Leima!

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Niva ei mennyt läpi katsastuksesta. Takajarrut oli epätasapainoiset.

TÄNÄÄN kuitenkin leima tuli!!! ...Korjaamolla käynnin jälkeen, jossa myös säädettiin korkeahko HC-arvo 588:sta reilusti alhaisemmaksi (sallittu 600... ). Nyt on kaikki hyvin. 8)
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Jipppiiiii! SL sai leiman. Ja kerrasta!!! Viimeksi ne tykkäs autosta niin paljon että piti kolme kertaa käydä näyttämässä. Nyt meni läpi että sujahti. Eli edes rekisteriotteeseen ei merkattu mitään korjattavaa. Ainoa mistä tuli kehotus "vikalistaan" oli äänenvaimennus. Pitäs muka olla kaksi vaimentajaa...

Onko muille tullut yhdestä vaimentajasta sanomista? Meinaan toi on tolla vaimennuksella leimattu kaksi kertaa ilman rutinoita. Eli tossa on vaan yksi vaimentaja taka-akselin takapuolella.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Mikko_PKP
Viestit: 359
Liittynyt: 13.11.2003 20:43
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko_PKP »

2104 leimaan ilman huomautuksia. Koomista, 110:n jouduin sentään käymään näyttämässä kuluneista etujarrupaloista, tuon jarruihin ei ole SA-INT:n jälkeen kukaan koskenut :)
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Ei mulle ainaskaan mitään äänenvaimennuksesta sanottu kun combia katsastin.

Missä Aki käytit?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
corona
Viestit: 288
Liittynyt: 19.5.2004 14:36

Viesti Kirjoittaja corona »

Kerrotaanko täällä katsastuskokemuksia, vai? Alkoi 111 Farmarilla tämä rumba, kun tuli 5 vuotta täyteen. Nyt sitten vuosittain. Ei huomauttamista, vaikka vetikin jarrutuksessa vinoon. Ei kyllä tien päällä huomaa. Huomautti, että bensa haisee, varmaan haisikin kun juuri tankkasin 100 m aiemmin.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Nonnis kirjoitti:Ei mulle ainaskaan mitään äänenvaimennuksesta sanottu kun combia katsastin.

Missä Aki käytit?
no mut 1300:ssa onkin vain yksi vaimennin, 1600:ssa pitäis olla parit, sinänsä mitään eroa tollasilla, itellä on Linnussa ollu koko ajan yksipönttönen putki ja monta leimaa takana, enkä kuule mitään meteliäkään. Ehkä ne halusivat jostain vaan urputtaa kun ei muuta löytynyt.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Lada-Jussi kirjoitti:
Nonnis kirjoitti:Ei mulle ainaskaan mitään äänenvaimennuksesta sanottu kun combia katsastin.

Missä Aki käytit?
no mut 1300:ssa onkin vain yksi vaimennin, 1600:ssa pitäis olla parit, sinänsä mitään eroa tollasilla, itellä on Linnussa ollu koko ajan yksipönttönen putki ja monta leimaa takana, enkä kuule mitään meteliäkään. Ehkä ne halusivat jostain vaan urputtaa kun ei muuta löytynyt.
Joo no samaa mä veikkaan että oli pakko jotain keksiä. Ja mulla kans toi on hiljasimmasta päästä autoja. Pitäs kai olla isompaa putkea niin ei niin metelöittis. :D Ja änkkäreitä ei ole kai kun yhdessä autossani ollut yhtä useampi. Mut miten vaan.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

veli alexei kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:
Nonnis kirjoitti:Ei mulle ainaskaan mitään äänenvaimennuksesta sanottu kun combia katsastin.

Missä Aki käytit?
no mut 1300:ssa onkin vain yksi vaimennin, 1600:ssa pitäis olla parit, sinänsä mitään eroa tollasilla, itellä on Linnussa ollu koko ajan yksipönttönen putki ja monta leimaa takana, enkä kuule mitään meteliäkään. Ehkä ne halusivat jostain vaan urputtaa kun ei muuta löytynyt.
Joo no samaa mä veikkaan että oli pakko jotain keksiä. Ja mulla kans toi on hiljasimmasta päästä autoja. Pitäs kai olla isompaa putkea niin ei niin metelöittis. :D Ja änkkäreitä ei ole kai kun yhdessä autossani ollut yhtä useampi. Mut miten vaan.
olisitpa ollut kuulemassa mikä äänilähti ku päräytin pikapin käyntiin, se on toi 1600 kone sen verran tehokas että siitä lähtee ääntäkin tehokkaasti.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Lada-Jussi kirjoitti:
veli alexei kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti: no mut 1300:ssa onkin vain yksi vaimennin, 1600:ssa pitäis olla parit, sinänsä mitään eroa tollasilla, itellä on Linnussa ollu koko ajan yksipönttönen putki ja monta leimaa takana, enkä kuule mitään meteliäkään. Ehkä ne halusivat jostain vaan urputtaa kun ei muuta löytynyt.
Joo no samaa mä veikkaan että oli pakko jotain keksiä. Ja mulla kans toi on hiljasimmasta päästä autoja. Pitäs kai olla isompaa putkea niin ei niin metelöittis. :D Ja änkkäreitä ei ole kai kun yhdessä autossani ollut yhtä useampi. Mut miten vaan.
olisitpa ollut kuulemassa mikä äänilähti ku päräytin pikapin käyntiin, se on toi 1600 kone sen verran tehokas että siitä lähtee ääntäkin tehokkaasti.
Juma!!! Se siis käy. Ihmeiden aika ei ole ohi. :) Älä ny ittees tai muita autoja sen kanssa siä telo. :evil:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

veli alexei kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:
veli alexei kirjoitti: Joo no samaa mä veikkaan että oli pakko jotain keksiä. Ja mulla kans toi on hiljasimmasta päästä autoja. Pitäs kai olla isompaa putkea niin ei niin metelöittis. :D Ja änkkäreitä ei ole kai kun yhdessä autossani ollut yhtä useampi. Mut miten vaan.
olisitpa ollut kuulemassa mikä äänilähti ku päräytin pikapin käyntiin, se on toi 1600 kone sen verran tehokas että siitä lähtee ääntäkin tehokkaasti.
Juma!!! Se siis käy. Ihmeiden aika ei ole ohi. :) Älä ny ittees tai muita autoja sen kanssa siä telo. :evil:
no käyhän se, mut ei kukaan sanonu että se liikkuis :lol: on vähän uponnut maahan ja ei ketään ollu työntämässä, niin siihen se sitten jäi. mut ei sillä voi ajella, hepat pelkää naapurissa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
liero
Viestit: 524
Liittynyt: 22.3.2004 10:26
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja liero »

amusella tuli niveaan leima lappuun ,ilman huomautuksia... :D :D
katsastus sujui helposti ,ei testannut pyyhkiöitä,pissapoikaa tahi pilliä.
ei myöskään avannut konepeltiä (runkonumero) ,pohjaa ei kolistellut laisinkaan, etupyöriä ja niiden niveliä heilutteli... taisi ukko koeajossa ja jarrutestissä todeta biilin olevan kunnossa, ja ruosteetoman pohjan näkee kolistelemattakin :)
ei myöskään tarkistusmitannut päästöjä lappu oli huoltoneliöstä.
:D :D :D
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

liero kirjoitti:amusella tuli niveaan leima lappuun ,ilman huomautuksia... :D :D
katsastus sujui helposti ,ei testannut pyyhkiöitä,pissapoikaa tahi pilliä.
ei myöskään avannut konepeltiä (runkonumero) ,pohjaa ei kolistellut laisinkaan, etupyöriä ja niiden niveliä heilutteli... taisi ukko koeajossa ja jarrutestissä todeta biilin olevan kunnossa, ja ruosteetoman pohjan näkee kolistelemattakin :)
ei myöskään tarkistusmitannut päästöjä lappu oli huoltoneliöstä.
:D :D :D
Jämsässä? :shock: Kuka katsasti?
Avatar
liero
Viestit: 524
Liittynyt: 22.3.2004 10:26
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja liero »

jämsässä jees...
ihan vaki katastusmies sen katsasti, nimeä en voorumilla mainitse ,mutta asiallisesti on ennenkin toiminnu...
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

kerran kun mentiin katsastaa veljen vanhaa bemaria (museo kilvet) siin oli jännät vaihteet ei muistaakseni menny vaihteet helposti
sitte ku katsastus mies yritti lähteä ajamaan ei saanu vaihteita päälle :lol:
piti iskän neuvoa :) sai leiman
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tänään rekisteröin ja katsastin RTJN65:n entisen Lada 2107:n (siis sellaisen 1,5 mallin), auto oli seissyt jo muutaman vuoden (?) ja osan siitä farmilla mätänemässä, mutta yllätys yllätys ainoastaan pakokaasupäästöt oli liian suuret. Jarrutkin oli yllättävän tasaiset, sekä edessä että takana vain 7% erot, minun ensimmäinen auton pohjan hitsauskin meni läpi, tosin ei sitä paljoa tutkittukaan (ehkä hyvä :? )

kauheaa katsastuksessa oli hinta, siirtolupineen katsastus päästötesteineen oli yli 100 euroa. sitten päälle rekisteröinti omiin nimiin sekä rekisterikilpi maksu, lähemmäksi 150 euroa meni siis kaikkin papereihin ja maksuihin. vaikka päästöistäkin esitettiin korjaamon lappu, täytyy siitäkin maksaa 6 euroa! eli nämä kustannukset oli enemmän kuin auton hinta!

korjaukset oli edullisia päästölappu ja kaasuttimen säätö oli vain 15 euroa ja hitsaukset kustansi käyttöenergian ja oman työnarvon verran.

eli jos autoa pidemmän aikaa seisottaa, ei ainakaan alle kahden vuoden käyttämättömyyden takia kannata kilvistä poistaa veron takia, on meinaan vaikeaa ja hintavaa toi katsastus.

tässä vielä kuva autosta tuorein eurokilvin
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin