka selitti mulle tosta kissan tappamisesta. Oli taloyhtiön pihassa ongelmaa kun kissat kävi lasten hiekkalaatikossa tarpeillaan. Ei hän niitä nyt ollut tappamaan alkamassa, mutta sanoi että se olisi hyvin mahdollista. Toisaalta mitä laki sanoisi taajamien keskustoissa ammuskelusta jollain metsästyskiväärillä?
Olen kyllä tietoinen eläinten tarvitsemasta huomiosta ja siitä vaivasta mikä siitä tulee. Harmittaa jo sekin kun jotkut pitää koiraa ihan vähänkin huonosti, kyllä koiran ilmeestäkin näkee jos se ei ole tyytyväinen. Mutta kyllähän mä koiran sisällekin päästäisin, nykyäänkin melkein joka yö mun vieressä nukkuu koira enkä ole sille siitä suuttunut. Pihassa olis kyllä puolihehtaaria tilaa koiran juoksennella ettei sen tarvii yhdessä paikkaa narun päässä jököttää sielläkään. Mutta taidan jättää ihan kustannus ja ajan puutteen takia mustin hommaamatta. Raatojen elektroninen vartiointi tulee helpommaksi ja halvemmaksi

Olen kyllä tietoinen eläinten tarvitsemasta huomiosta ja siitä vaivasta mikä siitä tulee. Harmittaa jo sekin kun jotkut pitää koiraa ihan vähänkin huonosti, kyllä koiran ilmeestäkin näkee jos se ei ole tyytyväinen. Mutta kyllähän mä koiran sisällekin päästäisin, nykyäänkin melkein joka yö mun vieressä nukkuu koira enkä ole sille siitä suuttunut. Pihassa olis kyllä puolihehtaaria tilaa koiran juoksennella ettei sen tarvii yhdessä paikkaa narun päässä jököttää sielläkään. Mutta taidan jättää ihan kustannus ja ajan puutteen takia mustin hommaamatta. Raatojen elektroninen vartiointi tulee helpommaksi ja halvemmaksi