
Öljypohja helposti irti?
Öljypohja helposti irti?
Tuli ostettua -85 lada 1200L, entinen omistaja oli kuitenkin tölvinyt öljypohjan hienosti kasaan ja nyt se pitäisi saada irti oikaisua varten (öljyvalo vilkkuu toisinaan). Pohja vaan ei mahdu tulemaan koneen ja "etuakselin" välistä vaikka kuinka yrittää, se liikkuu noin 5cm eteenpäin sekä samanverran sivuttain jonka jälkeen liike pysähtyy kaikei kampiakseliin tms. Pitääkö kone ottaa irti ja nostaa pois edestä vai mitä tehdä? Jos kone pitää ottaa irti niin mitä se käytännössä vaatii tässä mallissa? Kaikki letkut pois ja loota irti..? 

- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Jossain täällä kysyttiin niiden moottorin kiinnityskumien vaihdosta. Itse vaihdoin joskus 1988 ne nostamalla konetta alhaalta hallitunkilla ja lankunpätkillä. Kyllä se periksi antoi ja nousi ihan mukavasti kun vähän hollaili, niin että sai vanhan kumin muljautettua pois ja uuden tilalle yksi kerrallaan. Nyt vaan nosto pitäisi tapahtua ylhäältä käsin jollain taljalla tms. Traktorin nostolaite voisi olla hyvä peli. Sen ei kyllä paljon tarvitse nousta - ehkä muutama sentti jotta sen pohjan saapi luiskautettua pois. Kun ne kumit löysää, niin homman pitäisi onnistua. Jos olisi uusi pohja käsillä niin saisi samoilla tulilla sen tilalle ja oikoisi sitten tuosta varapohjan.
Öljypohjahan on varsin helppo ottaa irti kun irrottaa ensin vaikka laturin puoleisen moottorin tukikumin. Ja nostaa sitten tunkilla konetta ylös päin laturin korvakosta.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05