Nivan-modifiointi osio!!!

Lada Niva mallisto, myyty Suomessa vuosina 1978-2012
¤Offi-Osku¤

Viesti Kirjoittaja ¤Offi-Osku¤ »

Jos testaat niin kerro sitten miten toimii.. kun joko laitan ne vanhat jouset tuolta taisit ostan jokku uudet.. mersun tai saabin jouset.. Kummat olis paremmat ne combi saabin jouset vai mersun jouset?
niva

Viesti Kirjoittaja niva »

mikä vaivaa nivan jarruja kun aina on ilmaa vaikka kuinka ilmais,hetken on hyvät jarrut ilmauksen jälkeen.olen vaihtanut pääsylinterin ja letkut säiliön ja sylinterin väliltä :cry: :cry: :?: :?: mitä muuta vois kokeilla :?: :?: :!: :!:
Avatar
liero
Viestit: 524
Liittynyt: 22.3.2004 10:26
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja liero »

tuo mun korotus homma kestää vielä tovin ,leimaan eka norm korkuisena. 26.6 alkaen sen voi konttorille viedä... huomenna muutoskatsastus saharagummeille ja levitykselle... saa nähä :?:

kokemuksia putkipuskureista kellään, tarjoanko tuon kanssa vuosikatsastukseen
http://personal.inet.fi/business/liero/ ... tsassa.JPG
vai nappaanko suosiolla irti??
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Liero: Ei o vielä kokemusta ite väännettyjen puskureitten kans leimalla mut sanoisin että sinne vaan konttorille, kyllä ne sit käskee repii irti jos keksivät jonkun pätevän syyn.

OzKu: Jos kahesta pitää valita niin sitten ne mersun jouset, joustaa paremmin ja koska niitä joutuu pätkiin ni sillon voi vähän testailla eri pituuksilla mut jokatapauksessa ne saabin jouset on tiukemmat.

Niva: Tuleeko sinne jarruihin oikein ilmaa ettei vaan polkimessa tunnu. Vuotaisko joku letku tai ilmanippa tai sylkky tai jopa tehostin. Saitko pääsylinterin ilmattua oikein kunnolla, ne voi joskus olla aika kinkkisiä.
Kuva
¤Offi-Osku¤

Viesti Kirjoittaja ¤Offi-Osku¤ »

paljo se olikaan mitä niistä piti katkoo?

Katkeeko rälläkällä vai pitääkö polttaa?

edit: ei osaa kirjottaa vielä :twisted:
niva

Viesti Kirjoittaja niva »

nestettä ei katoa minnekkään ja aina tulee oikein ilmaa jostain nipasta kun rupee ilmaan :( tänään vaihdoin ne letkut ja ilmasin kaikkista nipoista niin kauan että ei tullu enää ilmaa ja sit heitin lenkin ni poljin pasahti pohjaan muutaman jarrutus kerran jälkeen :evil: ja taas ilmaan niin takajarruista tuli ilmaa ja taas toimi, mutta katotaan kuinka käy huamena kun ajellaan enemmän :!: vai voisko olla että en ilmaa tarpeeks kauan tai teen jonkun muun virheen mutta ennenkin on jarrut kuntoon saatu ni mikä s..tana ny vaivaa :evil: järki vähenee työkalut suurenee :roll: :twisted:
¤Offi-Osku¤

Viesti Kirjoittaja ¤Offi-Osku¤ »

voisko se olla jotenkin rikki se jarru tasapainmon säätö mötti vai mikä olikaan siellä takapäässä?
niva

Viesti Kirjoittaja niva »

se venttiili siä takapäässä mun käsittääkseni on säätöventtiili :?: joka säätää jarujen tehoa painon mukaan elikä samanlainen kun kuarma autois :roll: en tiä voiko se aiheutaa ilman kertymistä :?
¤Offi-Osku¤

Viesti Kirjoittaja ¤Offi-Osku¤ »

semmonen se munkin mielestä on.. mutta jossian on varmaan ilma vuoto.
niva

Viesti Kirjoittaja niva »

mikä kierre nivan jarrujen ilmaus ruuveissa on, tarttis vaihtaa, sen verran pääsi pyöristyyn tossa ilmaustalkoissa!enkä viittis irrottaa kun tarttee sillä lähtee kaupoille taikka saa lähtee, miten sen ottaa!
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

niva kirjoitti:mikä vaivaa nivan jarruja kun aina on ilmaa vaikka kuinka ilmais,hetken on hyvät jarrut ilmauksen jälkeen.olen vaihtanut pääsylinterin ja letkut säiliön ja sylinterin väliltä :cry: :cry: :?: :?: mitä muuta vois kokeilla :?: :?: :!: :!:
Mulls sama ongelma.Jarrut on käyty täysin läpi.Satulat,pääsylinteri ym avattu huollettu.Jarruputkia vaihdettu.Ainoo mitä en ole tehnyt on jarruletkut,jotka vaihdan.Ja toinen takasylinteri alkoi vuotaa,mut vaihdan nekin molemmat samalla kertaa,ehkä tänään.Yks mitä en oo tehnyt ennen ilmausta,takajarrujen säätö.Täytyy säätää takajarrut ennen ilmausta.
Ja nesteet tietty on vaihtunut moneen kertaa.
Oletan nyt jarrujen tulevan kuntoon.Kerron sit..

Saa muuten polkee kuin tulpatonta mopoo,kun alkaa tyhjää jarrujärjestelmää täyttään nesteellä.Onneks Toveri N oli polkemassa,ei mennyt omat jalat hapoille :D :D
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Selvis.. kun sitä ilmaa kertynyt mulla kans.Se takasylinteri tosiaan vuosi sen verran ett sanoo saa.No eilen kun ropasin jarrujen kans,löyty taas vuoto.Toisen etu jarruletkun juuresta.Eli tänään väännetään jarrupäällikkö Toveri Nivan kans uus putki sinnekin.Ja vuoto oli niin pieni ja kauheen paskan peitossa,että hyvä kun huomasin.

Näistä päätellen,jos ilmaa kertyy,on vuoto jossain..
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

No nyt on vuodot tukittu ja ilmattu jarrut.Väännettiin kaikki putket ja letkut uusiks,paitsi taakse menevää ja takaletkua ei vaihdettu,vielä.Nyt on jarrut :twisted:
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Hyvä,hyvä!
Jokohan rupee toi jumittelukin loppuun.
Ite pääsin nyt vasta kotiin, koko päivä meni vanin kimpussa ja sit se vielä prkl jäi sinne tallille ku öljynsuodin puhkes mutta sainpahan taas tänäänkin vähän jotain tehtyy Igorin eteen ku siellä kuhmalahdella oli prässi ni vaihdoin tukivarsiin uudet puslat ja palloniveletkin sai siellä vähän lämpökäsittelyy että irtosvat.
Kuva
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Do di.. Pientä munkkia jarrujen kans.Nyt kusee kumpikin etusatula nesteet pihalle :evil:
No sitkeesti vaan,kyllä ne joskus kestää..
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Vastaa Viestiin