Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
”Sarjassamme isät työllistävät poikiaan” eli hetki KK - Ladan elämää (2105 1500 kat vm 91)
Tuossa keväällä sattui sopivasti lämmin päivä ja isipappa tietysti torkahti KK:n puikkoihin ja ajaa rojautti kotiojaan, eli lähes pääsi ehjänä kotipihaan muttei sitten kuitenkaan… No KK seisoi varmaan pari viikkoa ennen kuin ennätin sitä tutkia paremmin. Tutkiskelun seurauksena totesin että uusi loksu täytyy saada ja keulapeltiäkin täytyy pala vaihtaa.
Etuloksu löytyi sopivasti Riston varastosta ja pääsin vihdoin työstämään KK:ta. Etuhelmaan leikkasin palan varaosa-autosta. Hioskelin liitospinnat ja vedin Pajapohjaa päälle, sovittelin loksun paikalleen ja ruuvasin sen hiukan kine, tsekkasin kohdilleen ja hitsailin tulppahitsejä poraamiini (7mm) reikiin jne.
Loksun olin maalannut sisäpuolelta kokonaan pajapohjalla ja pintapuolelta hioin kaikki varastomaalit pois ja vedin epoksipohjamaalin päälle. Tässä vaiheessa meinasin että vedän vaan pintavärin päälle mutta laitoin sitten kuitenkin kittiä mikä taas tiesi lisää työtä… No hioin kitit ja vedin hiontamaalin päälle hioin ja maalasin… Hiukan kyllä huomaa ettei ole pintaa vetäny ihan eilen ja välimaali olisi ollut poikaa mutta ei raaskinut enää tuhlata kalliita aineita käyttökinneriin eli saa kelvata. Vielä pitää hioa muutama valuma kunhan kuivaa ja kiillottaa sumurajat. Lisäksi sisäpuolen massaus ja puskurin asennus jää ensviikkoon…
Työllä en pitäny kiirettä eli väliin mahtuu kokonaisia viikkoja joina en edes koskenut koko laitteeseen… No saipahan kuivua rauhassa…
Niin ja KK lyhenne tulee takaikkunatekstistä jonka joku edellinen omistaja oli ikkunaan liimannut - "KÖYHÄT KYYKKYYN"
HUOM KUVAT EIVÄT ENÄÄ TUOSSA OSOITTEESSA MUTTA JOS HALUA ON NIITÄ KATSELLA VOIN NE SINNE UUDESTAANKIN LATAILLA
Maalasitko ruiskulla vai spraykannulla?
Siistin näköistä jälkeä on kyllä.
Kesän aikana olisi tarkoitus harjoitella ruiskulla maalaamista omaan kippoon, ja jos tulee hyvä niin sitten onkin koko kesäksi hommia
noose01 kirjoitti:Hyvä hyvä. nää on aina hyödyllisiä aiheita.
Maalasitko ruiskulla vai spraykannulla?
Siistin näköistä jälkeä on kyllä.
Kesän aikana olisi tarkoitus harjoitella ruiskulla maalaamista omaan kippoon, ja jos tulee hyvä niin sitten onkin koko kesäksi hommia
Ruiskulla toki... Sudilla sisäpuolen kun en jaksanut ruveta peseen ruiskua sen takia...
Ja kysyä saa kun en ny jaksanut yksityiskohtaista selostusta laittaa
Laduri kirjoitti:Toi häivytysmaalaus ei ole mitään helpoimpia maalaustöitä
Millanen kompura sulla on ruiskua varte?
Joo no en tohon sen ihmeemmin edes ohentanut maalia kun tulee omaan käyttöön. Karhensin vaan matting pasten ja harmaan (ultra fine) karhunkielen kanssa reilusti pidemmälle kuin maalasin, kiillottuu helposti tahnalla ja jos oikea sävy niin ei paljoa huomaa, tai ei ollenkaan... onneksi ei ole valkoinen johon tulee helposti musta rantu kiillotusrajaan.
Jos tulee oikein hieno paikka näkyvässä paikassa voi vetää vaan ihan kiillotustahnalla niin ei tule naarmuja... Varsinkin massa - lakka sydeemissä noi naarmut näkyy hyvin, tää pintaväri ei ole niin tarkka.
Kompura ON FIAC merkkinen mäntävehje, hiukan reilu 500 ltr painetuotto teollisuuslohkolla (mate in italy)...
Toisaalla kuvissa näkee armottoman paskasen konehuoneen ja säälimätöntä käyttöä näkevän käyttöauton sekä toisaalta kuinka ison työn olet tehnyt lokarin maalauksessa viimesen päälle.
Eipä silti jos johonkin ryhtyy se pitäis tehdä kunnolla - mä olen niitä miehiä jotka taas joka kevät maalaa ruosteen ja paskan päälle.. jotta hyvä tuloo. =)
Toisaalla kuvissa näkee armottoman paskasen konehuoneen ja säälimätöntä käyttöä näkevän käyttöauton sekä toisaalta kuinka ison työn olet tehnyt lokarin maalauksessa viimesen päälle.
Eipä silti jos johonkin ryhtyy se pitäis tehdä kunnolla - mä olen niitä miehiä jotka taas joka kevät maalaa ruosteen ja paskan päälle.. jotta hyvä tuloo. =)
Jep onhan siinä kontrastia... Itellä vaan ei riitä mielenkiinto ollenkaan jos pitäis tehdä sinnepäin.. No siitä syystä tietysti sitten ajelen kauheen näköisellä nappiksella, kun ei ole ehtinyt vielä tekemään mitään projektia siihen asti että sais käyttöön Jos sitten ensi kesäksi
Sain KK:n sitten pihalle... Vaati kyllä pieniä kommervenkkejä kuten sytkäboksin vaihdon Ei sitten tykännyt vissiin kun hitsailin siinä vieressä, akunnavan irrotus ei riittänyt... Nyt kun vähän kävin testilenkillä auto kulki ihan suoraan joten tukivarret eivät ottaneet onneksi kipeää ojaanajossa Jarrut täytyy kyllä läpikäydä ennen ratapäivää mutta onneksi tohon -95 vaihdoin viimevuonna kaikki osat joten siitä saa osia.
Takaluukku täytyy kyllä vielä vaihtaa takareunan hapantumisasteen paljastuttua pahaksi, joten tuli lisää maalattavaa... luukussa on kyllä massaa eli se on jo niin painava ettei se meinaa pysyä ylhäällä mutta paksut aineet eivät mene pieniin rakoihin
Ite kans korjasin larani nokan. Ostin sen mällättynä nokastaan niin että syyläri kiinni potkurissa ja lokasuoja kummissa kiinni.
Ensitöikseni revittiin lommoo ulos petoniporsaaseen kiinnitetyn liinan avulla et pääsi ajaan ja syyläri vaihtaan. Sitten purkaan nokkaa. Molemmat lokasuojat pois ja nokkapala irti. Uudet lokasuojat ja nokkaosat sain kaupan päälle.
Aikaa meni ja hermotkin joskus mut nyt on nikita ylimaalattu ja käy ja kukkuu...
Jos ei klassikkoautoja kukaan viitti korjata, niitä ei pian ole