Ajovalojen pesimet
Ajovalojen pesimet
Miten nappiksessa pitää kytkeä ajovalojenpesimet kun ei oo ees letkujakaan paikallaan. Eihän ne niin tärkeet enää oo mutta ois kiva saaja kuntoon
Nappiksen ajovalonpesurit ei toimi sähköllä, vaan pesunesteen paineen avulla. Eli ensimmäinen joka pitää olla kunnossa on pesurinpumppu, mallia korkeapaine ja heti perään letkut ehjät. Kuinka se letkuhässäkkä siellä etupäässä menee, siintä ei ole tietoa. Tietoa saisi kun viitsisi avata omasta konepellin ja katsoa.
Mutta vaikka koko järjestelmä olisi varmasti kunnossa, ei ole takeita että pesurit silti toimisivat. Itse olen kytkenyt järjestelmän pois käytöstä eli irroittanut letkut, mutta jättänyt järjestelmän paikoilleen, jos innostuisi joklu päivä sen taas laittamaan kuntoon.
Mutta vaikka koko järjestelmä olisi varmasti kunnossa, ei ole takeita että pesurit silti toimisivat. Itse olen kytkenyt järjestelmän pois käytöstä eli irroittanut letkut, mutta jättänyt järjestelmän paikoilleen, jos innostuisi joklu päivä sen taas laittamaan kuntoon.
Ne pyöreelamppuisen lampunpesimet olivat kyllä vihonviimeiset vekottimet. Aina ennen katsastusta sai niiden kanssa tapella. Kanttilampun sähköiset olivat jonkinverran paremmat, mutta kyllä granadan painepesurit pelasivat ylivoimaisesti parhaiten ja kuluttivat nestettä eniten.
Jos niitä välttämättä tarvitsee, niin kannattaisikohan siihen viritellä nuo kanttilamppuisen sähköpesimet?
Jos niitä välttämättä tarvitsee, niin kannattaisikohan siihen viritellä nuo kanttilamppuisen sähköpesimet?
Jos eivät toimi, niin heivaa ne pesurin pyyhkijänvarretkin pois. Ajovalopesurit ei oo pakolliset, mutta jos semmoset autosta löytyy, niin katsastus-setä voi vaatia, että ne toimii kans. Kaikki auton varustimet on oltava toimintakuntoisia. Kunnostamaan minä en ainakaan niitä vesimoottoreita rupeaisi. Hajoavat pian uudestaan ja ovat toimiessaankin surkeita teholtaan. Meillä oli aikoinaan työautoina nappiskombeja ja niistä seuraava havainto: Kaupunkiajossa, missä ajoviima ei jäähdytä umpioidenlaseja, saattoi kuumalle lasille suihunnut vesi halkaita lasin.
- Team perseauki racing
- Toveri Sladimir
Eikö ns. "feikki-valoja" saa olla? Esim. Ristimaalla on yhdistelmän vetoautossa karjapuskurissa 4 kpl sinisiä lisävaloja, mutta niihin ei oo vedetty johtoja ollenkaan.Ovat vaan antamasssa ulkonäköä.pressa kirjoitti:katsastuksessa tulkinnat vaihtelevat mutta tieliikennelain mukaan pesurien ja lisävalojen on toimittava jos ne on paikalla
mutta nykyään kun katsastus on kilpailtu alan niin eipä noihin toimimattomiin varusteisiin puututa jos ei pakollisia varusteita

Keep on truckin'
Mulla taasen hyllyt notkuu noita nappiksen ajovalopesurin moottoreita (vedenpaineella toimivia) ja uusia. Samoin myös -05, -07, -08 mallisia sähkömoottoreita ja erimallisia pyyhkimen varsia sekä pyyhkijän sulkia.
Eihän noita kukaan tartte MUTTA: Odotellaan tässä kunhan porukat alkaa museokatsastamaan autojaan
.
Eihän noita kukaan tartte MUTTA: Odotellaan tässä kunhan porukat alkaa museokatsastamaan autojaan

Lada rules