Helppo homma kunhan ei sekota sytkän paikkaa. Eli hihnapyörä merkkiinsä, Jakaja pois. Uusi jakaja samassa sytytys vaiheessa sisään. Sit sytkää säätään tarkasti kohdilleen.
Ja toki jakajan akselin pitää olla oikean mittainen. Eli 1200 ja 1300 lohkoissa akseli on lyhyempi kuin 1500 ja 1600 lohkoissa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
sladisti kirjoitti:Kärjetön jakaja 2105:seen
onko kukaan vaihtanut onnistuneesti kärjetöntä sytkää kärjellisen tilalle?
Tai onko joku ottanut 2105 1500S:n '92 olevaa orkkis kärjetöntä sytkää toiseen autoon käyttöön?
Kun ajattelin 1600 koneeseeni tuon vaihtaa, mutta siellä on piuhaa niin maan pirusti... Joista yksi lähtee johkuu pakosarjassa olevaan anturiin, ja kaksi rapsikan jalkatilaan...
Onko nuo kolme "turhaa" piuhaa, jotka voi olla laittamatta mihinkään kiini?
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Miä vaihdoin asteekkikoneen 2102sen keulalle. Nyt en kyllä muista, miten miä sen kytkin, mutta ei siinä insinöörin taitoja vaadittu, kun miäkin sain sen onnistumaan.
Tuli miullekkin sitten järjetön sytkä, ja rempan jälkeen lähti vielä ensi starttauksella käyntiin.
Siis eihän siinä 1,5 kattipelin kärjettömän jakajan asentamisessa ole mitään ongelmia.
Ottaa kattipelistä jakajan, johtosarjan, sytkäboksin ja puolan irti. Sytytyksen johdot ei ole minnekään muualle kytketty.
Sitten menee sen auton nokkapellin alle mihin sen haluaa laittaa ja ottaa jakajan kannen irti ja katsoo tarkasti minne pyörijä osoittaa. Nykäsee jakajan pois ja kärjetön samaan paikkaan osoittamaan. Sitten vaihtaa/asentaa johdot boksin puolan paikoilleen.
Ainoa missä sähköissä pitää olla tarkkana on tuo että kytkee sähköt oikeinpäin puolaan, koska muuten ei toimi. Ja jos senkin laittaa väärinpäin niin ei hajoa mitään vaan voi vaihtaa oikeinpäin.
Siis jakajasta lähtee johto pakosarjalle anturiin ja repsikan jalkatilaan???Kuullostaa aika ufolta.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
pressa kirjoitti:axtec järjestelmässä vihreä johto afr-box numero 9 menee puolalle
Mitäs se tekee?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
pressa kirjoitti:tutkii kierroslukua ja sillä antaa tietoa boksiin että mitä seosta annetaan koneelle tai jotain
Ahaa. Epäilinkin että ei sillä kyllä mitään tekemistä ole sytkän toiminnan kanssa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
No nyt on sitten kärjetön sytkä... Ainoa onkelma vaihdossa oli se että kun vaihdoin puolan siinä samalla, niin toisessa autossa puola oli ylös alaisin Ja ensin siinä pähkäilin että mitä hel... Mutta sitten vaihdoin piuhat toisinpäin ja heti hörähti käyntiin...
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto