
Nivan-modifiointi osio!!!
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
joo ei laatikko ole muuttunut näyttää olevan laatikko 21074-1700005-40 sekä 1600 että 1700 malleissa (peugeot dieselissä eri) joku pieni ero. takavetoisten 5-v laatikkoo joiden mallit on 21074-1700005 (3,9 perällä) ja 21074-1700005-20 (4,1 perällä)
siis tuo ero mallikoodissa tulee jo niin pienestä, että puhutaan laatikossa olevasta nopeusmittarin käyttölaitteesta joka on erillainen!!
siis tuo ero mallikoodissa tulee jo niin pienestä, että puhutaan laatikossa olevasta nopeusmittarin käyttölaitteesta joka on erillainen!!

- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
nälkä kasvaa syödessä...
nyt tuli nivan korotus visio, siihen ei auta muu kuin toteuttaa se...
tutkiskelin toveri nivan kotisivuja ja ajattelin mennä maanantaina kyselleen paikallisesta tammerista nuita 99/900 saapin vietereitä ,onko noista jo maastokokemuksia ,kestääkö voim. siirto ko. muutoksen siis nivelien liikevarat? paljon nousi keula (mm) noilla, taakse varmaan sitten jousen yläpuolelle rojua. ja ehkä iskarin kiinnikkeiden nosto akselista.
kantopanssarit tulee kans kuhan työt alkaa...
nyt tuli nivan korotus visio, siihen ei auta muu kuin toteuttaa se...
tutkiskelin toveri nivan kotisivuja ja ajattelin mennä maanantaina kyselleen paikallisesta tammerista nuita 99/900 saapin vietereitä ,onko noista jo maastokokemuksia ,kestääkö voim. siirto ko. muutoksen siis nivelien liikevarat? paljon nousi keula (mm) noilla, taakse varmaan sitten jousen yläpuolelle rojua. ja ehkä iskarin kiinnikkeiden nosto akselista.
kantopanssarit tulee kans kuhan työt alkaa...
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Juu Lennyynhän ne saabin vieterit laitettiin ja sillä on ny ajeltu jonkin verran. Ekalla testireissulla meni vetarin ulompi tumppi poikki mut sekin lähinnä vanhuuttaan sen vaihtamisen jälkeen ei o ollu mitään onkelmaa.
Noi saabin jousethan on aikas tiheellä vieterillä eli jäykät. Jos haluu että se etupää joustaa paremmin ni sillo kannattaa mieluummin tehä niistä mersun jousista mut noilla saabin jousilla ainakin pysyy etupää ylhäällä.
Ite väkästin tänään Sierran jousista Nivaan sopivat, ne on 305mm pitkät ja tosi harvalla kierteellä eli joustaa hyvin mut niitten sisähalkasija on 100mm eli niille piti vähän antaa kaasupilliä ja taivuttaa päätykiepit kapeemmax että pysyy paikallaan. Noilla saabin jousilla ja kumin silvonnalla keula nousee semmosen vähintään 50mm.
Vakio
Korotettu

Noi saabin jousethan on aikas tiheellä vieterillä eli jäykät. Jos haluu että se etupää joustaa paremmin ni sillo kannattaa mieluummin tehä niistä mersun jousista mut noilla saabin jousilla ainakin pysyy etupää ylhäällä.
Ite väkästin tänään Sierran jousista Nivaan sopivat, ne on 305mm pitkät ja tosi harvalla kierteellä eli joustaa hyvin mut niitten sisähalkasija on 100mm eli niille piti vähän antaa kaasupilliä ja taivuttaa päätykiepit kapeemmax että pysyy paikallaan. Noilla saabin jousilla ja kumin silvonnalla keula nousee semmosen vähintään 50mm.
Vakio

Korotettu

- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Voisin!
Harmi kun en oo kerenny vielä tekeen tosta korotuksesta juttua tonne mun sivujen Nivanurkkaan, ois niin helppo vaan heittää linkki.
Saab 99/900 Combi-mallin takajousi, sisähalkasija 84mm, pituus 310mm ja langan vahvuus 15mm jolloin siis ulkohalkasijaksi tulee 114mm.
Tolla saabin jousella keula nousee mut jousto ei lisäänny yhtään ellei mahollisesti huononekin kun ovatten niin tiuhakierteiset eli jäykät, jos tahtoo sen joustavan paremmin ni sillo kannattaa hommata sinne mersun 115/124 etujouset josta katkasee sit sen 315mm pitkän ne joustaa paremmin.
Ja muutahan se korotus ei vaadi kun jousen vaihto ja se kumin silvonta.
Tarkastaa vaan sen jousen mitat ennenku ostaa että ovat: langan vahvuus 14-15mm, sisähalkasija 84-90mm ja pituus 300-315mm(mersun jouset pitemmät eli siis katkasee)
Harmi kun en oo kerenny vielä tekeen tosta korotuksesta juttua tonne mun sivujen Nivanurkkaan, ois niin helppo vaan heittää linkki.
Saab 99/900 Combi-mallin takajousi, sisähalkasija 84mm, pituus 310mm ja langan vahvuus 15mm jolloin siis ulkohalkasijaksi tulee 114mm.
Tolla saabin jousella keula nousee mut jousto ei lisäänny yhtään ellei mahollisesti huononekin kun ovatten niin tiuhakierteiset eli jäykät, jos tahtoo sen joustavan paremmin ni sillo kannattaa hommata sinne mersun 115/124 etujouset josta katkasee sit sen 315mm pitkän ne joustaa paremmin.
Ja muutahan se korotus ei vaadi kun jousen vaihto ja se kumin silvonta.
Tarkastaa vaan sen jousen mitat ennenku ostaa että ovat: langan vahvuus 14-15mm, sisähalkasija 84-90mm ja pituus 300-315mm(mersun jouset pitemmät eli siis katkasee)
Viimeksi muokannut TOVERI NIVA, 16.6.2005 9:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Pahoitteluni, nyt on tullut kirjotettuu virheellistä tietoa, korjasin tiedot ylläolevaan viestiin.
Eli kyseessä on Saab 99/900 Combi ja takajousi eikä etujousi ja sen tarkat, jousikirjasta tarkastetut mitat ovat pituus:310mm, ulkohalkasija:114mm, sisähalkaisija:84mm ja lanka 15mm
Toivottavasti kukaan ei vielä kerennyt noita etujousia ostaan tai sitten ainakin on kuitti tallella.
Eli kyseessä on Saab 99/900 Combi ja takajousi eikä etujousi ja sen tarkat, jousikirjasta tarkastetut mitat ovat pituus:310mm, ulkohalkasija:114mm, sisähalkaisija:84mm ja lanka 15mm
Toivottavasti kukaan ei vielä kerennyt noita etujousia ostaan tai sitten ainakin on kuitti tallella.